Lillemor_Meg Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Dette blir litt vanskelig å forklare uten å utlevere naboen, men jeg skal prøve. Naboens hus skal selges. Dette var i utgangspunktet bygget likt som vårt, men har hatt flere eiere, der alle eiere har satt sitt preg på huset. Resultatet er en bolig som innvendig ikke ligner på de opprinnelige plantegningene. Nå har de hatt visning, og ved to anledninger har potensielle kjøpere ringt på hos oss for å spørre om de kan få se hvordan den opprinnelige planløsningen ser ut, og hvordan den fungerer i praksis. Ved første forespørsel ble jeg så paff at jeg slapp dem inn, men andre gangen sa jeg tvert nei. Jeg har ingen bolig til salgs og jeg er ikke interessert i å ha fremmede her inne som diskuterer og vurderer hvordan vi har det hjemme hos oss. Nå får jeg høre at jeg er sær, og at det er vanlig å se på mulige løsninger hos andre med tilsvarende bolig før kjøp. Stemmer virkelig det? Jeg har aldri hørt om noe slikt før. 18 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 Det høres spesielt ut. Kan de ikke heller oppgi tidligere annonser siden eiendommen har blitt solgt såpass mange ganger. Anonymkode: 715d2...80d 18 10
tanteFiolett Skrevet 12. oktober 2023 #3 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg støtter deg fullt ut. Ingen som hadde sluppet inn her for å sammenligne min kåk med naboens, samme hvor vanlig det er for andre. Mitt hus. 33 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #4 Skrevet 12. oktober 2023 Synes ikke du er sær. Jeg synes det er litt frekt å ringe på i utgangspunktet, og om jeg mot formodning skulle funnet på noe sånt så hadde jeg nok sendt melding først og spurt og virkelig skjønt om jeg ikke fikk komme inn. Hvis naboen/megleren sender dem til deg så er det veldig frekt, de burde for det første spørre deg, og nesten gi deg litt kompensasjon for det. Det er ikke du som har visning her! Det må da finnes gamle bilder og annonser de heller kan vise, eller tegne opp alternative planløsninger. Anonymkode: 44ff7...695 28 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #5 Skrevet 12. oktober 2023 tanteFiolett skrev (Akkurat nå): Jeg støtter deg fullt ut. Ingen som hadde sluppet inn her for å sammenligne min kåk med naboens, samme hvor vanlig det er for andre. Mitt hus. Samme her. Anonymkode: 6d7bf...3dc 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #6 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg hadde tenkt motsatt, og sluppet dem inn. Kanskje du får gode naboer og om ti år så trenger du kanskje tilsvarende tjeneste av dem om du skal selge. Anonymkode: 12d11...a68 10
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #7 Skrevet 12. oktober 2023 Skjønner godt at du ikke vil ha dørtråkk 🤪 Rimelig spesielt .... Anonymkode: 2a629...f2b 8 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #8 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde tenkt motsatt, og sluppet dem inn. Kanskje du får gode naboer og om ti år så trenger du kanskje tilsvarende tjeneste av dem om du skal selge. Anonymkode: 12d11...a68 Eller kanskje du får naboer som ringer på og tråkker ned huset ditt hele tiden med mas... Takke meg til naboer som eier litt respekt for andres privatliv.. Anonymkode: 44ff7...695 24 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #9 Skrevet 12. oktober 2023 Helt greit å ringe på å spørre om dette. Også helt greit å si nei. Dette har jo ingenting med deg å gjøre. Jeg ville aldri sluppet noen inn. Hadde nok ikke åpnet døra, engang! Anonymkode: c876a...b12 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #10 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg ville sluppet dem inn og servert kaffe og kake eller boller Anonymkode: 51fff...132 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #11 Skrevet 12. oktober 2023 Nei, det er jo veldig invaderende. Greit nok at de ringer på og spør pent om å få se inne. Men er såklart ikke noe sært av dere å si; Beklager. Nei takk osv. jeg og mannen opplevde faktisk noe av det samme når vår nabo solgte. Men vi har bygd ut et lite påbygg. Noe som sameiet og kommunen har på forhånd godkjent osv. megleren hadde da fortalt folk på visning at det bare var å sjekke ut nabohuset for hvordan et påbygg ville bli seende ut. vi hadde folk som gikk rundt i hagen og gårdsplassen vår. Ganske frekt. så tenker det kanskje er en litt småfrekk megler som har sagt noe lignende på deres nabo visning ? Anonymkode: 50ac5...14b 13
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #12 Skrevet 12. oktober 2023 Jøsses. Her tenker jeg at naboene dine som skal selge burde ha avklart med dere først, og avtalt kompensasjon, hvis det er slik at megleren skal henvise til deres bolig som eksempel på opprinnelig planløsning. Megler kunne eventuelt tatt bilder av deres bolig innvendig og hatt det som vedlegg til salgsoppgave? Og dere skulle selvsagt fått betalt for denne tjenesten. Anonymkode: 50796...f5b 10
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #13 Skrevet 12. oktober 2023 Er bare å inngå avtale med selger om din prosentandel av salget ved at du åpner dørene 😉 Anonymkode: b52d3...52a 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #14 Skrevet 12. oktober 2023 Referer til tidligere annonser og opprinnelige plantegninger. Potensielle kjøpere ringer da ikke på hos naboen for å se. Ikke hørt makan. Sykt spesielt Anonymkode: 38430...29e 17
Pudderrosa Skrevet 12. oktober 2023 #15 Skrevet 12. oktober 2023 Tenker at det er småfrekt, men at du tjener på at den boligen går til høyest mulig pris... 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #16 Skrevet 12. oktober 2023 Du er ikke sær. De som mener at du er sær er sære. Anonymkode: 0b456...20a 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #17 Skrevet 12. oktober 2023 Pudderrosa skrev (4 minutter siden): Tenker at det er småfrekt, men at du tjener på at den boligen går til høyest mulig pris... Hvordan? Anonymkode: e24fa...951 2
Lillemor_Meg Skrevet 12. oktober 2023 Forfatter #18 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det høres spesielt ut. Kan de ikke heller oppgi tidligere annonser siden eiendommen har blitt solgt såpass mange ganger. Anonymkode: 715d2...80d AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det må da finnes gamle bilder og annonser de heller kan vise, eller tegne opp alternative planløsninger. Anonymkode: 44ff7...695 Som jeg skrev var begrunnelsen at de ville se den opprinnelige planløsningen og hvordan den fungerte i praksis. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde tenkt motsatt, og sluppet dem inn. Kanskje du får gode naboer og om ti år så trenger du kanskje tilsvarende tjeneste av dem om du skal selge. Anonymkode: 12d11...a68 Hadde de holdt seg til å se på planløsningen hadde jeg kanskje kunnet sagt meg enig, men det gjorde de ikke. Det var faktisk ubehagelig med alle spørsmålene, og kommentarene. Jeg kan ikke forklare hvorfor det var så ubehagelig, men det føltes som om de vurderte vårt hjem, ikke naboens hus. 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #19 Skrevet 12. oktober 2023 Kanskje du bare kan fortelle de at det sannsynligvis finnes gamle plantegninger og bilder hos arkitekter, meglere eller gamle finn-annonser. Anonymkode: efa1f...4bc 5
Pudderrosa Skrevet 12. oktober 2023 #20 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan? Anonymkode: e24fa...951 TS sitter jo på en veldig lik bolig. Hvis hun noen gang skulle få behov for å refinansiere, eller selge, sin egen bolig, så er det i stor grad verdien på sammenlignbare objekter i området som avgjør hvor mye hun får for sin. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå