Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Erna sto gråtende og kastet mannen under bussen når han ble tatt for all den syke aksjehandelen. Og det kommer flere og flere ting i lyset her, og hun går faen ikke av. Jeg ser på hvordan dette hadde vært hvis det var snakk om normale personer, uten ministerstilling. Hjalp det for de i nav-sakene å si unnskyld? Hjalp det å si beklager, vi visste ikke? Nei. Mange ble til og med urettmessig dømt. Er det ikke berettiget at en politiker med millionlønn går av etter en slik skandale? Jeg forstår ikke at folk kan ha tillit til henne etter alt dette.
Kokeplate Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 (endret) Cecilie Sadberg skrev (5 minutter siden): Erna sto gråtende og kastet mannen under bussen når han ble tatt for all den syke aksjehandelen. Og det kommer flere og flere ting i lyset her, og hun går faen ikke av. Jeg ser på hvordan dette hadde vært hvis det var snakk om normale personer, uten ministerstilling. Hjalp det for de i nav-sakene å si unnskyld? Hjalp det å si beklager, vi visste ikke? Nei. Mange ble til og med urettmessig dømt. Er det ikke berettiget at en politiker med millionlønn går av etter en slik skandale? Jeg forstår ikke at folk kan ha tillit til henne etter alt dette. Det er Høyre som bestemmer hvem lederen i Høyre skal være, ikke andre. Om du vil påvirke dette må melde deg inn og stemme for ditt syn. Endret 12. oktober 2023 av Kokeplate
Viki6 Skrevet 12. oktober 2023 #3 Skrevet 12. oktober 2023 Kan vel ikke ha Erna som statsminister med Sindre på slep. Han er en løgner og lurendreier som hun ikke kan ta med seg i statsministerboligen. Hun kan nok sitte på Stortinget, men er vel ikke det hun vil. Om tallene for Høyre fyker nedover, må hun nok gå av som leder. Men nå er jeg veldig usikker på om de fortsetter å være gift da, etter at han i tillegg til alt annet hadde tatt opp en mill i lån uten å informere kona. 4
Hannabanna Skrevet 12. oktober 2023 #4 Skrevet 12. oktober 2023 11 minutter siden, Cecilie Sadberg said: Erna sto gråtende og kastet mannen under bussen når han ble tatt for all den syke aksjehandelen. Og det kommer flere og flere ting i lyset her, og hun går faen ikke av. Jeg ser på hvordan dette hadde vært hvis det var snakk om normale personer, uten ministerstilling. Hjalp det for de i nav-sakene å si unnskyld? Hjalp det å si beklager, vi visste ikke? Nei. Mange ble til og med urettmessig dømt. Er det ikke berettiget at en politiker med millionlønn går av etter en slik skandale? Jeg forstår ikke at folk kan ha tillit til henne etter alt dette. Hadde hun forsatt vært minister er det vell sannsynligvis at hun hadde måtte gå. Men det er opp til partiet om de ønsker henne som leder. Er forøvrig enig med deg, finner det underlig at ikke Høyre så raskt som mulig hadde fjernet hennes som leder. 4
Gjest Lurven Skrevet 12. oktober 2023 #5 Skrevet 12. oktober 2023 Nesten alle politikerne har gjort tvilsomme ting og sånn alle kan jo ikke gå vel?
Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 12. oktober 2023 #6 Skrevet 12. oktober 2023 Lurven skrev (8 minutter siden): Nesten alle politikerne har gjort tvilsomme ting og sånn alle kan jo ikke gå vel? Noen ting er lettere å unnskylde enn andre. 1,8 mill? Er ikke rart at de synes at en tannlegeregning er billig akkurat
Gjest Gregory Skrevet 12. oktober 2023 #7 Skrevet 12. oktober 2023 (endret) | Endret 12. oktober 2023 av Gregory
Kokeplate Skrevet 12. oktober 2023 #8 Skrevet 12. oktober 2023 Cecilie Sadberg skrev (1 minutt siden): Noen ting er lettere å unnskylde enn andre. 1,8 mill? Er ikke rart at de synes at en tannlegeregning er billig akkurat 0,6 mill. Svært dårlig avkastning.
Kokeplate Skrevet 12. oktober 2023 #9 Skrevet 12. oktober 2023 Gregory skrev (Akkurat nå): Lurer på hvordan de samme personene hadde reagert, om det var kona til Støre som drev på som Mannen til Erna. Kona til Jonas Gahr Støre er ikke Jonas Gahr Støre, og det hun gjør er hennes ansvar, ikke Jonas'.
Gjest Gregory Skrevet 12. oktober 2023 #10 Skrevet 12. oktober 2023 Kokeplate skrev (Akkurat nå): Kona til Jonas Gahr Støre er ikke Jonas Gahr Støre, og det hun gjør er hennes ansvar, ikke Jonas'. Jeg fjernet innlegget. Som du burde være i stand til å se
Kokeplate Skrevet 12. oktober 2023 #11 Skrevet 12. oktober 2023 Gregory skrev (Akkurat nå): Jeg fjernet innlegget. Som du burde være i stand til å se Står du ikke for det du sier?
Gjest Lurven Skrevet 12. oktober 2023 #12 Skrevet 12. oktober 2023 Kokeplate skrev (2 timer siden): 0,6 mill. Svært dårlig avkastning. Ja hadde vært bedre å brukt tida si på en vanlig jobb
Kokeplate Skrevet 12. oktober 2023 #13 Skrevet 12. oktober 2023 Lurven skrev (1 time siden): Ja hadde vært bedre å brukt tida si på en vanlig jobb Økonomisk sett, ja. Men det er jo felles for det meste av hobbyvirksomhet.
Bergenseren_47 Skrevet 12. oktober 2023 #14 Skrevet 12. oktober 2023 Om Erna ikke er i stand til å holde kontroll på egen (felles) økonomi, vil jeg ikke at hun kanskje i fremtiden skal styre min (Norges) økonomi som statsminister. 8
frivis Skrevet 12. oktober 2023 #15 Skrevet 12. oktober 2023 Hvis ikke dette er ansvarsfraskrivelse og lovbrudd, så hva er det da? Hvilke standard forventer man av en statsmininster egentlig? Den vanlige mannen i gata hadde sittet i fengsel nå. Mange ser ikke galskapen. 5 2
Kokeplate Skrevet 13. oktober 2023 #16 Skrevet 13. oktober 2023 frivis skrev (3 timer siden): Hvis ikke dette er ansvarsfraskrivelse og lovbrudd, så hva er det da? Hvilke standard forventer man av en statsmininster egentlig? Den vanlige mannen i gata hadde sittet i fengsel nå. Mange ser ikke galskapen. Hvordan skulle den vanlige mannen i gata dittet i fengsel på bakgrunn av dette?
MorTil2 Skrevet 13. oktober 2023 #17 Skrevet 13. oktober 2023 frivis skrev (9 timer siden): Hvis ikke dette er ansvarsfraskrivelse og lovbrudd, så hva er det da? Hvilke standard forventer man av en statsmininster egentlig? Den vanlige mannen i gata hadde sittet i fengsel nå. Mange ser ikke galskapen. Du ser tydeligvis ikke forskjellen på Erna og Sindre. Hvis Sindre finnes skyldig i innsidehandel, så er det han som må i fengsel, ikke Erna. Ifølge den informasjonen det har vært mulig å få av Høyre, har ikke Erna gjort noe bevisst som la til rette for innsidehandel. Ergo kan hun ikke straffes etter norsk lov. At hun, og partiet, kan straffes av velgerne, er en helt annen sak. Og der er jeg enig - det blir veldig merkelig hvis hun blir værende som Høyre sin statsministerkandidat. For folk flest vil det i klartekst si at partiet godtar at de som sitter på toppen kan komme unna med bortforklaringer og mangelfull dokumentering av egne handlinger.
tonebelinda Skrevet 13. oktober 2023 #18 Skrevet 13. oktober 2023 Cecilie Sadberg skrev (19 timer siden): Noen ting er lettere å unnskylde enn andre. 1,8 mill? Er ikke rart at de synes at en tannlegeregning er billig akkurat 1,8 mill fordelt på 8 eller 10 år, som fortjeneste på aksjehandel, da har du ikke gjort mange gode eller heldige kjøp.
Lurium Skrevet 13. oktober 2023 #19 Skrevet 13. oktober 2023 MorTil2 skrev (1 minutt siden): Du ser tydeligvis ikke forskjellen på Erna og Sindre. Hvis Sindre finnes skyldig i innsidehandel, så er det han som må i fengsel, ikke Erna. Hvis du sitter på i bil med noen som har drukket, blir du straffet også. Erna har blitt mast på i årevis om akkurat dette. Enten er hun stokk dum, ellers så har hun vært klar over det. Uansett er hun ikke egnet som folkevalgt. 2 1
MorTil2 Skrevet 13. oktober 2023 #20 Skrevet 13. oktober 2023 Lurium skrev (3 minutter siden): Hvis du sitter på i bil med noen som har drukket, blir du straffet også. Erna har blitt mast på i årevis om akkurat dette. Enten er hun stokk dum, ellers så har hun vært klar over det. Uansett er hun ikke egnet som folkevalgt. Men i motsetning til passasjeren som helt beviselig sitter i den samme bilen, så er det ikke ført konkrete bevis for at Erna har gitt Sindre opplysninger som har vært til deres felles økonomis fordel. Så kan man alltid mene at det ligger relativt godt oppe i dag at det kan ha skjedd. Men å mene er ikke å bevise. Og det er det Erna spiller på. Men jeg er helt enig med de som mener hun bør gå av, og venter på den overskriften daglig. Og blir like forundret hver dag når den ikke kommer. Og for meg, svekker det mitt syn på Høyre for hver dag som går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå