Gå til innhold

Sønnen min virket helt apatisk etter samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Pappaen leverte barna idag etter fire dager hos ham. Vanligvis pleier eldste å være enten sur eller blid, men full av energi, og sønnen min pleier å bli glad når han ser meg, eller bli lei seg fordi han ikke vil at pappa skal dra etc.. 

Men idag var han helt uttrykksløs, helt fra ettermiddagen og resten av kvelden. Han virket egentlig apatisk. Den lille gutten som vanligvis er skravlesjuk, uttrykksfull i ansiktet eller vil leke eller se på tv eller - rett og slett mulig å lese, var som en zombie. 

Ansiktet hans var helt uten noe som helst mimikk, han var stille og sa ingenting, han satt bare der. Han ville ha kos og sånt, fulgte etter meg der jeg gikk, men sa absolutt ingenting. Han fikk masse kos, jeg pratet med ham, men fikk såvidt svar. Isåfall bare ja, nei. Så maste selvsagt ikke, bare gav kos og pratet litt og prøvde å inkludere. 

Han virket ikke trøtt. Jeg satte frem bondegården hans, og han hadde hentet én eneste plastku og satt bare å så på den. Vanligvis pleier han å bygge opp og la t rex komme å rasere hele bygget, eller be meg hente diverse og troll og alt mulig, men han virket helt annerledes. 

Jeg gjorde ting som han liker å gjøre, jeg leste Yndlingsbøkene hans, og da smilte han litt, men han var ikke helt med.. 

Jeg aner ikke hva grunnen er. Utifra bildene pappaen har sendt, ser det ut som de har hatt det gøy. For han smiler på bildene. Dog når jeg har snakket med ham i tlf, virker han bare trist og lei seg. 

Han er to og et halvt år... 

Pappaen er sur og jeg får ikke snakket med ham. 

Jeg vet at dere vet enda mindre enn meg hva årsaken er, men jeg trenger å vite om noen har peiling på slike reaksjoner, hva dette kan være et uttrykk for. 

Jeg tenker å se an imorgen, håper han føler seg bedre etter en natts søvn, men som mor synes jeg dette var ubehagelig og jeg lurer på hva denne reaksjonen kan være.. :/

(beklager litt rotete skrevet, og sikkert ikke alt er relevant, men jeg kommer bare med noen eksempler.) 

Anonymkode: e11e3...a3a

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han bare holder på å bli syk?

Anonymkode: 78712...17d

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje han bare holder på å bli syk?

Håper ikke det. Han var syk for to uker siden med høy feber. :/

Men samtidig, håper det bare er noe så uskyldig.. 

Skrevet

Det kan jo hende han begynner å bli litt syk, da kan man bli litt slækk. Ellers syntes han det er litt vanskelig å være borte fra deg i fire dager. 

Anonymkode: b158d...877

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan jo hende han begynner å bli litt syk, da kan man bli litt slækk. Ellers syntes han det er litt vanskelig å være borte fra deg i fire dager. 

Anonymkode: b158d...877

Han har taklet det helt fint å være borte fra meg det siste halvåret, har virkelig gledet seg, og han gledet seg denne gangen også, men kan være akkurat denne gangen at det var vanskelig, så mulig.. Stakkar liten. 

Er det egentlig innafor å spørre eldste datteren om det er noe som har skjedd hos pappa som gjorde lillebror lei seg? 

• Liker 1
Skrevet

Han har taklet det helt fint å være borte fra meg det siste halvåret, har virkelig gledet seg, og han gledet seg denne gangen også, men kan være akkurat denne gangen at det var vanskelig, så mulig.. Stakkar liten. 

Er det egentlig innafor å spørre eldste datteren om det er noe som har skjedd hos pappa som gjorde lillebror lei seg? 

Jeg ville ventet og sett det minst til ut dagen i morgen fremfor å begynt å spekulere eller skapt noe greier rundt det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Håper ikke det. Han var syk for to uker siden med høy feber. 😕

Mest sannsynlig er det det. Her var gutten helt apatisk etter en dag; om natta fikk han høy feber. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ventet og sett det minst til ut dagen i morgen fremfor å begynt å spekulere eller skapt noe greier rundt det. 

Ja du har rett.. Bare så det er sagt, jeg og pappaen samarbeider fint og det er ikke noe konflikter eller kvalme, eneste var at han er sur på meg nå, så derfor kan jeg ikke spørre han 😅

Mest sannsynlig er det det. Her var gutten helt apatisk etter en dag; om natta fikk han høy feber. 

Uffda :/ får håpe han slipper ny runde. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja du har rett.. Bare så det er sagt, jeg og pappaen samarbeider fint og det er ikke noe konflikter eller kvalme, eneste var at han er sur på meg nå, så derfor kan jeg ikke spørre han 😅

Uffda 😕 får håpe han slipper ny runde. 

Jeg tenker du kan spørre han uansett, siden du nevner dere samarbeidet godt. «Hei. Jeg vet du er sur og ikke vil snakkes nå, men Per har vært veldig rar i hele dag. Fikk du inntrykk at han var i litt dårlig form i dag?». Uten å anklage om at det har skjedd noe, bare åpent spørsmål. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker du kan spørre han uansett, siden du nevner dere samarbeidet godt. «Hei. Jeg vet du er sur og ikke vil snakkes nå, men Per har vært veldig rar i hele dag. Fikk du inntrykk at han var i litt dårlig form i dag?». Uten å anklage om at det har skjedd noe, bare åpent spørsmål. 

Ja, er nok det lureste å gjøre. Jeg synes ikke pappaen er så god til å lese folk, men verdt et forsøk.. Takk 💕

• Hjerte 1
Skrevet

Handler det om barna så hadde jeg spurt uansett hvor sur mannen var 

Anonymkode: be345...a44

• Liker 3
Skrevet

Kanskje han savner pappaen sin?

Anonymkode: e4895...f28

Skrevet

Ja, kanskje han savner pappa. Det er ikke lett å være så liten og bytte hjem ❤️

Anonymkode: 01768...0e4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje han savner pappaen sin?

Anonymkode: e4895...f28

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, kanskje han savner pappa. Det er ikke lett å være så liten og bytte hjem ❤️

Anonymkode: 01768...0e4

Håper det bare er det ❤️❤️❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet

Huff, fikk så vondt av den lille. Du gjør uansett helt rett i å reagere på oppførselen hans. Samtidig som andre her sier så er det normalt at barnet kan virke apatisk og rett og slett virke litt deprimert når de er viruspjusk. Mine blir sånn ved sykdom og det var vel først da de var 4-5 år at de klarte å kjenne igjen følelsen av å bli syk/viruspreget og videre utrykke det for meg.

Det er helt vanlig at barn blir syke opp til 6-7 ganger i året de 3 første leveårene før de har bygget opp immunforsvaret sitt. Og da er det heller ikke uvanlig at de blir syke med bare noen ukers mellomrom. Så jeg hadde nok egentlig håpet det bare var dette jeg. Fremfor at det hadde skjedd noe så vanskelig gjemme hos far som gjorde at han ble sånn. Eller at han var såpass nedfor/preget pga bytting mellom hjem/foreldre💔

Anonymkode: b7c82...9be

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Håper ikke det. Han var syk for to uker siden med høy feber. 😕

Det som har gått nå har gjerne kommet igjen. Naboens barn er feberfri og grei form. Også setter feberen igang igjen 

Anonymkode: b60ca...b0c

Skrevet

Mange som er syke nå. 

Men hvorfor er far sur? Merkelig. 

IKKE bra å være sur rundt ungene, feks. Som voksen hr man ikke lov til å la være å regulere seg selv. Det er en del av det å få barn. 

Skrevet
lillevill skrev (10 minutter siden):

Mange som er syke nå. 

IKKE bra å være sur rundt ungene, feks. Som voksen hr man ikke lov til å la være å regulere seg selv. Det er en del av det å få barn. 

Han er ikke sur rundt ungene, han er sur på meg fordi jeg sa ifra om noe som vedrørte barna som han ikke var enig i. Men jeg bare informerte, og han kunne gjøre hva han ville med den informasjonen i og med at det er hans samværshelg. 

Skrevet
lillevill skrev (22 minutter siden):

Mange som er syke nå. 

Man kan da bli sur på den voksne uten å uttrykke eller vise det til barna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...