AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Klær, sko, sminke/hudpleie, kino, shopping, mat på farta og diverse. Hvor mye sånn ca får de fra dere hver måned? Ukeslønn/månedslønn? Eller betaler dere bare der og da? Om dere gir ukeslønn/månedslønn, hva dekker dere utenom? Hva gjør de for pengene? Min er et pengesluk uten like, så jeg tenkte å prøve å finne en fast månedssum å forholde meg til. Da er det jo fin læring for henne også å se at pengene faktisk ikke strømmer til i det uendelige om hun selv får en fast sum å forholde seg til. Men hva burde den summen være? Tenker å dekke mat hjemme, nødvendige hygieneartikler og ta kostnadene for den faste fritidsaktiviteten hennes. Anonymkode: 27f65...efd
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 1000 kr i måneden, men må vaske badet en gang i uken samt holde orden på rommet. Anonymkode: ad946...faa
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #3 Skrevet 12. oktober 2023 1400 kr mnd. Vi dekker telefon, nødvendige klær og diverse hygieneprodukter (det som havner i vogna i dagligvarebutikken). Hun må selv kjøpe månedskort hvis hun ikke er fornøyd med å gå/sykle, så derfor såpass høyt beløp. Våre får gjerne et tilskudd hvis de skal på en dyr konsert eller forestilling. Anonymkode: 69ebd...1ee
Vanja2345 Skrevet 12. oktober 2023 #4 Skrevet 12. oktober 2023 Vi dekker mnd kort, mobil, hygieneprodukter, klær som trengs. Får også litt ekstra om han skal noe spesielt (1-2 ganger i mnd). Utenom det tjener han egne penger som han bruker på godis, mat, litt klær osv
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #5 Skrevet 12. oktober 2023 Min 15-åring mener at han ikke trenger noe. Han tar imot de klærne og skoene jeg kjøper (tvinger ham til å bli med, men han bryr seg ikke). Så å gi ham penger som skal dekke sko, klær og shopping ville vært fånyttes, han hadde aldri kjøpt seg noe. Hadde sett ut som en boms. Han drar aldri noen steder, så kino, bowling, mat og godteri på farta kjøper han aldri. Jeg må presse ham til å kjøpe seg en brus til juleavslutninga, han gidder egentlig ikke. Spiser nista og er fornøyd med det. Jeg dekker mobil, busskort, frisør (som han mener at han ikke trenger), fritidsaktivitet, og alt av klær, sko, hygieneartikler. Godteri og brus på lørdager. Han får 400 pr mnd, og sparer alt. Anonymkode: b3af9...82d 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #6 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Min 15-åring mener at han ikke trenger noe. Han tar imot de klærne og skoene jeg kjøper (tvinger ham til å bli med, men han bryr seg ikke). Så å gi ham penger som skal dekke sko, klær og shopping ville vært fånyttes, han hadde aldri kjøpt seg noe. Hadde sett ut som en boms. Han drar aldri noen steder, så kino, bowling, mat og godteri på farta kjøper han aldri. Jeg må presse ham til å kjøpe seg en brus til juleavslutninga, han gidder egentlig ikke. Spiser nista og er fornøyd med det. Jeg dekker mobil, busskort, frisør (som han mener at han ikke trenger), fritidsaktivitet, og alt av klær, sko, hygieneartikler. Godteri og brus på lørdager. Han får 400 pr mnd, og sparer alt. Anonymkode: b3af9...82d Er han deprimert eller har autisme? Anonymkode: ac619...098
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #7 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er han deprimert eller har autisme? Anonymkode: ac619...098 Kutt ut. Høres ut som en vanlig tenåring. Det går over. Anonymkode: 9c0df...fde 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #8 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min 15-åring mener at han ikke trenger noe. Han tar imot de klærne og skoene jeg kjøper (tvinger ham til å bli med, men han bryr seg ikke). Så å gi ham penger som skal dekke sko, klær og shopping ville vært fånyttes, han hadde aldri kjøpt seg noe. Hadde sett ut som en boms. Han drar aldri noen steder, så kino, bowling, mat og godteri på farta kjøper han aldri. Jeg må presse ham til å kjøpe seg en brus til juleavslutninga, han gidder egentlig ikke. Spiser nista og er fornøyd med det. Jeg dekker mobil, busskort, frisør (som han mener at han ikke trenger), fritidsaktivitet, og alt av klær, sko, hygieneartikler. Godteri og brus på lørdager. Han får 400 pr mnd, og sparer alt. Anonymkode: b3af9...82d Jeg var slik! Helt lik! Hadde 1, 5 mill som 27 åring. Penger ja, men brukte aldri noe på noe, levde som om jeg ikke hadde noe, angrer egentlig. Anonymkode: 19061...045
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #9 Skrevet 12. oktober 2023 Hun får 1000kr/mnd, men vil selv ha det betalt ut hver uke ala 250kr. Dette er lommepenger som hun disponerer fritt selv, og ikke noe hun bruker på ting hun «trenger». Det betaler jeg for. Lommepengene går da til mat/drikke når ute med venner, noe ekstra hun vil ha som jeg ikke ser på som nødvendig/har mer enn nok av og lignende feks diverse sminke (får de produktene hun bruker daglig av meg). Hun spør sjelden om penger utenom, og ikke dyr i drift i forhold til hva jeg forventer i denne alderen. Hun forstår at penger ikke vokser på trær. Anonymkode: d4f2b...fb3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #10 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun får 1000kr/mnd, men vil selv ha det betalt ut hver uke ala 250kr. Dette er lommepenger som hun disponerer fritt selv, og ikke noe hun bruker på ting hun «trenger». Det betaler jeg for. Lommepengene går da til mat/drikke når ute med venner, noe ekstra hun vil ha som jeg ikke ser på som nødvendig/har mer enn nok av og lignende feks diverse sminke (får de produktene hun bruker daglig av meg). Hun spør sjelden om penger utenom, og ikke dyr i drift i forhold til hva jeg forventer i denne alderen. Hun forstår at penger ikke vokser på trær. Anonymkode: d4f2b...fb3 Jeg betaler for kino, fritidsaktiviteter osv. Anonymkode: d4f2b...fb3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #11 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min 15-åring mener at han ikke trenger noe. Han tar imot de klærne og skoene jeg kjøper (tvinger ham til å bli med, men han bryr seg ikke). Så å gi ham penger som skal dekke sko, klær og shopping ville vært fånyttes, han hadde aldri kjøpt seg noe. Hadde sett ut som en boms. Han drar aldri noen steder, så kino, bowling, mat og godteri på farta kjøper han aldri. Jeg må presse ham til å kjøpe seg en brus til juleavslutninga, han gidder egentlig ikke. Spiser nista og er fornøyd med det. Jeg dekker mobil, busskort, frisør (som han mener at han ikke trenger), fritidsaktivitet, og alt av klær, sko, hygieneartikler. Godteri og brus på lørdager. Han får 400 pr mnd, og sparer alt. Anonymkode: b3af9...82d Akkurat sånn var min 15 åring når han var 14, endret seg mye etter han ble konfirmert. Nå kjøper han klær for egne penger på eget initiativ, er ute på både det ene og det andre. Kjøper seg masse snacks på farta, men bruker av alle pengene han har spart opp disse årene. Måtte også presse han til å kjøpe brus til juleavslutninga før 🤣 Anonymkode: ad092...bab
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #12 Skrevet 12. oktober 2023 Synes det går helt sykt mye penger til tenåringene i huset! De får 200 kr hver i uka,men bruker mye mere. De trenger treningskort,busskort,tlf,sminke(sånn ca et tonn) Det er frisør,kino, alltid mas etter nye klær,og ikke fra h&m,men typ Ralph Lauren og Parajumpers. De er veldig sosiale og har stadig planer. Nå i høstferien var det Oslo tur med venner,Tusenfryd,ut på lunsj.Nå er det planlegging til halloween fest og nytt antrekk. Nei,jeg er ikke veldig flink til å sette grenser når det gjelder penger.Jeg prøver å la de jobbe ekstra i huset når det er noe ekstra de trenger. Finner meg heller ikke i at rommene ser ut som svinestier. Anonymkode: a927b...d2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå