AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Har en datter på 12 år. Hun har en god venninne. De har det veldig gøy sammen, og har alltid vært velkommen hjemme hos oss. Foreldrene er skilte, og faren bor et stykke unna så de møtes et par ganger i året. Datteren ble i sommer med venninna på overnattingsbesøk der. Venninna ville ha henne med fordi hun ikke trives der, med en stemor som gir uttrykk for å ikke like henne osv. Det med overnatting hos venninner har alltid gått fint før, hos andre hvor hun har blitt tatt varmt imot og foreldrene har skrytt av hvor snill og veloppdragen datteren vår er. Hun er høflig, litt forsiktig men har mange venninner og er veldig sosial og omgjengelig. Gode manerer. På overnatting, ville hun og venninna hjem den andre dagen. Stemninga fra de voksne var dårlig, de kranglet seg imellom osv (De skulle være i fire dager) fordi stemora til venninna var der, og var lite hyggelig. Faren var heller ikke hyggelig og vekslet ikke ett ord og ikke ett smil til min datter hele den tida de var der. Stemor serverte mat som hub visste at stedatteren ikke likte, og generelt var negativt innstilt så venninna til datteren ønsket ikke å være der så mye. Stemninga var generelt uheldig, og jentene ville hjem. De dro likevel ikke tidligere enn avtalt, (jeg var klar til å kjøre og hente) men vi bestemte oss for at dette er første og siste gangen datteren får besøke de. (Hun har heller ingen ønsker om å besøke noen som er så utrivelige) Så får jeg høre igjen av venninna at hun ikke er velkommen dit mer av faren, fordi datteren hans ikke var i «familiemodus» da datteren vår var med dit, og at vår datter hadde «dårlig innflytelse» på deres datter…. mens vår datters versjon er at hun sendte meg meldinger og fortalte at ingen av de voksne snakker med henne engang, det var trykkende stemning og det var sånn helt fra starten av. Nå er datteren lei seg for dette er en av hennes gode venninner. (Ikke for at hun vil dit på besøk igjen, men for at de voksne dømmer henne sånn når hun bare har vært snill og grei) Faren hadde sagt: «neste gang kan du ta med deg Milla istedet!» Vi har ikke opplevd dette før. Er sjokkert over oppførselen til foreldrene. F eks at han sovna mens han kjørte bil, faren og stemor kjefta og krangla med hverandre foran ungene og han var veldig negativ mot henne… Hva i all verden gjør man med sånt…? Anonymkode: 042fc...f3e 2 16
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 Kontakt foreldrene til din datters veninne og snakk med de. Anonymkode: 64b07...761 14 1 3
Morten1 Skrevet 12. oktober 2023 #3 Skrevet 12. oktober 2023 Hadde nok blitt en telefon til de om det var mitt barn 14 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #4 Skrevet 12. oktober 2023 Morten1 skrev (Akkurat nå): Hadde nok blitt en telefon til de om det var mitt barn Men hva sier man til slike? Blir jo bare konflikt… Fyren virker langtfra stabil etter det jentene har fortalt… Anonymkode: 042fc...f3e 5 1
Morten1 Skrevet 12. oktober 2023 #5 Skrevet 12. oktober 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva sier man til slike? Blir jo bare konflikt… Fyren virker langtfra stabil etter det jentene har fortalt… Anonymkode: 042fc...f3e Man spør jo om hans versjon av det jentene har fortalt, så tar man det derifra, er lov å si at det å nekte besøk av venner er ganske langt å gå for ingenting. Hva skal han gjøre mot deg eller dere? Skal han ta dere om du er litt streng i tonen eller konfronterer han? 15 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #6 Skrevet 12. oktober 2023 Slipp det.... din datter trenger strengt tatt egentlig aldri ha noe med disse menneskene å gjøre igjen. Tror ikke du får endret noe, forklar datteren din at dette verken er hennes eller venninnens feil. Noen voksne har ikke folkeskikk og mangler 2 kroner på en 10'er. Hun kan pleie vennskapet med venninnen andre steder enn hos far. Anonymkode: e9197...795 35 1 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #7 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg hadde prøvd å få til en samtale med denne venninnen å finne ut hvordan hun egentlig har det hjemme hos far, høres ikke ut som et sunt og trygt hjem… Er mor klar over dette? Anonymkode: cd06f...f4c 17 2 9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #8 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slipp det.... din datter trenger strengt tatt egentlig aldri ha noe med disse menneskene å gjøre igjen. Tror ikke du får endret noe, forklar datteren din at dette verken er hennes eller venninnens feil. Noen voksne har ikke folkeskikk og mangler 2 kroner på en 10'er. Hun kan pleie vennskapet med venninnen andre steder enn hos far. Anonymkode: e9197...795 Selvfølgelig, men er utrolig urettferdig og dårlig av en voksen. Anonymkode: 042fc...f3e
BobbySocks Skrevet 12. oktober 2023 #9 Skrevet 12. oktober 2023 Let it go. Lær datteren sin at enkelte voksne er feil skrudd sammen. 8 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #10 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde prøvd å få til en samtale med denne venninnen å finne ut hvordan hun egentlig har det hjemme hos far, høres ikke ut som et sunt og trygt hjem… Er mor klar over dette? Anonymkode: cd06f...f4c Nei hun har det ikke hyggelig der ifølge det de har sagt, men jeg vet ikke annet enn det min datter har observert mens hun var der. En stemor som var rett og slett ondskapsfull. Er ikke min sak, og hun skal ikke besøke de mer. Er likevel nysgjerrig på hva årsaken til at han ikke likte henne, på. En venn sa at det er nok at hun tar han på kornet og skjønner mer enn de andre og at han derfor føler seg ubekvem. Men å gi henne skylden for at venninna ikke var i «familiemodus», hva er greia med å legge sin egen utilstrekkelighet over på andre, til og med barn… J Anonymkode: 042fc...f3e 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #11 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei hun har det ikke hyggelig der ifølge det de har sagt, men jeg vet ikke annet enn det min datter har observert mens hun var der. En stemor som var rett og slett ondskapsfull. Er ikke min sak, og hun skal ikke besøke de mer. Er likevel nysgjerrig på hva årsaken til at han ikke likte henne, på. En venn sa at det er nok at hun tar han på kornet og skjønner mer enn de andre og at han derfor føler seg ubekvem. Men å gi henne skylden for at venninna ikke var i «familiemodus», hva er greia med å legge sin egen utilstrekkelighet over på andre, til og med barn… J Anonymkode: 042fc...f3e Jeg syns uansett du burde informere mor, er ikke sikkert hun er klar over hvordan det er der. Jeg ville ikke sendt barnet mitt til en sånn far og stemor🙄 Anonymkode: cd06f...f4c 8 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #12 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): han sovna mens han kjørte bil, faren og stemor kjefta og krangla med hverandre foran ungene og han var veldig negativ mot henne… Hva i all verden gjør man med sånt…? Anonymkode: 042fc...f3e Man sender bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: 62b0b...429 5 9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #13 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man sender bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: 62b0b...429 Enig. Sovna bak rattet ?? Med unger i bilen, fy fader 😡 Anonymkode: cd06f...f4c 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #14 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg syns uansett du burde informere mor, er ikke sikkert hun er klar over hvordan det er der. Jeg ville ikke sendt barnet mitt til en sånn far og stemor🙄 Anonymkode: cd06f...f4c Det var mora som fikk vite det av faren, så hun formidla det videre til datteren, som fortalte alt til datteren vår. Så mora vet… Anonymkode: 042fc...f3e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #15 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enig. Sovna bak rattet ?? Med unger i bilen, fy fader 😡 Anonymkode: cd06f...f4c Ja, hadde jeg visst dette på forhånd, hadde hun aldri fått dratt… Hun fikk ikke noe godt inntrykk av det hele. Men at han skal holde på å si sånt, og «du får ta med Milla istedet neste gang!» det er sårende for en tolvåring å høre… Anonymkode: 042fc...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #16 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kontakt foreldrene til din datters veninne og snakk med de. Anonymkode: 64b07...761 Holder det med å snakke med dem? Anonymkode: aa09b...d09
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #17 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg hadde ringt den idiotgubben og skjelt han ut for å ha utsatt datteren min for dårlig behandling og eksponering av ekteskapsproblemer. Jeg hadde snudd hele situasjonen rundt og sagt at min datter aldri mer får lov til å besøke dem på bakgrunn av deres åpenbare ustabile adferd og psykiske lidelser. Så ville jeg informert om at jeg kommer til å anmelde han for uforsvarlig bilkjøring, samt sende bekymringsmelding til barnevernet etter hva du har fått høre fra denne turen. Så hadde jeg sikkert lekset opp for han at han er en ubrukelig og uansvarlig voksenperson, og at du aldri igjen vil utsette ditt barn for denne typen ustabile syke mennesker. Men så er jeg kanskje litt hissig av meg, hvem vet. Jeg hadde også tatt en lang samtale med datter og fortalt henne at voksne mennesker også kan være idioter, og at man ikke MÅ være høflig mot idioter. Havner hun i en annen slik situasjon så reiser hun hjem og blåser i om hun fremstår uhøflig. Anonymkode: 185e5...643 7 1 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #18 Skrevet 12. oktober 2023 Fy søren for en idiot! Skjønner godt at du reagerer på dette. Jeg hadde blitt forbanna selv. Vær glad for at datteren slipper å ha noe som helst med de å gjøre igjen. Forklar henne gjerne også at enkelte mennesker eier ikke sosiale antenner. Anonymkode: a821a...44a 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #19 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde ringt den idiotgubben og skjelt han ut for å ha utsatt datteren min for dårlig behandling og eksponering av ekteskapsproblemer. Jeg hadde snudd hele situasjonen rundt og sagt at min datter aldri mer får lov til å besøke dem på bakgrunn av deres åpenbare ustabile adferd og psykiske lidelser. Så ville jeg informert om at jeg kommer til å anmelde han for uforsvarlig bilkjøring, samt sende bekymringsmelding til barnevernet etter hva du har fått høre fra denne turen. Så hadde jeg sikkert lekset opp for han at han er en ubrukelig og uansvarlig voksenperson, og at du aldri igjen vil utsette ditt barn for denne typen ustabile syke mennesker. Men så er jeg kanskje litt hissig av meg, hvem vet. Jeg hadde også tatt en lang samtale med datter og fortalt henne at voksne mennesker også kan være idioter, og at man ikke MÅ være høflig mot idioter. Havner hun i en annen slik situasjon så reiser hun hjem og blåser i om hun fremstår uhøflig. Anonymkode: 185e5...643 Tro meg, jeg tenker mitt. Men sier ingenting. Tror det er klokt å holde seg langt unna sånne. Anonymkode: 042fc...f3e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #20 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fy søren for en idiot! Skjønner godt at du reagerer på dette. Jeg hadde blitt forbanna selv. Vær glad for at datteren slipper å ha noe som helst med de å gjøre igjen. Forklar henne gjerne også at enkelte mennesker eier ikke sosiale antenner. Anonymkode: a821a...44a Ja, har forklart henne at hun må huske på at det ikke er henne det er noe galt med og at normale voksne ikke oppfører seg sånn. Han var jo direkte uvennlig. Anonymkode: 042fc...f3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå