AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Har en samboer med eksem som har ødelagt alt av sengetøy i flere år med masse blod. I fjor gikk jeg til innkjøp av hvitt sengetøy i sateng med en plan om å kunne klorbleke det når blodflekkene ble for ille. Jeg skifter minst en gang i uka og da er det ganske blodig. Ikke én en eneste blodprikk er å spore etter vanlig kokvask med vanlig flytende vaskemiddel. Før har jeg prøvd alt mulig av flekkfjerningsmidler og forskjellige vaskeprogrammer uten å kunne redde sengetøyet av vanlig bomull eller flanell. Brukte vanish av ren vane på satengsengetøyet i starten men fikk det for meg at jeg ville prøve uten, og det ble helt rent!? Jeg er egentlig alt for voksen til å tro på magi men dette er jo nesten for godt til å være sant! Anonymkode: 2d9ea...077
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 Hva slags sateng da? Bomull? Silke? Polyester? Noe annet? Jeg vasker sengetøy med forvask. Da pleier eventuelle blodflekker forsvinne uten problemer. Vasker jeg dem direkte på høyere varme, uten den kalde forvasken, sitter blodflekkene dønn fast. (Alt mitt sengetøy er bomull, for det meste bomullssateng men også krepp.) Anonymkode: 63fb1...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå