AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 De fleste reiseforsikringer gjelder som kjent kun for reiser opp 45-60 dager. Men hva hvis man har en reise på 70 dager? Kan man kjøpe en reiseforsirking for de første 45 dagene, og samtidig kjøpe en reiseforsikring hos et annet selskap for de resterende 25 dagene av den planlagte reisen? Begge kjøpes i god tid før man reiser hjemmefra. Anonymkode: 518c3...010
Fjellmannover190 Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 Nei. Finnes forsikringer som gjelder for lengre reiser 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #3 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg hadde behov for dette for noen år siden. Jeg ringte forsikringselskapet (Gjensidige) og kjøpte en utvidelse på den vanlige reiseforsikringen. Var ikke spesielt dyrt. Anonymkode: 0e563...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #4 Skrevet 12. oktober 2023 Svaret er nei. Se ellers dettte svaret: Anonymkode: 27d7a...804
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #5 Skrevet 12. oktober 2023 Hva med helårs reiseforsikring? Jeg har det fra DnB, den gjelder fra jeg tråkker utenfor dørstokken hjemme, altså trenger jeg ikke reise i ordets "vanlige" forstand med overnatting eller noe, den gjelder om du får frastjålet sykkelen din eller mister laptopen din i hverdagen også. Jeg har fått bruk for den to ganger og har veldig god erfaring. Anonymkode: b2016...9e7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #6 Skrevet 12. oktober 2023 Gjensidiges reiseforsikring varer i 70 dager, så da er det jo ingen sak. Uansett, forlengelse hos de norske selskapene er veldig dyrt. Jeg pleier å kjøpe en engangsforsikring hos et utenlandsk selskap når jeg overstiger de 70 dagene. Anonymkode: 40bc5...9e1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #7 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med helårs reiseforsikring? Jeg har det fra DnB, den gjelder fra jeg tråkker utenfor dørstokken hjemme, altså trenger jeg ikke reise i ordets "vanlige" forstand med overnatting eller noe, den gjelder om du får frastjålet sykkelen din eller mister laptopen din i hverdagen også. Jeg har fått bruk for den to ganger og har veldig god erfaring. Anonymkode: b2016...9e7 Da bør du sjekke vilkårene i forsikringen din. At den er helårs, betyr ikke at du kan være på reise et helt år. Det er begrensninger på hvor lenge en enkeltreise kan vare. Anonymkode: 40bc5...9e1 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #8 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva med helårs reiseforsikring? Jeg har det fra DnB, den gjelder fra jeg tråkker utenfor dørstokken hjemme, altså trenger jeg ikke reise i ordets "vanlige" forstand med overnatting eller noe, den gjelder om du får frastjålet sykkelen din eller mister laptopen din i hverdagen også. Jeg har fått bruk for den to ganger og har veldig god erfaring. Anonymkode: b2016...9e7 Hvilket selskap har du brukt? Anonymkode: 5ed0f...3b6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #9 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gjensidiges reiseforsikring varer i 70 dager, så da er det jo ingen sak. Uansett, forlengelse hos de norske selskapene er veldig dyrt. Jeg pleier å kjøpe en engangsforsikring hos et utenlandsk selskap når jeg overstiger de 70 dagene. Anonymkode: 40bc5...9e1 Hvilket selskap har du brukt? Anonymkode: 5ed0f...3b6
reiseglad Skrevet 12. oktober 2023 #10 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva med helårs reiseforsikring? Jeg har det fra DnB, den gjelder fra jeg tråkker utenfor dørstokken hjemme, altså trenger jeg ikke reise i ordets "vanlige" forstand med overnatting eller noe, den gjelder om du får frastjålet sykkelen din eller mister laptopen din i hverdagen også. Jeg har fått bruk for den to ganger og har veldig god erfaring. Anonymkode: b2016...9e7 Den gjelder jo ikke gjennom et helt år, om du skulle tro det. Det er ofte en begrensing på reisetid på 60-90 dager, avhengig av hvilket forsikringsselskap du har. 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #11 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilket selskap har du brukt? Anonymkode: 5ed0f...3b6 Har brukt ACS Insurances. Veldig enkelt å bestille forsikring derfra på nett, og de svarer raskt på e-post om jeg lurer på noe. Jeg vet ikke alltid på forhånd hvor lenge jeg skal være borte, men hos dem kan jeg bestille forsikring mens jeg er på reise. Får da noen dagers karantene, så da må jeg bare passe på at jeg har litt overlapp med min norske forsikring. Og det er mye billigere enn å forlenge den norske reiseforsikringa. Anonymkode: 40bc5...9e1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #12 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 12.10.2023 den 4.31): De fleste reiseforsikringer gjelder som kjent kun for reiser opp 45-60 dager. Men hva hvis man har en reise på 70 dager? Kan man kjøpe en reiseforsirking for de første 45 dagene, og samtidig kjøpe en reiseforsikring hos et annet selskap for de resterende 25 dagene av den planlagte reisen? Begge kjøpes i god tid før man reiser hjemmefra. Anonymkode: 518c3...010 Nei, det som skjer da er at du er dobbeltforsikret i de første 45 dagene (hvis begge forsikringene gjelder i 45 dager), og deretter er du uten forsikring. Hvis noe skulle skje de første 45 dagene får du heller ikke dobbelt utbetalt, for eksempel hvis du blir frastjålet noe, hvis du skulle tro det. Du må kjøpe utvidelse av forsikringen som dekker det antallet dager du skal være borte. Lenge siden jeg har gjort det nå, men det var ganske dyrt da jeg gjorde det. Men å reise uten forsikring kan bli veldig mye dyrere. Anonymkode: 94cc3...dfc
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #13 Skrevet 13. oktober 2023 Alle reiseforsikringer jeg har sett starter telle fra man går ut døra hjemme, altså når reisen starter. Det er svært sjeldent man kan kjøpe en forsikring som starter mens man er på reise. Du må enten ha en reiseforsikring som dekker hele oppholdet, eller kjøpe en utvidelse. Anonymkode: 6a016...a4d
Bigote Skrevet 13. oktober 2023 #14 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Truetraveller har gode reiseforsikringer og er mer spesifisert for lengre reiser i utlandet. Denne kan du også forlenge mens du er på reise. Å kjøpe helårsforsikringer for reise i Norge er veldig dyrt. Dette oppdaget jeg da jeg gjorde research på dette og ringte de fleste forsikringsselskapene som tilbyr reiseforsikringer. Endret 13. oktober 2023 av Bigote
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå