Gå til innhold

Betaler ekstra for levering i postkasse - havner på postkontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjedd flere ganger at jeg i nettbutikken betaler ekstra for levering til postkasse og så havner den på postkontoret allikevel, begrunnelse fullt i postkasse siden to leveranser kom samtidig eller at den ikke har fått plass i postkassa.

Burde jeg klage på dette? Kunne jo mye heller ønske de leverte pakkene to dager på rad eller la den ved døra mi istedet for eksempel. Er pakken for stor burde heller ikke nettbutikken tilby levering til postkasse som et alternativ? 

Av grunner jeg ikke ser det som relevant å utdype er det veldig vanskelig for meg å reise til post i butikk, derfor jeg aldri bestiller noe om det er alternativet.

Anonymkode: 2ed22...971

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestilte en pakke en gang med hjemlevering fra Posten, som endte opp i butikk hvor jeg måtte hente den. Da betalte jeg ekstra for å få den levert hjem.

Jeg kontakta Posten og forklarte at jeg betalte ekstra for å få den hjem, men at den endte opp i butikk hvor jeg måtte hente og jeg sa at jeg ville ha de pengene jeg betalte ekstra for å få den levert hjem tilbake, siden Posten ikke klarte å levere den tjenesten jeg betalte for. Og det fikk jeg. Så det hjelper å klage når sånt skjer.

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjedd flere ganger at jeg i nettbutikken betaler ekstra for levering til postkasse og så havner den på postkontoret allikevel, begrunnelse fullt i postkasse siden to leveranser kom samtidig eller at den ikke har fått plass i postkassa.

Burde jeg klage på dette? Kunne jo mye heller ønske de leverte pakkene to dager på rad eller la den ved døra mi istedet for eksempel. Er pakken for stor burde heller ikke nettbutikken tilby levering til postkasse som et alternativ? 

Av grunner jeg ikke ser det som relevant å utdype er det veldig vanskelig for meg å reise til post i butikk, derfor jeg aldri bestiller noe om det er alternativet.

Du kan få deg en stoooor postkasse. det er eneste som kan hjelpe..

Anonymkode: 2c3e7...76c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan dessverre bare ha standard størrelse siden alle i samme gate  i nabolaget skal ha like på stativet. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har opplevd småting som hadde fått god plass i min postkasse, men så skal de ha så fryktelig mye bobleplast at de MÅ ha en større eske som ikke går oppi kassa. Hvorfor gjør de det så vanskelig? De kunne i flere tilfeller ha klart seg med en bobleplastkonvolutt, når innholdet tåler det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bestill hjemlevering i stede for postkasse, det gjør jeg da får jeg den på trappa. 

Skrevet
trøndermann38 skrev (4 minutter siden):

Bestill hjemlevering i stede for postkasse, det gjør jeg da får jeg den på trappa. 

Ofte ikke et alternativ med pakker levert på dør. 

Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden):

Jeg har opplevd småting som hadde fått god plass i min postkasse, men så skal de ha så fryktelig mye bobleplast at de MÅ ha en større eske som ikke går oppi kassa. Hvorfor gjør de det så vanskelig? De kunne i flere tilfeller ha klart seg med en bobleplastkonvolutt, når innholdet tåler det. 

Ja, alltid trodd det skulle fått god plass, men så er det innpakningen enten med stor eske i forhold til vare f.eks som har gjort at det ikke får plass. 

Ts

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er ikke alltid det hjelper heller.

To ganger nå har jeg måttet hente i PiB fordi de mener at pakkene ikke har fått plass i postkassa. De har tydeligvis ikke forsøkt engang, de har bare gjettet på at jeg har liten postkasse. 

Begge gangene har det vært plass til både pakka og evt. andre ting.

Det er utrolig irriterende å betale for å få den hjem for så å måtte dra og hente den allikevel. Og dobbelt irriterende fordi de leverer det til en PiB som er kronglete å komme til. Hadde de enda levert det der jeg vanligvis pleier å handle så hadde det ikke blitt masse kjøring til og fra. 

Anonymkode: 2b0bd...67f

• Liker 2
Skrevet

Ja, bring er håpløse på det der! Helthjem, PostNord og porterbuddy har jeg aldri hatt trøbbel med, men BRING gidder aldri gå de 5 skrittene fra postkassa til inngangsdøra for å legge det der. Har jeg bestilt et møbel (for å ta et eksempel på stor pakke) skjønner jo jeg også at det ikke får plass i postkassen og forventer da at de legger det på døra. Det gjør de ikke.

Har ringt posten bring og klaget på dette 100 ganger. Jeg har jo en grunn til at jeg betaler ekstra for å få det hjem. Det er visst bare sånn praksis er 🙄

Ufatterlig provoserende å sitte på hjemmekontor, se postbilen ankomme, stoppe, kjøre videre for så å motta sms: «du var ikke hjemme da vi forsøkte å levere, pakken blir derfor lagt på nærmeste utleveringssted» Altså, wtf er den formuleringen? 

Jeg har Asberger, sosial angst og ocd. Jeg er ALLTID hjemme!

Anonymkode: 70893...181

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er ikke alltid det hjelper heller.

To ganger nå har jeg måttet hente i PiB fordi de mener at pakkene ikke har fått plass i postkassa. De har tydeligvis ikke forsøkt engang, de har bare gjettet på at jeg har liten postkasse. 

Begge gangene har det vært plass til både pakka og evt. andre ting.

Det er utrolig irriterende å betale for å få den hjem for så å måtte dra og hente den allikevel. Og dobbelt irriterende fordi de leverer det til en PiB som er kronglete å komme til. Hadde de enda levert det der jeg vanligvis pleier å handle så hadde det ikke blitt masse kjøring til og fra. 

Anonymkode: 2b0bd...67f

Ja, det gjør de ofte - antar at den ikke får plass i stedet for å prøve.

Anonymkode: c6c67...d3b

• Liker 1
Skrevet

Ja, Posten sier alltid at pakken min er for stor for postkassen, jeg ikke var hjemme når de kom, eller at de ikke fant døren min. Jeg er alltid hjemme. De finner døren min, de bare vil ikke gå opp 4 etasjer for å legge den utenfor døra mi. Late drittunger. Har aldri hatt en god opplevelse med Posten, Bring, Helthjem eller PostNord. De alle suger.

Anonymkode: e7d69...866

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du betaler ikke ekstra for levering til postkasse. Det er den billigste leveringsmåten for pakker. 

Skrevet

Ofte får man ikke noe valg hvor pakken skal leveres heller. Iblant passer det feks dårlig å få pakken levert på dørmatten, hvis man er bortreist eller innholdet er noe uerstattelig. Jeg foretrekker alltid postkasse eller henting, men får ikke alltid velge. Men har man betalt for en bestemt leveringstype skal man selvsagt ha den. 

Anonymkode: 8efac...1df

Skrevet
Helgekarjol skrev (38 minutter siden):

Du betaler ikke ekstra for levering til postkasse. Det er den billigste leveringsmåten for pakker. 

Fra en nettbutikk jeg ofte handler på er det hvertfall gratis levering til postkontor hvis du handler for over en viss sum, men må betale litt for alternativet levert til postkasse. 
Ts

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

de skal jo kunne levere på døra og

Skrevet
trøndermann38 skrev (2 timer siden):

gjorde det en gang. måtte hente den selv gitt

Skrevet
trøndermann38 skrev (2 timer siden):

Da må jeg være hjemme når den kommer, ellers havner den på post i butikk likevel. Og beskjeden om at nå kommer den kan komme et par timer før, mens jeg er på jobb.

Anonymkode: 7df6c...f34

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

gjorde det en gang. måtte hente den selv gitt

Skjedde meg også en gang, da bare ringte jeg og da kom de med pakken hjem samme dag

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må jeg være hjemme når den kommer, ellers havner den på post i butikk likevel. Og beskjeden om at nå kommer den kan komme et par timer før, mens jeg er på jobb.

Anonymkode: 7df6c...f34

Trenger ikke være hjemme, de setter den bare på trappa da. 

Skrevet

Skjer ofte med meg også. Har to postkasser, så vet det er plass. Er også ofte hjemme på dagtid, da ser og hører jeg jo at posten ikke har vært innom en gang. 

Anonymkode: a2372...5e9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...