AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg har arbeidet redusert i 3 år grunnet helse. Har hatt aap frem til i fjor. Da søkt jet om 40% ufør- men fikk avslag fordi nav mente at jeg tjente for mye nå ift hva jeg gjorde før jeg ble syk. Har arbeidet i 60% stilling siden. Hvis jeg arbeider 100% har jeg ikke sjangs til å fungere utenom arbeid. Med små barn er det helt uaktuelt. Ønsker å forsøkte meg i 80% stilling med 4 fulle dager. Vet det er ugunstig mtp pensjon og om jeg skulle bli sykere på et senere tidspunkt. er det noen som har måtte redusere pga sykdom? Anonymkode: 448c5...9e0
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg klarte ikke jobbe mer enn 75% i tidligere jobb. Var helt ødelagt etter jobb og orka ingenting på fritiden. Byttet jobb og jobber nå 100%, og har utrolig nok mer energi til overs når jeg kommer hjem enn jeg noen gang kunne drømt om i forrige jobb med 75%. Kan hende du rett og slett er på feil sted jobbmessig Anonymkode: 7f47d...71a 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #3 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har arbeidet redusert i 3 år grunnet helse. Har hatt aap frem til i fjor. Da søkt jet om 40% ufør- men fikk avslag fordi nav mente at jeg tjente for mye nå ift hva jeg gjorde før jeg ble syk. Har arbeidet i 60% stilling siden. Hvis jeg arbeider 100% har jeg ikke sjangs til å fungere utenom arbeid. Med små barn er det helt uaktuelt. Ønsker å forsøkte meg i 80% stilling med 4 fulle dager. Vet det er ugunstig mtp pensjon og om jeg skulle bli sykere på et senere tidspunkt. er det noen som har måtte redusere pga sykdom? Anonymkode: 448c5...9e0 Var det du som gikk til trygderetten med dette? Fikk du avslag der også? Anonymkode: 43c30...836
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #4 Skrevet 12. oktober 2023 Ikke trygderetten. Orket bare ikke, bare det å ha den økonomiske skjebnen i Navs hender var så belastende at jeg ikke orket kampen. Synes dog avslaget var helt urimelig. Så da må jeg bare forsøke å øke inntekten noe. Jeg har fått ny stilling i samme firma- og arbeider med fine folk og akkurat det jeg liker. Arbeidsgiver er veldig forståelsesfull og flink til å tilrettelegge, så det har ikke med arbeidet å gjøre. Jeg tåler bare så mye mindre nå før jeg er sliten. Har arbeidet 6 timer 4 ganger i uken, hvis jeg klarer å arbeide 4 fulle dager er jeg kjempe glad. Enn så lenge MÅ jeg ha en hvile dag for å hente meg inn igjen Anonymkode: 448c5...9e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå