Pipaluk Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Det er små hvite smertefulle blemmer i munnen. Hos meg så dukker de som oftest opp når det blir kaldere i lufta. Hva fungerer for deg?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 Tilskudd av sink og d vitamin. Kan også være du er lav i jern og b-12/folat, så greit å sjekke hvordan du ligger an. Både for b-12 og d vitamin er det greit å ligge godt innenfor referanseverdiene. Anonymkode: 3f90d...450 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #3 Skrevet 13. oktober 2023 Bruk tannkrem uten sterke såpestoffer. Zendium reduserte plagene mine veldig 😊 Var veldig plaget før, men nå får jeg ca. én liten munnskold i måneden, og det kan jeg leve med. Anonymkode: e354d...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #4 Skrevet 13. oktober 2023 Har hart veldig mye problem med dette siden jeg var liten. Jeg reagerer på såpen i tannkrem, så bruker kun sensodyne, det hjelper. Har prøvd å bli gravid i snart 10 år og gått på folsyre nesten hele tiden. Det har så å si resultert i at det er helt borte. Har ofte kommet tilbake om jeg har tatt pause fra folsyre. Er ganske sikker på at det er det som har funket på meg. Anonymkode: dc65c...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #5 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tilskudd av sink og d vitamin. Kan også være du er lav i jern og b-12/folat, så greit å sjekke hvordan du ligger an. Både for b-12 og d vitamin er det greit å ligge godt innenfor referanseverdiene. Anonymkode: 3f90d...450 Funket for meg også.👍 Etter at jeg la inn tilskudd av sink og D-vitamin som daglig rutine forsvant problemet og har de siste årene vært fraværende. Anonymkode: f2064...327
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #6 Skrevet 13. oktober 2023 Som lindring kan man få kjøpt en smertestillende gelé beregna for bruk inni munnen. På apoteket. Anonymkode: 0c7ee...3bb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #7 Skrevet 13. oktober 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Funket for meg også.👍 Etter at jeg la inn tilskudd av sink og D-vitamin som daglig rutine forsvant problemet og har de siste årene vært fraværende. Anonymkode: f2064...327 Så bra! Siden TS sier det er relatert til høst/vinter, så tyder det på utfordringer relatert til immunforsvar og ikke tannkrem. Både sink og d vitamin er typisk "årstidsrelatert" Anonymkode: 3f90d...450 2 1
Pipaluk Skrevet 13. oktober 2023 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Som lindring kan man få kjøpt en smertestillende gelé beregna for bruk inni munnen. På apoteket. Anonymkode: 0c7ee...3bb Jeg har prøvd det, men synes ikke den hjalp så innmari
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #9 Skrevet 13. oktober 2023 Bruker Listerin et par dager (morgen og kveld ved tannpuss, likt som med annet munnskyllevann), så går det over. Uten Listerin kan det være der å plage i flere uker. Slik jeg forstår det så er det alkoholen i Listerin som er det fungerende stoffet. Mulig noe som Corsedyl kan gi like god hjelp, da det også er desinfiserende. Men pga. det smaker grusomt, så har jeg ikke testet 😅 Anonymkode: 5e88f...fff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå