AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Del Skrevet 12. oktober 2023 Vi vurderer å flytte til Rogaland, og har sett på Ålgård som en aktuell plass. Er det noen som har erfaringer rundt denne plassen? Vi er en familie med barn i skolealder. Anonymkode: cbaf4...a3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #2 Del Skrevet 12. oktober 2023 Åh det er så fint lys der. Helt spesiell solnedgang. Hver gang eg kjøre fra oslo til Stavanger tenke eg på å flytte dit. Anonymkode: 3b87f...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 12. oktober 2023 #3 Del Skrevet 12. oktober 2023 Ålgård er litt gjennomkjøringsby til og fra Stavanger, og er base for de store russefeiringene, men som alle byer i Rogaland er det en pen, ren og velfungerende by. Jeg vet ikke hvordan det er å bo der da. Jeg har bare kjørt mye igjennom den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #4 Del Skrevet 13. oktober 2023 Jeg har vært der litt, kjenner folk som har vokst opp der. Typisk gjennomkjøringsby ja (til nye E39 kommer om x antall år ...) , og ellers kommer folk for Kongeparken og Norwegian Outlet. Greit og velfungerende sted, og veldig fint om dere ønsker å bo nær naturen. Bra for barn, litt kjedelig for ungdommer. Men slik er det jo ofte på mindre steder. Skal dere jobbe i Stavanger/Forus, må dere regne med rushtrafikk. De jeg kjenner brukte mye tid på transport til og fra vgs og for å treffe venner å i Sandnes eller Stavanger. Jeg tipper Figgjo/Ålgård hadde vært mye mer populært om de hadde toglinje. Anonymkode: 6387f...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #5 Del Skrevet 13. oktober 2023 Har bodd der, likte plassen. De er gode på næringsliv til å være en liten plass, man har "alle" tilbud. Mye trafikk med E39 gjennom. Ellers har dere plasser som håbafjell, bogafjell og hove feks. Ganddal. Og hommersåk, der er det vedtatt ny barneskole og man har hurtigbåt inn til Stavanger. Anonymkode: 76183...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #6 Del Skrevet 13. oktober 2023 Ålgård er ikke en by, for de som nevner det. Ålgård er et tettsted langs E-39. Veldig fin plass, men alt du trenger samlet på et sted. Butikker, spisesteder, skoler, barnehager, idrettsanlegg og fine turmuligheter. Prisenene på bolig er litt hyggeligere enn feks. Sandnes, Stavanger osv. Eneste minuset jeg kommer på er trafikken på fredager/søndager. På fredag starter gjerne køen sør-over i 14-tiden og varer utover kvelden. Da skal skal folket på hyttene sine, enten til sørlandet eller fjellet. Så går det motsatt vei på søndag. Men, det i seg selv hadde ikke vært avgjørende for om jeg hadde flyttet til bygda eller ikke. Anonymkode: c11a1...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #7 Del Skrevet 13. oktober 2023 Ålgård føles litt innestengt ut for min del, foretrekker å være nærmere hav og fjord. Men det spørs litt hva dere ser etter. Kan nok finne en fin eiendom på Ålgård og det er nærhet til både by, fjell og hav. Fint kjøpesenter også og noen bra spisesteder, kongeparken i nærheten. Også fint på Hommersåk som noen nevner. I tillegg vil jeg nevne Tau, Tananger samt Egersund og omegn. Har tatt tog til Egersund noen ganger?fra Stavanger), og det er en koselig by med mye fine områder. Anonymkode: ab3c2...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #8 Del Skrevet 13. oktober 2023 Egersund er helt fantastisk. Bra for barn i alle aldre. Endel arbeidsmuligheter, nydelige turområder samt alt du trenger av butikker, cafeer og restauranter. Anonymkode: a5a9e...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå