AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Del Skrevet 12. oktober 2023 Hei, Jeg kvinne 32 skal springe Trolljegern neste år- en 8-12km lang løype med 30-40 hkndre, gjørme etc. Problemet er at jeg er ikke en løper. Jeg har aldri trent kondisjon, jeg gjør litt styrketrening that is all. Jeg har altså ca 8 mnd på å komme i form til dette, skadefritt. Where to begin? Med løping, intervall, styrketreningsvis? Jeg tipper jeg må starte forsikig med løping, og at styrketreningen gjerne bør fokuseres på kroppsvekt - pullups og slike ting. Noen som har råd? Akkurat nå virker det jo bare helt sykt at jeg har meldt meg på 😅 Anonymkode: fb1fc...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 12. oktober 2023 #2 Del Skrevet 12. oktober 2023 Du bør trene kondis, og generell styrke. Det er ikke lange løpestrekk i de løypene jeg har sett, fordi det er så mange stopp pga hinder. Men kondis bør man virkelig ha. Jeg skal også starte med ocr neste år, og det ene tipset jeg har fått som går igjen fra alle som driver med det, er grep. Tren mye grep. Du bør kunne henge en del etter hendene, du bør kunne bevege deg mellom ringer/stenger, du bør kunne dra deg selv opp tau, du bør kunne trekke tau, og bør kunne bære kanner/bøtter med tyngde over en strekning uten å miste grepet. Og tren burpees! Og enda mer burpees! Og enda litt mer burpees! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #3 Del Skrevet 12. oktober 2023 Er vel ikke mer rocket science enn at du må trene det du kommer å bli utsatt for? Anonymkode: f9c49...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå