Gå til innhold

Tispe som jokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei golden retrievertispe på to år som for tiden er fæl til å jokke. Jeg tror løpetida er rett rundt hjørnet, kan det være det?

Anonymkode: ca56e...fa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, det kan det være. Jeg har to tisper som absolutt skal jokke på hverandre når de har løpetid. Prøve jeg å skille de, blir det jeg som blir jokket på. Det er ikke så ille nå, men blir verre mot slutten av løpetiden. 

Det kan være andre grunner bak jokking (stress som ikke har noe med løpetid å gjøre), men er hun på vei inn i/har startet løpetiden, så er det en god sjanse for at det er det som ligger bak. 

Anonymkode: 00e8b...035

Skrevet

Når en hund jokker på noe eller noen, er det en rekke mulige årsaker. Det kan for eksempel være kjedsomhet eller stress. Kanskje de lærer og oppdager ting om seg selv, som tenåringer i puberteten. Man kan skille mellom hver av de mulige årsakene.En av de enkleste tingene du kan gjøre er å utføre en enkel egenvurdering av din og ditt kjæledyrs situasjon. Hvis du for eksempel lar hunden være alene hjemme i lange perioder uten noen leker, kan den ty til denne handlingen. Da er det simpelthen for å fordrive tid og håndtere kjedsomhet eller stress.Ved å gjøre dette prøver hunden å få ut energi og slippe seg løs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...