Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er over 1 år men ammes hyppig enda om natten og når jeg er hjemme. Jeg har hittil pumpet en gang på jobben også men er det egentlig nødvendig? Jeg tenker mest i forhold til produksjonen.. men kommer vel til å bli spreng også om det plutselig går 7 timer eller mer før amming igjen. Hva gjør dere andre som fremdeles ammer etter 1 år? Eller før 1 år for den saks skyld også..

Anonymkode: ce680...4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk helt fint uten å pumpe da, produksjon tilpasset seg.

Anonymkode: 5fafe...1f6

• Liker 1
Skrevet

Jeg droppet å pumpe på jobb etter sommerferien, når min ettåring begynte i barnehagen. (Når pappa hadde permisjon pumpet jeg og hun fikk melk på flaske når jeg var borte.) 

Litt spreng i begynnelsen, men det gikk seg til veldig fort. Har kuttet kraftig ned på nattamming også (kun om hun våkner etter klokka fire, da er det omtrent den eneste måten å få henne til å sovne igjen på), har fremdeles melk, men aner jo ikke hvor mye. Men jeg tenker også at amming nå er mer for kos og immunforsvar, ikke næring, så det er ikke så farlig at produksjonen går ned litt. 

Dagene hun er i barnehagen ammer vi om morgenen, når jeg kommer hjem fra jobb, og før leggetid. I helgene vil hun gjerne amme oftere, men opplever ikke at det gjør noen forskjell for produksjonen at det er litt ulikt ulike dager. Du kan jo prøve å droppe pumpe, og eventuelt håndmelke bort verste sprengen i en overgangsperiode. 

Anonymkode: a91c0...1a3

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg begynte i jobb igjen når eldste var 7 mnder og yngste var 9 mnder.  Og fortsatte videre med amming til eldste var 2,5.  Yngste er ennå ikke nådd året.  

Opplever at produksjonen har fint justert seg, og opprettholdes greit selv om jeg ikke pumper.   Ammer nå før jobb og etter jobb og før leggetid.  I tillegg til 1-2 på natten (men mest fordi det er enklest i forhold til at barnet sovner igjen).  Kanskje litt mer i helger, ferier og ved sykdom.   

Litt spreng de første par dagene tilbake på jobb, men justerte seg fort.   Vet jo ikke hvor mye jeg har, men ammingen er ikke lenger hovednæring nå som yngste er snart 11 måneder.  Han er hvertfall enda godt fornøyd :)

Anonymkode: ce845...aab

• Liker 1
Skrevet

Jeg ammet på natt flere ganger en stund etter ett år (så flere ganger fra 19 til 06 ca) men sjeldent på dagtid, noen ganger 1 gang. Fikk ikke spreng, det gikk seg liksom til :)

Anonymkode: 3913a...c9d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...