Gå til innhold

Orker ikke tanken på hyttehelg med kjæresten og hans barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og gruer meg for helga da kjæresten og jeg har planlagt hyttetur med hans barn. Jeg har nettopp levert mine barn til sin far etter ei intens uke da min eldre mor ble akutt syk og trengte pleie i tillegg til at jeg må følge opp mine barn også. Kjæresten min har hatt barnefri, spist middag hos oss, men ikke bidratt med noe som helst av middagslaging/opprydding selv om jeg tydelig har gitt uttrykk for at det hadde vært kjekt med ei ekstra hånd uten å si det i klartekst (ja, jeg vet, jeg øver meg på å be ham om hjelp på en hyggelig måte, men tenker at det burde ha gått inn nå).

Jeg kjenner at jeg ikke rekker å hente meg inn igjen før vi drar i morgen med krangling i baksetet, unger som ikke rydder opp etter seg, er uheldige/uforsiktige og søler og griser og herjer. Kjæresten min kommer til å slokne på sofaen etter middag hver kveld, han tenker ikke på at ungene kanskje vil ha litt kvalitetstid med oss, så jeg burde tatt meg på tak og spilt brettspill med ungene, men det ender alltid med massiv ufred da minste ikke tåler å tape.

Jeg trenger ro, det har vært mye i det siste. Og etter helga kommer barna mine igjen, høstferien er over, og jeg jobber 100%. Jeg har spurt kjæresten om han kan ta seg av det praktiske i løpet av helga, handle mat, lage middag osv., og det har han sagt ja til. Likevel, jeg har virkelig ikke lyst til å dra. Jeg vil være hjemme og hente meg inn, men har ikke samvittighet til det heller.

What to do?

Anonymkode: dc8bc...37a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville sagt det som det er... du er utslitt og (evt lyv/overdriv på deg litt dårlig form så som massiv hodepine, magevondt og generell verking), så du må bare bli hjemme og pleie kropp rett og slett

• Liker 11
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du, som virker som du har altfor mye å gjøre allerede, får deg kjæreste (som irriterer deg) som har barn. Hvorfor er det så viktig for folk å ha kjæreste, når livet bare blir mer komplisert og stressende med de? 

Anonymkode: 1e540...307

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Bli hjemme med god samvittighet. La kjæresten dra alene med ungene sine. Hvis du har tenkt å bygge videre på dette forholdet, er det lurt at han venner seg til at du også har et liv, allerede nå. 

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Sitter og gruer meg for helga da kjæresten og jeg har planlagt hyttetur med hans barn. Jeg har nettopp levert mine barn til sin far etter ei intens uke da min eldre mor ble akutt syk og trengte pleie i tillegg til at jeg må følge opp mine barn også. Kjæresten min har hatt barnefri, spist middag hos oss, men ikke bidratt med noe som helst av middagslaging/opprydding selv om jeg tydelig har gitt uttrykk for at det hadde vært kjekt med ei ekstra hånd uten å si det i klartekst (ja, jeg vet, jeg øver meg på å be ham om hjelp på en hyggelig måte, men tenker at det burde ha gått inn nå).

Jeg kjenner at jeg ikke rekker å hente meg inn igjen før vi drar i morgen med krangling i baksetet, unger som ikke rydder opp etter seg, er uheldige/uforsiktige og søler og griser og herjer. Kjæresten min kommer til å slokne på sofaen etter middag hver kveld, han tenker ikke på at ungene kanskje vil ha litt kvalitetstid med oss, så jeg burde tatt meg på tak og spilt brettspill med ungene, men det ender alltid med massiv ufred da minste ikke tåler å tape.

Jeg trenger ro, det har vært mye i det siste. Og etter helga kommer barna mine igjen, høstferien er over, og jeg jobber 100%. Jeg har spurt kjæresten om han kan ta seg av det praktiske i løpet av helga, handle mat, lage middag osv., og det har han sagt ja til. Likevel, jeg har virkelig ikke lyst til å dra. Jeg vil være hjemme og hente meg inn, men har ikke samvittighet til det heller.

What to do?

Send han på hytta med barna, bli hjemme å kos deg med et glass vin eller 3

Skrevet

Del bekymringene dine med kjæresten. Det er fint at han har sagt ja til å ta seg av det praktiske. Kan likevel godt hende han glemmer seg, fordi han virker litt uoppmerksom. Da kan du minne ham på at du trenger å hente krefter mer enn det han gjør. Det blir god trening for deg i å være tydeligere på behovene dine. 

Anonymkode: b2eac...5f4

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe å lure på, bli hjemme med god samvittighet. Det er lov å tenke på seg selv ❤️ si som sant er at du ikke er i form og trenger å hvile.

Anonymkode: cffc4...cf2

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Bli hjemme. 

Si: jeg trenger en helg alene, tusen takk for at du tar dine barn å stikker på hytta, jeg setter pris på det, du er best. 

Å så kan han få lov til å rydde opp å lage mat, å henge med sine egne barn selv. Virker som han kan ha godt av å ta hovedansvar en helg. 

Anonymkode: c7445...dc9

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

What to do?

Si at du vil være alene og at de får dra uten deg.

Anonymkode: f6af9...986

• Liker 2
Skrevet

Oppkast. Punktum.

Anonymkode: 6e167...edf

• Liker 1
Skrevet

Bli hjemme halvparten, tur halvparten. Alle fornøyd

Anonymkode: 3a422...4df

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

What to do?

Dikt opp at moren din trenger at du er med henne i helga?

Anonymkode: 469ff...7bf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

selv om jeg tydelig har gitt uttrykk for at det hadde vært kjekt med ei ekstra hånd uten å si det i klartekst (ja, jeg vet, jeg øver meg på å be ham om hjelp på en hyggelig måte, men tenker at det burde ha gått inn nå).

Mange menn forstår ikke noe annet enn klartekst, det har ingen hensikt å gå rundt grøten og hinte (som du egentlig gjør når du ber ham om hjelp på en hyggelig måte). Det er fullt mulig å si fra i klartekst uten å være ufin. Du kunne f.eks. ha sagt "tar du og rydder av bordet, så tar jeg rede på middagsrestene og tørker av benken og komfyren". Oppfør deg som om du helt naturlig forventer at han bidrar, for det burde faktisk være selvsagt. 

Om det ikke går inn, så kan du faktisk si at du forventer at dere skal dele på de praktiske arbeidsoppgavene når dere er hos hverandre. Mulig jeg tar feil, men det høres ut som om du tar mesteparten av ansvaret for hans unger også?

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bli hjemme halvparten, tur halvparten. Alle fornøyd

Anonymkode: 3a422...4df

Det høres stress ut ...hvor ingen EGENTLIG blir fornøyde 😅 

TS må melde avbud og kjæresten må steppe opp på egen banehalvdel SELV ! Den skuffede blir nok HAN, da han hadde forventet hushjelp,kokk,organisator,aktivitør,sexgudinne og kartleser....denne ferien. 

Du må hente deg inn,TS ❤ Dine unger og mamma trenger deg hel og ikke halv i dagene frem mot jul 🙂 

Les din egen overskrift igjen :" orker ikke tanken. "

Det er din kropp som sier NOK . / PAUSE 

Endret av Havspeil
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Det hadde jeg rett og slett ikke orket. 

Enten avtaler dere arbeidsfordeling og ansvar på forhånd, ellers blir du hjemme. 

Anonymkode: 5ba64...56c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Bli hjemme. 

Si: jeg trenger en helg alene, tusen takk for at du tar dine barn å stikker på hytta, jeg setter pris på det, du er best. 

Å så kan han få lov til å rydde opp å lage mat, å henge med sine egne barn selv. Virker som han kan ha godt av å ta hovedansvar en helg. 

Anonymkode: c7445...dc9

Tuller du?

Hvorfor skal TS takke ham og si at han er best? Det er hans barn det er snakk om jo!

Jeg skjønner heller ikke hva TS mener med dårlig samvittighet. For hva egentlig?

Anonymkode: 8aa35...16c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Lærdom: les hva du har skrevet og ikke engang tenk tanken på å flytte sammen før samtlige gullunger har flyttet og forsørger seg selv. Kanskje ikke engang da, særboerskap er undervurdert.

Anonymkode: 22960...eda

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Morsinstinktet ditt tar garantert over på denne turen, og du sliter deg ut med alt som følger med av mat, rydding, underholdning osv. Kjæresten din må bare ta i et ekstra tak, og ta denne turen selv.

Vær ærlig. Og sett deg selv først. 
Og la barna dine komme hjem til en mamma med opplada batterier etter høstferien ❤️

Anonymkode: 42a9c...91e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skjønner ingenting av hele problemstillingen. Hva er problemet med å si at du ikke blir med? Kan du ikke forklare akkurat hva du er så redd for da, Ts?

Anonymkode: 8aa35...16c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bli hjemme nyt helga alene uten noen!👌

Hans barn. Han må da klare reise alene med sine i hans samværshelger. 

Bare si du er kjempe sliten. Er du konfliktsky som meg bare si du er blitt syk og vil holde sengen. God tur. Kos dere😘

Ferdig😀😅

Anonymkode: b3b1c...840

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...