Gå til innhold

Kunne du tenke deg å bo fast utenfor Europa om du kunne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har reist ekstremt mye det siste årene og til tross for så mange flotte land jeg har vært i, kanskje tilbrakt 1-2 måneder i hvert, så er det alltid Europa og Norge som har størst plass i hjertet mitt. USA, selvom det er spennende å besøke, kunne jeg aldri bodd i. Det til tross for at flere byer som san Francisco etc ikke har langt fra så brutale vintre som Norge kan ha. Men det er noe med helsesystemet her i Norge og jobb/fritid balansen. Det er mange muligheter i USA, men føler det faktisk på noen måter er litt u-land. Og helt sprøtt politisk. Folk er super trivelige over der, da. Og det er mange vakre områder. Selv andre land i Europa kunne jeg heller bo i.

Frankrike er nok det landet unntatt Norge jeg kunne bodd i. Det er såpass ulikt, men på samme tid så likt som Norge at det tror jeg jeg hadde likt. Kan litt fransk, også. Kanskje Sveits og Italia. 

Japan er helt fantastisk, men vet ikke om jeg kunnet tilpasset meg en så annerledes kultur. Mexico føler jeg meg også litt «lost» i. Misliker sterkt at man ikke kan drikke vannet fra springen der. Går helt greit som turist for kortere perioder. Mange land jeg ikke har vært i og ikke kan uttale meg om. Hvilke land kunne du sett deg selv bo i over flere år? 

Og hvilke faktorer avgjør hvor du ville bodd? Sett at du kunne fått visum og penger nok til å bo og jobbe der. 

Anonymkode: 1b31f...b82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

USA uten tvil. Ingen over ingen ved siden av.

Så lenge man ikke er narkoman, psykisk syk, ulovlig innvandrer eller sterkt funksjonshemmet så er USA drømmelandet. The winner takes it all.

Anonymkode: c5b7a...09f

Skrevet

Nei, jeg kunne aldri bodd i et annet land enn Norge.  Det er verdens beste land å bo i både når det gjelder vakker natur, frisk luft, god levestandard og trygghet.  

Elsker å reise, og har reist mye.  Når flyet lander i Norge er jeg likevel alltid lykkelig stolt over det vakre landet vi har. 

• Liker 2
Skrevet

Det er mange steder jeg kunne tenkt meg å bo midlertidig, lenge eller kort, mens permanent så tror jeg faktisk jeg liker meg best her mer i nærheten; Finland, Danmark, Nederland, men også Sveits. Kanskje Tyskland.

Jeg må i allefall være en plass som har drikkbart kranvann, for det er noe som gjør meg små-sprø på reise:P Jeg var i et land i høst hvor man KAN drikke kranvannet, men ikke bør, så var man en stor familie uten bil så hadde du et helvetes leven for å slepe vann med deg hjem. Alternativet var å filtrere vannet fra krana, og mange hadde en stor mugge med et filter, men den var så stor den ikke fikk plass i kjøleskapene(vi bodde privat hos flere), så etter en uke med romtemperert, flatt vann med bismak, var det godt å komme hjem til norskt kranvann:fnise:

USA er latterlig langt ned på listen over steder jeg en gang vil besøke:P

Anonymkode: af4e9...e46

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne faktisk ikke tenkt meg å bo utenfor Europa. Har aldri vært tiltrukket av USA. Har heller ingen ønsker om å dra dit. Asia blir for fremmed. Eneste mulige stedet hadde vært Australia.

I Europa heller jeg mot Hellas og Portugal. 

Anonymkode: 79274...75e

• Liker 2
Skrevet

Ja. Canada. 

Anonymkode: 350f2...581

• Liker 1
Skrevet

Utenfor Europa ville jeg valgt Australia, New Zealand, USA eller Canada.

Mulig USA ville vært førstevalget. 

• Liker 1
Skrevet

Kunne gjerne tenkt meg å bo i USA en stund (men med masse penger). Og så slått meg ned i Australia for godt etterpå. 

Anonymkode: 0b184...d50

• Liker 1
Skrevet

Nei

Anonymkode: 8755d...7bf

Skrevet

Ikke utenfor Europa nei, men gjerne utenfor Norge (det har jeg gjort også). At noen faktisk ville valgt USA fremfor Norge er så absurd at jeg ikke har ord engang.

Anonymkode: 26357...ed8

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke utenfor Europa. Vi bor (inntil nylig) i et fredelig hjørne av verden. 

Men jeg kunne tenke meg å bo i et annet land noen år. Gjerne Danmark, Frankrike, Portugal eller Skotland ❤️

Anonymkode: d5573...365

Gjest Gregory
Skrevet (endret)

Australia eller New Zealand.

Endret av Gregory
Skrevet

Nei. Jeg vil ikke bo i et annet land i det hele tatt. Det er i Norge jeg har tilknytning og familie.

Anonymkode: 7ddad...7f9

Skrevet

Måtte blitt en av storbyene i Australia. 

Skrevet

Mannen min er fra et land i Karibia og vi skal flytte dit når vi blir pensjonister, med nok med penger for å ha råd til privat helsehjelp, da det offentlige ikke er så veldig bra. 

Anonymkode: 6c820...ebf

• Liker 1
Skrevet

Hver gang jeg er på Filippinene så føler jeg meg langt mer hjemme en her i Norge. Nyter hvert sekund. 

Så tenker alle at dette er pga jeg er hvit mann,tråler bargatene og det er pga damer og billig alkohol. 

Så feil kan man ta.

Er veldig ofte på utkanten av storbyene. Gjerne et steinkast fra en sandstrand. Fred og ro. Hyggelige folk,sol og varme. enkel bostandard. Med egen scooter er man fri nok til å dra til storbyen for handling,kino,restauranter etc. Gjerne bare en mil i fra.

Hadde det ikke vært for at jeg var økonomisk knyttet til Norge via jobben,så hadde jeg flyttet med en gang. Med eller uten dama! Elendig vær. Bare klaging over idiotiske ting,kostnader ute av kontroll. Og nå senest er tendensen at "folket" vil avskaffe det som gjør Norge så bra. Nemlig velferden. Hvorfor? Fordi en gruppe syke "får like mye penger som meg i full jobb" 

Jeg har ikke noe toppstilling i Norge,men man må jo ha en inntekt. Å det er vanskelig å skaffe arbeid på Filippiene (For hvem som helst,men aller minst utlendinger) Så er nok stuck med resten av klage gjengen.

Skrevet

Kunne tenkt meg å bodd utenfor Europa noen år, men ikke dersom det måtte være for alltid. Hadde valgt USA uten tvil, elsker USA og skulle gjerne bodd der noen år 🤩 Vært der mange ganger og den største utfordringen hadde vært hvor/i hvilken stat eller by jeg skulle bodd. Liker hele California, der har jeg vært aller mest. Tror nok likevel jeg hadde valgt Nashville eventuelt New York. To av mine absolutt favorittbyer som jeg stadig reiser tilbake til. 

Har reist veldig mye rundt i verden og mange ganger tenkt på at jeg skulle bodd et annet sted en periode. Australia er også aktuelt, enten Sydney eller Melbourne. 

Anonymkode: 2b072...09e

Skrevet

jeg bor i Asia, har bodd der siden jeg var student, veldig fornøyd. utenom familie er det absolutt ingenting jeg savner fra Norge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2023 den 20.49):

Og hvilke faktorer avgjør hvor du ville bodd? Sett at du kunne fått visum og penger nok til å bo og jobbe der. 

Anonymkode: 1b31f...b82

Har bodd i USA og kunne gjerne bodd der igjen.

Mange grunner til det, men har jo venner og nettverk der. 

Anonymkode: b4259...a73

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 16.52):

Tror nok likevel jeg hadde valgt Nashville eventuelt New York.

Anonymkode: 2b072...09e

Nashville kunne jeg gjerne ha bodd. Elsker Nashville. Elsker for så vidt Memphis også da😂

Anonymkode: b4259...a73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...