Gå til innhold

Nyter å være alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 16-åring med en diagnose innen autisme spekteret. Eldre søsken har flyttet ut så det er bare oss 3 som bor hjemme nå. Vi må begge jobbe i høstferien. Uka før høstferien var det bursdager, sosiale samlinger osv så en travel uke/helg.  Har spurt 16åringen om hun ikke vil møte venninner, gå på kino, shopping osv. Men hun nyter å kunne dyrke hobbyene sine. Driver med maling, er mye i drivhuset og jogger tur. Vi skal på en liten tur i helga. Hun gamer med vennene på pc på ettermiddag og kveld så er litt sosial. Men hvor mye skal jeg pushe på. Kjenner selv hvor deling det kan være å slappe av med en bok. Men føles ut så vi gjør ingenting i ferien. 

Anonymkode: 6a0ce...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke hva som er galt? 
Hun maler, går turer og er i drivhuset i tillegg til gaming med venner online. Høres helt supert ut!🙂

Ofte er det fred og ro til å pusle med egne ting som gjør at den travle hverdagen blir håndterbar. Du kan jo foreslå en kveld med brettspill, kakao og popcorn hvis du savner mer tid sammen. 😊

• Liker 3
Skrevet

Enig med innlegg over! Hørtes bare ut som en hyggelig høstferie.

Nå er det også så mange som sliter med ungdommer som roter seg bort i dårlige miljøer at jeg ville både vært lettet og stolt av ungen din. 

Anonymkode: bc8a0...7d2

• Liker 1
Skrevet

Jeg var alene hjemme i høstferien - familien var på hyttetur, og jeg måtte jobbe. Traff ikke en sjel utenfor kontortid (hadde til og med hjemmekontor mine to faste dager), og gjorde bare de tingene jeg ville selv. Alene. Sa ikke en gang ifra at jeg var hjemme alene til noen. Bare nøt! Egentid  er så undervurdert! mvh ikke på autismespekteret, 37

Anonymkode: 2285e...a71

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...