Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal skjære gresskar med skolen (foreldre og barn, etter skoletid). Halloween pynt. Vi skal selv ha med gresskar og redskaper. Jeg har aldri gjort det før. Hva skjærer man med? Noen tips til hva jeg skal kjøpe/ha med?

Anonymkode: 9d02e...671

Skrevet

Og huler man ut gresskaret på forhånd eller der? Hva er vanligst når det er felles gresskar utskjæring?

Skrevet

Se noen youtube- videoer.

Anonymkode: d0f74...648

Skrevet

Jeg bruker tusj til å tegne mønster, google til å finne ideer, en spiseskje til å grave ut all "gørra" og frøene, og en spiss litt lang kniv til å skjære, skjær med kniven langt inn i gresskaret slik at bredden på bladet skjærer mest mulig så du ikke må stikke så mange ganger. 

Mitt beste tips dog, er å IKKE skjære åpent grevskaret fra toppen der den stengelen sitter, hvis du heller lager en åpning på baksiden der du skjærer av en del og setter den tilbake, holder gresskaret seg friskt lenger om det får beholde stilken sin. :)

Anonymkode: 2ae64...75b

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde det for første gang i fjor og det var mye enklere enn jeg så for meg. Brukte bare skje til å hule ut og kniv til å skjære ut. 

Anonymkode: ece48...a55

• Liker 1
Skrevet

De selger slike gresskar kit overalt så det kan du finne på alt fra Nille til Obs. 

Vi pleier å tegne mønster på og så skjærer vi etter det, hadde ikke rensket ut på forhånd. Ta det der dere skal være.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og huler man ut gresskaret på forhånd eller der? Hva er vanligst når det er felles gresskar utskjæring?

Ja det kan du, feks dagen før. Lag en "dør" på baksiden og grav ut all greiene så godt du kan, så kan du bare skjære ut dagen etter. Men pass på at det ligger kaldt/ute om det er kaldt, over natten

Anonymkode: 2ae64...75b

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...