AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Det var iallfall før slik at bl.a lege, psykolog og medisiner på blå resept gikk under egenandelstak 1, og bl.a egenandel til fysioterapi og til tannkjøttsykdommer gikk under egenandelstak 2. Og at hadde man frikort under det ene egenandelstaket, så kunne man ikke bruke frikortet på det andre. Men nå ser det ut til at egenandel hos fysioterapeut går inn under samme som egenandel til lege osv? Når ble det sånn? Er det ikke noe 1 og 2 lenger, er alt under ett? Anonymkode: 02983...651
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 Lege og fysioterapi er under samme ja, tror det var fra i fjor eller året før? Uansett jævlig deilig så slipper jeg å betale et par tusen her og er par tusen der, nå koster alt i hop en 3000 ca Anonymkode: 970dc...489
lillsunshine Skrevet 12. oktober 2023 #3 Skrevet 12. oktober 2023 Ja, fysioterapi går under frikort nå, samme med lege, blå resept etc. Jeg oppnådde frikort i mars og har hatt ca. 40 timer hos fysio etter det, som jeg ikke har behøvd å betale for. Veldig takknemlig for det Siden jeg går på krykker, har jeg til og med kunne søke refusjon på kjøring til og fra fysio beregnet per km. Det har blitt noen kroner etter så mange behandlinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå