Gå til innhold

Hvordan slutte å være bygdas sjåfør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å bli utnyttet. Når jeg før var snill, har folk mistolket det til at jeg gjør hva som helst for dem, og blir kontaktet for alt mulig. Særlig er jeg andre ungers sjåfør, og til og fra kamper er det blitt helt ekstremt. Når jeg i tillegg er lagleder, må jeg jo dra på bortekampene, og folk antar at siden jeg skal, kan jeg like gjerne fylle bilen og ta med deres unger og. Ikke nok med det, men jeg må rundt og hente de hjemme, så jeg må legge inn en halvtime før og etter før henting og levering. Hva er det med frekke folk som dette? Hvordan komme meg ut av det? Jeg kan jo ikke si at ‘nei, idag gidder jeg ikke å ta med Thomas, du får kjøre han sjøl.’ 

Anonymkode: 8d641...442

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg en mindre bil :)

Skrevet
Gentleman1980 skrev (1 minutt siden):

Kjøp deg en mindre bil :)

Jeg har en el-golf 😅

Skrevet

Hva med å svare at «vi kjører fra vårt hus kl X, og jeg slipper av barnet på sted Y på vei hjem. Jeg har dessverre ikke mulighet til å hente eller levere alle helt hjem».

Anonymkode: 12927...ffb

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

"Helt greit at barna sitter på til kampen, men pga travel hverdag må de da leveres og hentes hjemme hos meg. Adressen er: xxx. Jeg drar 17.00"

Anonymkode: 0b68b...963

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er så lei av å bli utnyttet. Når jeg før var snill, har folk mistolket det til at jeg gjør hva som helst for dem, og blir kontaktet for alt mulig. Særlig er jeg andre ungers sjåfør, og til og fra kamper er det blitt helt ekstremt. Når jeg i tillegg er lagleder, må jeg jo dra på bortekampene, og folk antar at siden jeg skal, kan jeg like gjerne fylle bilen og ta med deres unger og. Ikke nok med det, men jeg må rundt og hente de hjemme, så jeg må legge inn en halvtime før og etter før henting og levering. Hva er det med frekke folk som dette? Hvordan komme meg ut av det? Jeg kan jo ikke si at ‘nei, idag gidder jeg ikke å ta med Thomas, du får kjøre han sjøl.’ 

Å hente andres unger trenger du ihvertfall ikke! Skal de sitte på, får de bli levert hjemme hos deg, eller vente langs veien. Du kan jo også gjøre deg noen ærender, slik at du kan si det ikke passer. De kan ikke sitte op fordi jeg ikke skal hjem etterpå, fordi jeg skal dra rett etter jobb, fordi jeg skal ha med noen andre e.l. 
Men siden du uansett skal den veien, og om det ikke er noen omvei, så ville jeg synes det var litt sært å ikke ville la andre sitte på. Jeg ville likevel aldri ha forventet det.

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en el-golf 😅

Fysj.. hva med en pizzabil?

Skrevet

Begynn å si nei eller be om vipps. Da tipper jeg noen tenker seg om :nikke: Å bli utnyttet er ikke greit, men det krever grensesetting.

Sier du ikke nei, så fortsetter de bare. De er neppe tankelesere. 

• Liker 4
Skrevet

Enkelt, si nei.

Anonymkode: a6210...dd4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skal ikke kjøre rundt for å hente unger, foreldrene får sørge for at de blir levert hos deg ved avreise, og hentet igjen når dere er tilbake. Hvis man gjør det «upraktisk» for foreldrene så gir de seg gjerne og ordner det sjøl. 

Anonymkode: 3527e...b50

• Liker 5
Skrevet

Jeg bare skjønner ikke at folk kan være så frekke. Jeg ville aldri krevd at korpslederen til eldste datteren min skulle hente henne hjemme og kjøre henne til øving. Hadde det vært jeg som foreslo at de kunne sitte på, men neida, de spør meg. Gang på gang.

Folk tenker ikke på at å drifte et lag er mye jobb og jeg gjør det frivillig for barna våre. De gidder ikke engang å stille opp på kamper, hvorfor skal jeg være sjåføren deres i tillegg? Jeg ba om hjelp til å flytte noen mål, hvor mange tror du stilte opp? Ingen. Jeg begynner å bli mektig lei.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg bare skjønner ikke at folk kan være så frekke. Jeg ville aldri krevd at korpslederen til eldste datteren min skulle hente henne hjemme og kjøre henne til øving. Hadde det vært jeg som foreslo at de kunne sitte på, men neida, de spør meg. Gang på gang.

Folk tenker ikke på at å drifte et lag er mye jobb og jeg gjør det frivillig for barna våre. De gidder ikke engang å stille opp på kamper, hvorfor skal jeg være sjåføren deres i tillegg? Jeg ba om hjelp til å flytte noen mål, hvor mange tror du stilte opp? Ingen. Jeg begynner å bli mektig lei.

Begynn å si nei. Beklager, jeg har bilen full av ting nå.

Anonymkode: c0a20...e59

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvordan komme meg ut av det

-Spis mye erter, rå løk og fårikål

- Dikt opp et alkoholproblem

• Liker 1
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Chomsky89 said:

Dikt opp et alkoholproblem

Det løser nok problemet, uten at det oppstår nye problem for ts... 

Ta et foreldremøte på laget hvor lagledelsen krever at det må lages en kjøreliste til kamper. Avtal fast hente og slippe av sted og gjennomfør det. 

Endret av Kristin70
  • Liker 4
Skrevet

Opplevd dette veldig mange ganger og til slutt så ble det et veldig irritasjonsmoment. Hvorfor skal jeg alltid måtte møte 1 time før kamp med bilen full og de andre foreldrene som gadd og komme og se på kampene kom til kampstart? Hvorfor er deres tid viktigere enn min? På slutten så ga vi beskjed om at vi har planer både før og etter kamp og da ble det krise for andre måtte kjøre..

Anonymkode: 173e1...b8a

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Si du er opptatt før og/eller etter så du kan ikke ha med noen 🤷🏻‍♀️ 

Dytt bilen full av tomme flytteesker og si at du skal levere disse et sted, så bilen er full 🤷🏻‍♀️

Eller rett og slett, beklager jeg orker ikke i dag. Har det litt hektisk akkurat nå så møter direkte på kampen. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 8eb2f...b47

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dei spør deg.

Kva er det som gjer at du ikkje klarer å svare nei? Her må du gå litt i deg sjølv, TS. ❤️ 

Anonymkode: 819d8...1cf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kristin70 skrev (1 time siden):

Det løser nok problemet, uten at det oppstår nye problem for ts.

Tror spøken var ganske åpenbar.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan si "jeg kan ta de med, men rekker ikke hente i dag, så lever ungene her". Ta da

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Si beklager i dag har jeg ikke mulighet til å hente å kjøre de.evt finn på noe før dere reiser sånn barnet ditt ikke kan røpe deg. Evt kan du si at de er nødt å komme til deg med barna om de skal sitte på.  Så kan du øve deg på å si nei 😊

Anonymkode: 0cfcd...b7b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...