missluna Skrevet 25. januar 2006 #1 Del Skrevet 25. januar 2006 Lurer på om jeg kan gi småen yoghurt nå som han snart er 8 mnd gammel. Han får hele tiden ssmake på nye ting, men lurer på om yoghurt er dumt? Leste i en annen tråd her også at "dere" har gitt 7 mnd gammel unge eplejuice kjøpt i barnemat-avdelignen, jeg fant bare en som det stå "fra 1 år" på.. :/ KAn han likevel drikke den, hva er evnt bivirkninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 25. januar 2006 #2 Del Skrevet 25. januar 2006 Du kan jo kanskje starte med Nestle sin yoghurt som er basert på morsmelkserstatning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. januar 2006 #3 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg begynte med Nestle sin yoghurt på glass, men gikk over til vanlig yoghurt i 10 mnd alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 25. januar 2006 #4 Del Skrevet 25. januar 2006 Nestle sin youghurt, er den i barneavdelingen eller blandt melk og youghurt?har ikke sett den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 25. januar 2006 #5 Del Skrevet 25. januar 2006 Nestle sin youghurt, er den i barneavdelingen eller blandt melk og youghurt?har ikke sett den.. ← Barneavdelingen. Har bl.a. sett mango og yoghurt + banan og yoghurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 25. januar 2006 #6 Del Skrevet 25. januar 2006 I barnematavdelingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missluna Skrevet 26. januar 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 26. januar 2006 hmm.... har aldri sett det jeg... :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 26. januar 2006 #8 Del Skrevet 26. januar 2006 Om babyen sin mage er vant til melk ville jeg ikke hatt noen skrupler med å gi yoghurt, startet med smaksprøver først og så større mengder. Men jeg regner ikke yoghurt som mat, her i huset brukes det hovedsakelig som snop, så det blir sjelden servert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 26. januar 2006 #9 Del Skrevet 26. januar 2006 Små babyer bør ikke få melkepodukter før de er 10 måneder gamle. Det var i alle fall det helsesøstera mi fortalte meg. Når de er ti måneder kan man begynne å gi produkter med noe melk i, som for eksempel yoghurt. Men vanlig melk fra kartongen bør man vente med til de runder året. Jeg ville altså satsa på yoghurtene beregna på de små (de fra Nestle for eksempel), og venta med vanlilg yoghurt til den lille ble 10 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 26. januar 2006 #10 Del Skrevet 26. januar 2006 Små babyer bør ikke få melkepodukter før de er 10 måneder gamle.← Hm, man glemmer fort. Jeg har ei på nesten tre, og har allerede glemt at det var så lenge man burde vente med melk.. Får visst ta en oppdatering på sånt før jeg blander meg i flere babytråder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musemor Skrevet 26. januar 2006 #11 Del Skrevet 26. januar 2006 Ville nok ha ventet litt med vanlig youghurt, og heller som andre her foreslår, gir de fra Nestle. Ellers finnes det eplejuice fra Nestle som er beregnet for fra 4 måneder gamle babyer. (liten flaske i glass) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 26. januar 2006 #12 Del Skrevet 26. januar 2006 Vanlig yoghurt inneholder ganske mye sukker, så vær litt obs på det. Har hørt anbefalinger om å vente til etter 1 års alder med noe særlig melkeprodukter, men smaksprøver er vel i orden skulle jeg tro! Vi ga sønnen vår litt eplejuice blanda ut med vann (den Musemor snakker om) fra ca. 6 mnd. alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 27. januar 2006 #13 Del Skrevet 27. januar 2006 Det blir anbefalt å vente med melkeprodukter til barna er nærmere året fordi melken gjør at opptaket av jern i kroppen blir redusert. Selv valgte jeg å holde meg til fruktmos- eller biter fram til poden rundet året. Jeg brukte heller ikke Nestlé sin yoghurt-variant eller fruktmos tilsatt melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #14 Del Skrevet 27. januar 2006 Føl litt på det selv.. Vi trenger ikke og følge alt slavisk. Når mine barn spiste godt av både grøt, middag og brød (ca. 6-8 mnd alderen) sluttet jeg også med nan og gav dem vandlig melk... jeg har flotte sterke barn... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #15 Del Skrevet 28. januar 2006 Enig. Skjønner det slik at barnet får morsmelk ennå, da kan det ikke være farlig med noen små porsjoner yoghurt nå og da. Litago yoghurt har faktisk mindre sukker enn de vanlige variantene. Nestle barneyoghuert er også god- de er på glass, i desserthylla sammen med den andre barnematen! Og husk- det vokste opp unger for 70 år siden også... Ikke bekymre deg så lenge barenet virker fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 28. januar 2006 #16 Del Skrevet 28. januar 2006 Leste i en annen tråd her også at "dere" har gitt 7 mnd gammel unge eplejuice kjøpt i barnemat-avdelignen, jeg fant bare en som det stå "fra 1 år" på.. :/ KAn han likevel drikke den, hva er evnt bivirkninger? ← Jeg forvilla meg bort til barnemat-avdelingen på Obs! i sta, og der så jeg juice for de fra 6 mnd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 29. januar 2006 #17 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg forvilla meg bort til barnemat-avdelingen på Obs! i sta, og der så jeg juice for de fra 6 mnd... ← Nå føler jeg meg gammel her... Kjære vene, juice er vel juice? Skal vi ha spesialjuice for babyer også nå? Nestlé finner stadig nye måter å sko seg på skjønner jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. januar 2006 #18 Del Skrevet 29. januar 2006 Tipper det har noe med sukkerinnholdet i juice å gjøre jeg. Derfor er det egen juice for babyer. Dessuten er den en del mildere enn vanlig juice da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 29. januar 2006 #19 Del Skrevet 29. januar 2006 Nå føler jeg meg gammel her... Kjære vene, juice er vel juice? Skal vi ha spesialjuice for babyer også nå? Nestlé finner stadig nye måter å sko seg på skjønner jeg. ← Enig. Det er nektar som er den store ¨sukkersynderen¨... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 29. januar 2006 #20 Del Skrevet 29. januar 2006 Tipper det har noe med sukkerinnholdet i juice å gjøre jeg. Derfor er det egen juice for babyer. Dessuten er den en del mildere enn vanlig juice da. ← Juice er ganske enkelt presset frukt. Skal ikke være sukker i den uansett. Hvordan presser man forresten en frukt så den blir "mildere"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå