Gå til innhold

Gode tips til kjendiser som slanker seg, Bård Hoksrud etc

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ser at mange strever med vekt, bla Hoksrud, en kjent politiker som jeg tror både røkte og drev med mange andre former for risikoadferd. Selv har jeg faktisk aldri røkt eller drevet med noe risiko, men jeg fikk likevel vektproblemer for en del år tilbake pga en pille kalt olanzapine som jeg tok en kort periode da jeg ble trygdet for over 25 år siden. Jeg gikk da opp nesten 30 kilo og fikk et kolestrol på 12, hva nå enn det betyr. Da jeg sluttet forsvant dette problemet, men man kan få andre problemer av andre piller også, noe jeg også fikk, bla hjerteproblemer. 

Men nå er jeg eldre og tynnere og bruker ikke slike piller. Men i den perioden jeg så prøvde å bli kvitt den overflødige vekten fikk jeg mange tips, og det beste fant jeg på youtube, nemlig å spise mange grønnsaker, bla spinat, avokado og banan som passer utmerket som smoothie. Dette visste jeg ikke den gangen, men jeg spiste grønnsaker og det hjalp veldig fort, kolestrolet sank og jeg fikk en normal vekt. Senere fikk jo min mor et hjerteinfarkt, og i mange år - jeg tror det må ha vært seks - så googlet hun fortvilt etter ulike former for kostråd som kunne hjelpe henne gjennom sykdommen, noe faktisk det gjorde også. Og hva var det som hjalp, jo smoothie av banan, spinat og avokado og ulike former for funksjonell medisin som min hadde funnet i utlandet, bla i USA. Men så fikk hun dessverre en annen sykdom som ga henne blodforgiftning, men det er slik det er med eldre, som har kunstige hofter og mange andre problemer. Men hun overlevde det også. Gudene vet, kanskje pga av sine smoothier med spinat, banan og avokado. Som anbefales til alle som er bekymret for egen helse i skandianvia, og som dessuten smaker ok. 

Ihvertfall er det enighet om at grønnsaker er bra for alle syke, og noen her i Danmark anbefaler til og med at man skal spise ett helt kilo hver dag. 

Endret av Michaelhe
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minst like viktig som å innta mye grønt hver dag, er alt man ikke bør spise.  

Anonymkode: 063e1...bde

Skrevet

Skal det være noe spesielt med akkurat denne blandingen? Avokado og spinat er jo supermat, men banan er jo egentlig bare ren energi uten mye næring . At vi bør spise masse grønnsaker , og mye mer enn vi generelt gjør, ville nok gjøre mye for helsa ja. 

Anonymkode: 10799...0e2

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal det være noe spesielt med akkurat denne blandingen? Avokado og spinat er jo supermat, men banan er jo egentlig bare ren energi uten mye næring . At vi bør spise masse grønnsaker , og mye mer enn vi generelt gjør, ville nok gjøre mye for helsa ja. 

Anonymkode: 10799...0e2

Banan er rik på kalium og magnesium, b-6, og kostfiber. 

Anonymkode: 063e1...bde

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...