AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Hei Jeg mistenker sterkt at jeg har dette, kan krysse av på 9/10 sjekkpunkter. (nettsiden til Ibsensykehusene) Men hvordan finne noen som setter diagnosen, utover dyre privatklinikker, som har økonomisk vinning i en slik diagnose. Finner ingen spesialister på dette i Oslo-området. Er det noen her inne som har fått diagnosen og som har ett sted å anbefale? aller helst noen med offentlig avtale... Anonymkode: 88e7d...989
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei Jeg mistenker sterkt at jeg har dette, kan krysse av på 9/10 sjekkpunkter. (nettsiden til Ibsensykehusene) Men hvordan finne noen som setter diagnosen, utover dyre privatklinikker, som har økonomisk vinning i en slik diagnose. Finner ingen spesialister på dette i Oslo-området. Er det noen her inne som har fått diagnosen og som har ett sted å anbefale? aller helst noen med offentlig avtale... Anonymkode: 88e7d...989 Tror ikke man får diagnosen andre steder enn privatsykehus. Dr Emmes i Bergen og Ibsensykehuset er vel de best ansette i Norge. I Oslo vet jeg at Hilde Bugge på Aleris tror jeg opererer. Fysioterapeuter kan skaffe deg kompresjon og pulsator basert på deres undersøkelse. Men selve diagnosen får du ikke på papir. Den finnes jo egentlig ikke ennå i Norge engang. Anonymkode: 172e0...321
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #3 Skrevet 12. oktober 2023 Som det blir kommentert over, så er det bare privatsykehusene som setter «diagnosen». Jeg er også helt sikker på at jeg har lipødem, men tør ikke å operere (har heller ikke hundre tusener å bruke på det), så da er det liksom ikke så mye å få gjort. Anonymkode: eca80...2d5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #4 Skrevet 12. oktober 2023 Takk for svar;) Leser flere steder at fysioteraputer kan "stille diagnosen" men finner ingen slike heller... Jeg vet jo at det ikke er stort å få gjort noe med, så lenge jeg ikke har penger til operasjoner, men for den psykiske biten hadde det vært godt å vite. Og det ville antagelig vært svaret på hvorfor ingen slankekurer virker.... Kan jeg evt. bestille konsultasjon og få en vurdering uten å gå videre med evt. behandling som jeg ikke har råd til? TS Anonymkode: 88e7d...989
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #5 Skrevet 12. oktober 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar;) Leser flere steder at fysioteraputer kan "stille diagnosen" men finner ingen slike heller... Jeg vet jo at det ikke er stort å få gjort noe med, så lenge jeg ikke har penger til operasjoner, men for den psykiske biten hadde det vært godt å vite. Og det ville antagelig vært svaret på hvorfor ingen slankekurer virker.... Kan jeg evt. bestille konsultasjon og få en vurdering uten å gå videre med evt. behandling som jeg ikke har råd til? TS Anonymkode: 88e7d...989 https://lymphaticnetwork.org/news-events/understanding-fibrosis-in-lipedema-inflamed-subcutaneous-adipose-tissue-sat#:~:text=Complete decongestive therapy (CDT)%3A,vessel pumping%2C and decreasing pain. Google også lipidema + diet Anonymkode: 5ee8d...645
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #6 Skrevet 12. oktober 2023 https://www.haraldsplass.no/behandlinger/lipodem Anonymkode: 60c1c...954
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #7 Skrevet 12. oktober 2023 https://www.nllf.no/ Har liste over fysio med ødem-kompetanse Anonymkode: 8c6e8...385
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå