Gå til innhold

Lamectal utslett og lymecylin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dette er noe som jeg syns er så utrolig vansklig og skive om, men dps timen min er ikke før neste uke, seint i uka.

Jeg fikk min ADD  og angst diagnose når jeg var 17 år gammel. Går nå på audvanz, men er tomt over alt. Jeg vill bare grine pågrunna jeg trenger vikreig medesin min men alt er tomt.

Jeg fikk nylig borderline diagnosen. Jeg skal i gruppe terapi i januar. Jeg ble satt på noe som heter lamectal. Jeg hadde gått en uke på lemectalen også begynte jeg på en 3 månders antibiotika kur mot akne nesten samtidig. Jeg begynte og få utslett for 2 uker siden. Jeg dro til legen og sa at jeg måtte slutte og ta begge. Jeg har slitt med akne så lenge jeg kunne husket, jeg ser fremgang i huden min og får ikke de vonde kvisene. Jeg valgte og gå i mot legen min og fortstete på antibiotiaken. Men tok også allergi medesin som jeg hadde fått av legen. Utslettet er der endå. Greia er at uslettet bare er på begge albuene. Det er ikke mye en gang, Tydelihgvis sa dps legen min til meg at lamectal kan gi utslett, noe som kan bli fralig. Den andre legen mente at jeg skulle ta en ukes pause fra lemectalen før hørstferien begynte. D gjorde jeg. Jeg starta nå på lamectalen sist søndag. Nå hadde jeg en tlf samtale med dps, ho sa at jeg må kutte ut lamectalen igjen og antibiotikeen. 

Men jeg klarer ikke. Jeg kan slutte på lamectalen men jeg skal fullføre akne medesien. Jeg trenger 1 ting i livet mitt til og gå bra. Men jeg er redd for at de skla bli sur. Men dere aner ikke hvor ille huden min har vært. Har fått så slemme kommentarer av familien min. Jeg orker ikke og være 19 med ræva mental helse og hud. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg skal snakke med pyskologen min neste uke, men trenger deres mening

takk<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok ikke noe du kan eller bør få svar om på KG. Du må høre på det legen sier.

Jeg bruker selv lamictal, og første gang jeg prøvde det fikk jeg også utslett så det ble seponert. Prøvde igjen en stund etterpå, da med mye langsommere oppstrapping og da fikk jeg ingen utslett. Så kanskje du har trappet opp for raskt? 

Anonymkode: 17836...7ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er nok ikke noe du kan eller bør få svar om på KG. Du må høre på det legen sier.

Jeg bruker selv lamictal, og første gang jeg prøvde det fikk jeg også utslett så det ble seponert. Prøvde igjen en stund etterpå, da med mye langsommere oppstrapping og da fikk jeg ingen utslett. Så kanskje du har trappet opp for raskt? 

Hei, jeg har tatt 1 på morran og 1 på kveld. Men følgte ett opptrapinsg skjema, tok du mindre? Jeg sarta på d laveste

Skrevet
Milou skrev (11 minutter siden):

Hei, jeg har tatt 1 på morran og 1 på kveld. Men følgte ett opptrapinsg skjema, tok du mindre? Jeg sarta på d laveste

Jeg fulgte opptrappingen slik jeg fikk beskjed om av legen. Saktere enn første gang, altså lenger tid mellom økning. Det er vel også mulig å starte på mindre doser enn normalt feks. Jeg tar de bare på morgenen, men tror ikke det har noe å si for bivirkninger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...