AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Egon er jo overpriset dårlig mat, men dette er jo noe nordmenn elsker. Vi har null matkultur i Norge, maten må ligne mest mulig på gatekjøkkenmat. Så har du Köd, enda en middels biffkjede. Ser du på prisene så har du jo så mange alternativer, i Oslo kan du heller kjøpe deg en hovedrett på Le Benjamin eller Rivoli for eks. Entrecote til nesten samme pris. Helt annen opplevelse. Anonymkode: c3e52...61f 10
Kristin70 Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi har null matkultur i Norge, maten må ligne mest mulig på gatekjøkkenmat. Anonymkode: c3e52...61f Jeg er enig i at Egon og en del lignende kjeder serverer dyr og dårlig mat og at det serveres mye gatekjøkkenmat. Jeg er ikke enig i at vi har null matkultur i Norge, det er veldig mange gode restauranter både i Oslo og andre byer. I tillegg er det veldig mye god lokalmat lett tilgjengelig rundt om i hele Norge. Det har vært store endringer de siste 10 årene og det har vært i riktig retning. 19 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #3 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Egon er jo overpriset dårlig mat, men dette er jo noe nordmenn elsker. Vi har null matkultur i Norge, maten må ligne mest mulig på gatekjøkkenmat. Så har du Köd, enda en middels biffkjede. Ser du på prisene så har du jo så mange alternativer, i Oslo kan du heller kjøpe deg en hovedrett på Le Benjamin eller Rivoli for eks. Entrecote til nesten samme pris. Helt annen opplevelse. Anonymkode: c3e52...61f Egon er et sted du kan sitte i fred. Husker vi satt i timevis med kaffen etter å ha spleiset på pizza. Går du på restaurant dytter kelneren deg ut etter et par timer. Anonymkode: 931a5...1b9 15 2 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #4 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg klarer fint å bo i oslo, og i andre store byer, uten å gå på Egon. De jeg kjenner som vil på Egon er oftere de som ikke bor i store byer, og bare er ute etter mat på første stedet de har hørt om. Eller de som har med kresne barn. Anonymkode: e6333...ab6 12 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #5 Skrevet 12. oktober 2023 Null matkultur er vel å ta litt hardt i.. det er jo flust av gode restauranter i større byer. Hvorfor tror du Le Benjamin finnes om alle vil ha gatekjøkkenmat? Jeg er forøvrig en som er veldig glad i mat og har spist på ca alle restaurantene i Oslo, til og med Egon. Hvis jeg sitter der så er det mest fordi jeg ville ha en øl i sola etter shopping på Storo Storsenter 😅 Det er en del større grupper og barnefamillier der, det er jo ikke alt som passer å ramle inn på fine restauranter med. For egen del så liker jeg både hvite duker og michelin-stjerner og brune puber og burgere. Man varierer jo litt, når man spiser ute 3-4 ggr i uka. Men ja, Egon står ikke øverst i kurs, det er jo litt skuffende at de ikke får til nachos engang, jeg liker pub/gatekjøkkenmat jeg men på Egon er noe av det direkte vondt. Du trenger ikke gå på Le Benjamin, men du kan gå på Breddos eller noe om du vil ha meksikansk, bedre burgersjapper er det flust av om du vil ha det. Anonymkode: 7370a...621 6
Rem Skrevet 12. oktober 2023 #6 Skrevet 12. oktober 2023 Hadde jobbmiddag på egon engang... ikke et sted jeg går for å spise å kose meg. Dårlig kvalitet. Dette var ikke i oslo da. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #7 Skrevet 12. oktober 2023 Datteren min vil gjerne på Egon siden de har tegnesaker og lekerom. Vi var der en gang for et år siden med familie og det husker hun enda selv om hun bare er 6. Så jeg lot meg overtale for et par uker siden, men angret med en gang. Alltid syntes det har vært dyrt, men prisene har jo steget der også. Alle de andre restaurantene i den byen jeg bor i er billigere på hovedrettene, og du slipper å være din egen servitør. Men de har ikke lekerom da.... Det de hanker inn kunder på er nok barnefamilier og familier hvor mange vil ha forskjellige ting. Så mange barnefamilier og store familiegrupper der. Hvor maten ikke er så viktig. Men overrasket over hvor mange som tar seg råd til å gå dit. Anonymkode: 12ee9...22e 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #8 Skrevet 12. oktober 2023 Hvorfor gidde å bry seg om hvor andre velger å spise? Egon er en populær kjede, det er bare å innse det. KG er en så merkelig plass noen ganger. Vi har forøvrig matkultur i Norge. Litt rart å påstå at det ikke finnes. Anonymkode: 148f3...166 15 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #9 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg bor i Oslo, og kjenner ingen her i byen som spiser på Egon. Det er et sted for turister Anonymkode: 443b2...dfb 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #10 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har forøvrig matkultur i Norge. Litt rart å påstå at det ikke finnes. Anonymkode: 148f3...166 Italienere er stolt av maten sin og blir sinna hvis noen sier noe annet. Nordmenn er flau over maten sin og står parat til å tilby pizza til alle utlendinger som er skeptisk. Ikke rart at de er skeptisk når vi ikke klarer å stå inne for den selv en gang. Anonymkode: 04979...ccf
Violetta Skrevet 12. oktober 2023 #11 Skrevet 12. oktober 2023 Er helt uenig i at Egon har dårlig mat. Se bare på hvor mange som spiser der, det er fordi de liker maten. Har spist der flere ganger og vært kjempefornøyd. Å rakke ned på hva andre spiser, det er det som er dårlig kultur. Spis det du liker og la andre holde på med sitt. 9 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #12 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bor i Oslo, og kjenner ingen her i byen som spiser på Egon. Det er et sted for turister Anonymkode: 443b2...dfb Jeg bor i Oslo og har Egon som nabo der jeg jobber. Vi har lunsj deal og sponset overtidsmat. Har også vært på julebord på Egon et par ganger. Spiser mye på Egon, men det er ikke det samme som at jeg hadde satt meg på Egon for biff og rødvin en lørdagskveld. Anonymkode: 8cf9b...101 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #13 Skrevet 12. oktober 2023 Noen ganger vil man bare ha mat i magen fort. Om det så er Egon, McDonald's eller food trucken eller olivia... Må jo ikke gå på en finere restaurant hver gang. Spiser alt jeg. Anonymkode: c70cb...0f8 8
Duff Skrevet 12. oktober 2023 #14 Skrevet 12. oktober 2023 Hvis du har så mye tid til å tenke på Egon så tenk hvor mange verdensproblemer du kunne løst med å tenke på noe annet. 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #15 Skrevet 12. oktober 2023 Egon er veldig nedpå og avslappet. Drar ofte dit med venninner når jeg vet det er snakk om timesvis. Det er hyggelig atmosfære og vi kan sitte der så lenge vi vil, ta en kaffe her og et enkelt måltid der underveis 😊 Anonymkode: 3bc26...fee 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #16 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg bor i Oslo, og når jeg sitter på Egon er selskapet mest avgjørende. Om jeg sitter på Egon og tar en kaffe inne eller utepils ute tenker jeg ikke så mye på hva jeg heller kunne brukt pengene på om selskapet er hyggelig. spiser lunsj på Egon innimellom, og overtidsmat noen ganger. Synes ikke maten er så fryktelig dårlig. Den er heller ikke i særklasse. Sammenligningene dine blir veldig dumme. Har aldri vært i en situasjon hvor jeg velger mellom Egon og rivoli. Anonymkode: 8cf9b...101 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #17 Skrevet 12. oktober 2023 Hvorfor plager det deg hvor andre velger å spise, TS? Anonymkode: 4e689...510 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #18 Skrevet 12. oktober 2023 Betaler jeg selv drar jeg aldri på Egon. Veldig lite spennende mat, til alt for mye penger. Egon er et sted man drar med jobben eller andre store grupper, og ingen i gruppen vil slite med å finne noe til seg. Det er så mange andre restauranter i Oslo som er både bedre og billigere enn Egon, så ser ingen vits i å spise der. Sist var under Ski-VM i Oslo i 2011, da familien min kom på besøk og vi prøvde å finne et sted å spise på kort notis uten reservering. Da ble det Egon, gitt. Anonymkode: 24a20...bcf
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #19 Skrevet 12. oktober 2023 Ikke vært på Egon i Oslo på veeeeeldig lenge. Noen som vet om det er lekerom på noen av de som ligger i sentrum? Anonymkode: ee6db...40f
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #20 Skrevet 12. oktober 2023 Du (les TS) som sitter her på kg og rakker ned på anðre: Tenk hva du heller kunne brukt tiden på. Anonymkode: 4d6b6...7db 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå