Octavia Skrevet 25. januar 2006 #1 Skrevet 25. januar 2006 Hvordan lærer barn å skrive liten q på skolen?
Rebelle Skrevet 25. januar 2006 #4 Skrevet 25. januar 2006 Lærte med strek, og i tillegg skriver jeg g som q, altså uten den svingen ford, har ikke lært det, men det ble nå bare sånn, fordi jeg syns den svingen er stygg, både for g og j .... ..
Octavia Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2006 Jeg lærte også med strek, men lærer de som begynner på skolen nå også det? Har så smått begynt å lære jenta mi bokstavene, vil nødig drive vranglære i forhold til hva hun møter på skolen!
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #6 Skrevet 25. januar 2006 Lurer på om, da jeg var assistent i 2. klasse, at de hadde strek
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #7 Skrevet 25. januar 2006 Hadde med strek, både når jeg gikk der selv og når jeg jobbet på skole for noen år siden. Og minste søsteren min lærer også med strek i disse dager.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #8 Skrevet 25. januar 2006 Og minste søsteren min lærer også med strek i disse dager.← Nå så jeg jammen gammeldags ut..
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #10 Skrevet 25. januar 2006 Elevene mine, som lærer stavskrift, lærer uten. (Tydeligvis er skolen min i undertall!)
Tirill Skrevet 25. januar 2006 #11 Skrevet 25. januar 2006 Nei, min sønn lærer uten. Og jeg lærte også uten... Men jeg hadde omtrent det samme spørsmålet når det gjaldt z og x forleden. For de lærer liten x med buer opp og ned på skråstreken som går fra ventre til høyre. Og de lærer liten z som et tretall (ingen skarpe streker) Jeg spurte læreren. Og han sa at dette var litt avhengig av skrifttypen man lærer. Om man lærer finskrift/løkkeskrift eller bokskrift... Men ungene skulle vite at det var ok å skrive begge mulighetene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå