Gå til innhold

Jeg er drittlei familien!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykt lei av å være stemor! Nå er de ungdommer alle tre, og ingen av de løfter en finger uten å bli pekt og fortalt og forklart hver eneste gang. HVER GANG! Det er tannkrem i vasken, fettrester i kjøkkenvasken, skitmerker i dassen, flekker og smuler på gulv og benker, oppvask alle andre steder enn i oppvaskmaskinen, en drøss med håndklær som mugner på romgulvene, rommene i seg selv er helt bomba, og kjøleskapet er alltid tomt fordi man spiser fire yoghurt på en gang, alle appelsinene, og i det hele tatt det som er godt der.

Faren? Han er ikke rotete av seg, men han følger heller ikke opp ungdommenes rot. Og snakk bare i vei om ungdomshjerner om dere vil, men INGEN "glemmer" at det ser ut som et helvete på det rommet de selv oppholder seg i, eller at skitne tallerkener skal i oppvaskmaskinen og ikke på benken over. Det er ikke forglemmelser, men udugelig latskap og kongelig oppførsel.

Jeg er ikke snarsint, men nå kjenner jeg at begeret renner over. En eller annen dag kommer jeg til å bli så forbannet at de aldri glemmer noe igjen. Det føles unødvendig at det er det som må til, men jeg gidder ikke rydde etter andre lenger, og jeg vil ikke leve i en svinesti heller.

Er det noen som vet hvordan man får udugelig late folk til å rydde etter seg uten å klikke på de?

Anonymkode: 5982c...b02

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Særboer. Du har en udugelig kjæreste og da blir det slik. 

Anonymkode: 86f73...94a

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet

Sånn er det å være mor også. Ungdommer er ungdommer 

Anonymkode: d9164...92f

• Liker 11
Skrevet

Klikk i vinkel og så flytter du ut for noen uker. Da lærer de seg nok seg en lekse eller to ja

Anonymkode: 40a91...23c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånn er det å være mor også. Ungdommer er ungdommer 

Anonymkode: d9164...92f

Overhodet ikke.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det noen som vet hvordan man får udugelig late folk til å rydde etter seg uten å klikke på de?

Mas, mas og mas. Og i fredstid tar man samtale om og om igjen om å bidra og at den som maser liker ikke å mase, og for å unngå mas så gjør man sin del.

Om de må sette alarm på telefonene sine for å bli påminnet sine plikter, så gjør de det.

Og for å manipulere de, så skryter man over de når man ser at de gjør sitt og takker for at de gjør det.

Anonymkode: 7fd98...d0b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Begynn med deg selv. Du mangler svært mye selvinnsikt. Google det ordet der TS om du tørr. Fremgangsmåten din virker mot sin hensikt.

Anonymkode: f230a...3d0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Klikk i vinkel og så flytter du ut for noen uker. Da lærer de seg nok seg en lekse eller to ja

Eller så jubler de over å bli kvitt den sure og  masete stemoren..

TS, jeg skjønner deg godt jeg. Dette er ikke ‘bare ungdommer’, de er rett og slett dårlig oppdratt nåt det kommer til skikk og bruk. Jeg tror også det generelt er verre blant tenåringsgutter enn jenter. Gutter gamer mer og da glemmer de (driter de i) alt annet rundt seg.

Anonymkode: 4249a...f5f

• Liker 5
Skrevet

De er ungdommer, ikke udugelige late folk. Du får få samboeren din til å rydde etter de eller sette noen regler, han er voksen. 

Anonymkode: 4bb16...767

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Overhodet ikke.

Mas, mas og mas. Og i fredstid tar man samtale om og om igjen om å bidra og at den som maser liker ikke å mase, og for å unngå mas så gjør man sin del.

Om de må sette alarm på telefonene sine for å bli påminnet sine plikter, så gjør de det.

Og for å manipulere de, så skryter man over de når man ser at de gjør sitt og takker for at de gjør det.

Anonymkode: 7fd98...d0b

Det er det jeg gjør. Maser og maser, og det endrer ingenting. Skryter gjør jeg også. Alarm på telefonen kan være en god idé, men samtidig så er det mange "plikter" de ikke glemmer, men er for late til å gjøre. Som å sette fat og kopper de har brukt inn i oppvaskmaskinen. Jada, de kan glemme slikt på tv-stua for eksempel, men når man velger å legge det på benken, så er det ren latskap. Da vil ingen alarm i verden hjelpe.

Vi har egentlig ingen krigstid, så samtalene er der. Da er de veldig forståelsesfulle i forhold til at man skal rydde etter seg selv :D 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Begynn med deg selv. Du mangler svært mye selvinnsikt. Google det ordet der TS om du tørr. Fremgangsmåten din virker mot sin hensikt.

Anonymkode: f230a...3d0

Så da, O'store guru så full av visdomsord, hvis det å minne de på virker mot sin hensikt, hva skal jeg da gjøre?

Ts

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

De er ungdommer, ikke udugelige late folk. Du får få samboeren din til å rydde etter de eller sette noen regler, han er voksen. 

Anonymkode: 4bb16...767

Det er ren latskap å for eksempel ikke sette sitt brukte glass i oppvaskmaskinen, men på benken over. Det har ingenting med "ungdommer" å gjøre, bare latskap hvor man vet at noen andre tar det til sist.

Ts

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Faren vil i det minste lære en lekse om at han selv får følge opp bedre og være den som maser om selvfølgelige ting :) 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det å ha ungdommer i hus. Du vil finne ut det hvis du engang får egne barn.

Anonymkode: 98985...0f4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres dessverre ut som to av mine ungdommer. Jeg maser og maser og maser. Det som ser ut til å hjelpe er når jeg fysisk henter dem fra der de er for å rydde etter seg. De blir litt lei av det og da er det lettere å bare rydde med det samme i stedet for å bli revet bort fra det de holder på med.

Jeg kan selv huske at jeg var litt lik i mine ungdomsår, så jeg har forståelse for at disse trekkene kommer fra meg. Er nok litt annerledes når det ikke er dine egne barn.

Kjæresten har også tre ungdommer og det er ganske likt der også. Et evig mas om å få dem til å rydde etter seg. De legger ting ned der de står.

Det er en del av oppdragelsen dette også. Selv om de er store og man automatisk forventer mer av dem, så blir de nesten litt hjelpeløse igjen. Personlig synes jeg at det til tider kan virke som om de har gått litt tilbake i utvikling gjennom puberteten. De var flinkere å rydde da de var små. 

Men jeg regner med at mitt evige mas går inn litt og litt og at det blir folk av dem når de blir store. Og så får de barn og etterhvert ungdommer som de selv må mase på om å rydde.

Anonymkode: fb273...65c

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Noen som tydligvis har glemt hvordan det er å være ungdom 🙈

Anonymkode: a2283...eb9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 10.06):

Sånn er det å ha ungdommer i hus. Du vil finne ut det hvis du engang får egne barn.

Anonymkode: 98985...0f4

Neida, det behøver slettes ikke være sånn. Hilsen mamma til 3, slettes ikke feilfrie, men dog ikke uoppdragne unger som tror verden er til for dem og dem alene.

Sånn litt på si', folk må slutte og oppdra "prinser" og "prinsesser". Det er å gjøre ungene urett. De lærer ikke å håndtere livet.

Anonymkode: 3b114...89a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er ikke enig i at tenåringer skal få fripass når det gjelder å rydde etter seg selv. Jeg har ungdom i hus selv, som er oppdratt til å rydde opp etter seg. Enkelte påminnelser er nødvendig, men det blir gjort. Konsekvensen er trekk i ukelønn, og det er ungdommen klar over. 

Jeg hadde alltid ryddig rom som tenåring selv, så dette er fullt oppnåelig. Det er ikke farlig å sette krav til ungdommene. Det vokser de på, og utvikler selvstendighet. De skal faktisk kunne ha en fungerende bo-evne når de flytter for seg selv.

• Nyttig 1
Gjest Onkel Lauritz
Skrevet
On 10/12/2023 at 9:17 PM, AnonymBruker said:

Vers 1:

Jeg er sykt lei av å være stemor, nå er de ungdommer alle tre

og ingen av de løfter en finger uten å bli pekt og fortalt og forklart hver eneste gang (kor: HVER GANG!)

Det er tannkrem i vasken, fettrester i kjøkkenvasken, skitmerker i dassen

flekker og smuler på gulv og benker, oppvask alle andre steder enn i oppvaskmaskinen (kor: NEI!)

Vers 2:

en drøss med håndklær som mugner på romgulvene, rommene i seg selv er helt bomba

og kjøleskapet er alltid tomt fordi man spiser fire yoghurt på en gang

alle appelsinene, og i det hele tatt det som er godt der.

Faren? Han er ikke rotete av seg, men han følger heller ikke opp ungdommenes rot. (kor: NEI!)

Vers 3:

Og snakk bare i vei om ungdomshjerner om dere vil

men INGEN "glemmer" at det ser ut som et helvete på det rommet de selv oppholder seg i

eller at skitne tallerkener skal i oppvaskmaskinen og ikke på benken over

Det er ikke forglemmelser, men udugelig latskap og kongelig oppførsel (kor: JA!)

Vers 4:

Jeg er ikke snarsint, men nå kjenner jeg at begeret renner over.

En eller annen dag kommer jeg til å bli så forbannet at de aldri glemmer noe igjen.

Det føles unødvendig at det er det som må til

men jeg gidder ikke rydde etter andre lenger, og jeg vil ikke leve i en svinesti (kor: NEI!)

Jeg omstrukturerte teksten litt for deg, sånn at den passer med Tante Sofie - sangen (hvis man legger godviljen til).

Skrevet
3 hours ago, Onkel Lauritz said:

Jeg omstrukturerte teksten litt for deg, sånn at den passer med Tante Sofie - sangen (hvis man legger godviljen til).

Ja, det er viktig å latterliggjøre folk og redusere dem til en dum karikatur om de blir slitne av å være hushjelp i eget hjem. Så morsomt! 👏 

Anonymkode: 4081e...e99

• Liker 1
Skrevet
Gjest Onkel Lauritz skrev (På 14.10.2023 den 15.28):

😂😂👏🏻

Anonymkode: 54e88...9bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...