AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg har en katt på 5 år som har vært hovedsakelig innekatt igjennom livet, men blitt luftet mye i bånd. Siden i sommer har han fått være ute (fritt) når han er hos foreldrene mine, noe han har vært i flere uker av gangen (mulighet til å gå inn/ut som han ønsker). Dette går fint, han elsker å være ute og utforske i flere timer i strekk. Hjemme hos meg er det litt anerledes. Jeg bor i byen, men har mulighet til å slippe han ut trygt på baksiden av bygget. Vi har gått mye i bånd/jeg har luftet han ute (mens han går fritt) uten problem. Han går da fritt rundt, og prøver ofte å gå fra meg. Nå har jeg fått en Tractive Mini (GPS tracker) til katt, slik at han kan være ute bak huset litt fritt slik at han får løpt fra seg. Dag 1 satt jeg meg ned ute, og lot han gå fritt. Han gikk da aldri mer enn 10m fra meg på over en time. Har prøvd å slippe han ut og gå inn (og følge med fra balkong/vindu), men han sitter bare utenfor døren jeg slapp han ut, går litt frem og tilbake og mjauer. Må jeg bare fortsette denne tilvendingen til han lærer seg at det er greit å gå? Merker ekstremt stor forskjell på han nå som han "får lov" til å gå fritt uten å bli fulgt etter. Da vil han plutselig ikke 😛 Men hos foreldrene mine gjør han dette uten problem. Anonymkode: ee3fe...b21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå