AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Med alt som foregår i verden og inntrykk man blir utsatt for gjennom nyheter og sosiale medier merker jeg at jeg blir ekstremt mørk, får angst, mareritt og bilder i hodet. Døde og skadde barn i krig, voldtekt av kvinner, mishandling, tortur, terrorisme.. det er helt galskap hva man utsettes for av groteske bilder og videoer og omtrent umulig å unngå. Må jeg kvitte meg med hele tlf? Redd dette har brent seg fast i minnet for alltid Anonymkode: 4850d...418 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 vær bevisst på hvem du følger, hvilke nyhetskilder du bruker. Anonymkode: 95bff...cfd 5 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #3 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg får ikke sånt på min telefon. For jeg tåler ikke slikt. Holder meg unna det meste av some. Du får gjøre det samme Anonymkode: 5d5e1...87f 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #4 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg blir også dårlig av sånt, derfor ser jeg aldri nyheter, følger ikke folk på sosiale medier som poster elendighet, og scroller fort forbi/klikker på "vil ikke se slikt innhold" osv. Vil man helgardere seg, så må man nesten unngå sosiale medier 100%, og la være å klikke seg inn på nettaviser. Det nytter ikke å unngå å bli konfrontert med verdens elendighet til enhver tid, dessverre. Anonymkode: b8add...005 2
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 13. oktober 2023 #5 Skrevet 13. oktober 2023 Og øv på at du ike kan gjøre noe med dette. Det er enormt mye fælt-fokuser på livet ditt her.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #6 Skrevet 13. oktober 2023 Unngår nyheter av samme grunn, TS. Ønsker jo å være oppdatert, men stiller spørsmål ved nødvendigheten av grufulle grafiske bilder og videoer døgnet rundt. Vi forstår jo godt hva som skjer, hvorfor skal alle utsettes for det konstant. Det er ingen hemmelighet at det påvirker psyken. Siden media ikke tar ansvar, så må man nesten ta ansvar selv. Det går fint an å lese artikler og høre på radio, man trenger ikke å sitte klistret foran skjermen når så bestialske handlinger ruller 24/7. Anonymkode: 98f8d...0c9 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #7 Skrevet 13. oktober 2023 Krig og terror i andre deler av verden preger meg forholdsvis lite. men noen av utsagnene og holdningene jeg møter på her på kvinneguiden har tatt fra meg all tro på det kvinnelige vesen. Anonymkode: de7b2...8b5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #8 Skrevet 13. oktober 2023 Bli mer kald, problem solved. Anonymkode: 529ca...a54
Rosa Gnom Skrevet 13. oktober 2023 #9 Skrevet 13. oktober 2023 Skru av telefon,media,internett. Alt som er digitalt. er ikke så mye annet å få gjort med dette hvis du ikke tåler det.
Sofakona Skrevet 13. oktober 2023 #10 Skrevet 13. oktober 2023 Hold deg unna vg, Dagblad etc...vær på steder der du ikke får nyheter etc.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #11 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 13.57): Unngår nyheter av samme grunn, TS. Ønsker jo å være oppdatert, men stiller spørsmål ved nødvendigheten av grufulle grafiske bilder og videoer døgnet rundt. Vi forstår jo godt hva som skjer, hvorfor skal alle utsettes for det konstant. Det er ingen hemmelighet at det påvirker psyken. Siden media ikke tar ansvar, så må man nesten ta ansvar selv. Det går fint an å lese artikler og høre på radio, man trenger ikke å sitte klistret foran skjermen når så bestialske handlinger ruller 24/7. Anonymkode: 98f8d...0c9 Hvordan tror du det står til med psyken hos de det hele handler om? Anonymkode: e809a...01f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #12 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Jeg er enig med deg. Selv om det er vanskelig å se mye av det som skildres i nyheter, så er det ikke vi som opplever traumet som foregår. Men, noen er empater og svært sensitive, og derfor tar til seg verdensbildet på en helt annen måte. Derfor kan noen føle det som et traume for den personen, uten at det egentlig ikke er det. Jeg får kan praktisk talt ligge å riste av angst og få søvnløse netter pga nyheter og elendigheter, jeg klarer ikke stenge ut, og blir ekstremt preget av det. Derfor kan jeg rett og slett ikke se på det. Jeg vil ikke kalle det å bli traumatisert, men det er feil å mene at noen ikke kan få angst, og at man skal få lov til å bruke ordet "angst" i slike situasjoner. Anonymkode: b8add...005 Endret 14. oktober 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #13 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg forstår deg så godt, ts. Jeg føler jeg må bare snu ryggen til. Ser jeg et bilde til av et gråtende barn så kaster jeg opp. All den frykten og fortvilelsen de sivile må kjenne på...jeg orker ikke.. Og her kan jeg sitte å være så privilegert at jeg faktisk snur ryggen og blikket bort. Anonymkode: debc7...63c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #14 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 14.22): Hvordan tror du det står til med psyken hos de det hele handler om? Anonymkode: e809a...01f Ja, det hjelper selvsagt dem at vi andre får verre psyke. Vi som faktisk kan jobbe for fred. Det er fullt mulig å være kritist til hva media deler døgnet rundt, uten at man skal beskyldes for å være ignorant. Anonymkode: 98f8d...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #15 Skrevet 14. oktober 2023 Du må ikke kvitte deg med telefonen, men du må rydde opp i dine sosiale medier, spesielt hvem du følger. Omså slette mange av de eller alle. Du kan også manipulere algoritmene, slik at du får opp annet innholds. Søk på andre ting du liker. Om det er maling, kattevideoer, reiseopplevelser, morsomme vidoer osv. Anonymkode: cdf7b...6da 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #16 Skrevet 14. oktober 2023 (endret) Det er forskjell på på å oppleve noe som traumatisk vs det å være traumatisert. Anonymkode: 9b022...170 Endret 14. oktober 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 1
Rhodiola Skrevet 14. oktober 2023 #17 Skrevet 14. oktober 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporing, spekulasjoner, latterliggjøring og svar til slettede innlegg. Den har også blitt moderert for grafiske beskrivelser av støtetende materiale. Spørsmål vedrørende moderering besvares i Tilbakemeldinger og nyheter om Kvinneguiden eller i private meldinger. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #18 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg blir berørt av all ondskap som blir påført dyrene vi deler verden med. Vi mennesker er virkelig ondskapen selv. Anonymkode: febae...32b
Stoltskeiv Skrevet 15. oktober 2023 #19 Skrevet 15. oktober 2023 Jeg måtte slutte å følge nyhetssider, fordi det tok så utrolig mye energi fra meg. Det gikk veldig inn på meg, men jeg får likevell med meg nyheter. Forskjellen er at jeg oppsøker det selv istede for at det kommer rett opp i ansiktet mitt bare jeg åpner instagram. Og begrenser bruken av sosiale medier ofc.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #20 Skrevet 15. oktober 2023 Skjerming, skjerming, skjerming. This is the way. Anonymkode: 1dbda...781
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå