AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Har en ektefelle som drikker for mye npr det er helg eller ferier. Når han drikker liker jeg ikke ha sex med han. Og nå som det er høstferie har han drukket hver kveld. Fikk kommentar fra han i kveld «så du er blitt en av de som ikke gir mannen sin sex mer en en gang i måneden!?» Vi har veldig bra sex og mye sex i gode perioder. Siste tiden har vi hatt mye sykdom både barna og jeg, så det er faktisk noen uker siden vi sist hadde sex. Men det skyldes mest hans egen feil. For i ukedagene hender det han drar så tidlig som 430-530 på jobb og er så sliten kvelden før at det ikke blir tid, han vil bare sove. Og i helgene drikker han. Jeg ønsker ikke ha det slik, men vet ikke helt hvordan jeg skal ordne opp i det heller. Hva skal til for at han skal fortså at han er like mye skyld i det selv? Anonymkode: 2f4d6...8ab
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 Har du prøvd å snakke med han om dette i fredstid? Dvs har dere satt dere ned p skikkelig snakket om det? Har du sagt, «Per, i kveld må vi snakke om noe som jeg synes er vanskelig» og så har dere faktisk gjort det også? I så fall tenker jeg dere må til par-terapi. Hvis dere har prøvd å snakke om dette men ikke klarer å løse det alene må dere få en tredje part inn. Skjønner deg godt, dette hørtes utrivelig ut. Men det høres ut som det er mer som pågår her enn ulikt behov for sex. Jobb og alkohol hørtes heller ikke greit ut… Anonymkode: 19aba...cc6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #3 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du prøvd å snakke med han om dette i fredstid? Dvs har dere satt dere ned p skikkelig snakket om det? Har du sagt, «Per, i kveld må vi snakke om noe som jeg synes er vanskelig» og så har dere faktisk gjort det også? I så fall tenker jeg dere må til par-terapi. Hvis dere har prøvd å snakke om dette men ikke klarer å løse det alene må dere få en tredje part inn. Skjønner deg godt, dette hørtes utrivelig ut. Men det høres ut som det er mer som pågår her enn ulikt behov for sex. Jobb og alkohol hørtes heller ikke greit ut… Anonymkode: 19aba...cc6 Ja, temaet om alkohol er sårt for han. Vi har snakket mye om det og flere runder gått i parterapi. Han tar ingen selvkritikk, skylder heller på meg. Veldig offerrolle. Slik som at siste han sa i kveld etter kommentaren var: «Jeg tar med barna hjem fra ferien i morgen. Du kan gjøre hva du selv vil». Som om at han ikke er en del av problemet selv, at det er meg det er noe galt med. Det siste han får gjøre er å ha barna alene nå i ferien når jeg vet han ikke slutter å drikke. Er ikke trygg på det. Vet at han ikke hører barna eller våkner om det skulle være noe. ts Anonymkode: 2f4d6...8ab
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #4 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en ektefelle som drikker for mye npr det er helg eller ferier. Når han drikker liker jeg ikke ha sex med han. Og nå som det er høstferie har han drukket hver kveld. Fikk kommentar fra han i kveld «så du er blitt en av de som ikke gir mannen sin sex mer en en gang i måneden!?» Vi har veldig bra sex og mye sex i gode perioder. Siste tiden har vi hatt mye sykdom både barna og jeg, så det er faktisk noen uker siden vi sist hadde sex. Men det skyldes mest hans egen feil. For i ukedagene hender det han drar så tidlig som 430-530 på jobb og er så sliten kvelden før at det ikke blir tid, han vil bare sove. Og i helgene drikker han. Jeg ønsker ikke ha det slik, men vet ikke helt hvordan jeg skal ordne opp i det heller. Hva skal til for at han skal fortså at han er like mye skyld i det selv? Anonymkode: 2f4d6...8ab Syntes dette mest minner om et trolleinnlegg. Om du derimot ikke troller og dette er sant….🚩🚩🚩🚩🚩🚩 Anonymkode: 19d46...f17
Yodas Skrevet 12. oktober 2023 #5 Skrevet 12. oktober 2023 Kan du ikke bare si klart ifra, når han er edru, at du ikke vil ha sex med ham når han har drukket?
exictence Skrevet 12. oktober 2023 #6 Skrevet 12. oktober 2023 Når han et du ikke vil ha sex med ham når han har drukket, vet han jo at det er ikke bare din skyld. Dessuten snakker han jo helt feil når han snakker om at er du blitt en sånn som gir mannen sex .....bare.......... For at du skal få lyst må det være gjensidighet, og han må gi deg trygghet, kos, komplimenter og flørting, også flere ganger når det ikke skal ende i sex.
Troyamin Skrevet 12. oktober 2023 #7 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en ektefelle som drikker for mye npr det er helg eller ferier. Når han drikker liker jeg ikke ha sex med han. Og nå som det er høstferie har han drukket hver kveld. Fikk kommentar fra han i kveld «så du er blitt en av de som ikke gir mannen sin sex mer en en gang i måneden!?» Vi har veldig bra sex og mye sex i gode perioder. Siste tiden har vi hatt mye sykdom både barna og jeg, så det er faktisk noen uker siden vi sist hadde sex. Men det skyldes mest hans egen feil. For i ukedagene hender det han drar så tidlig som 430-530 på jobb og er så sliten kvelden før at det ikke blir tid, han vil bare sove. Og i helgene drikker han. Jeg ønsker ikke ha det slik, men vet ikke helt hvordan jeg skal ordne opp i det heller. Hva skal til for at han skal fortså at han er like mye skyld i det selv? Anonymkode: 2f4d6...8ab AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, temaet om alkohol er sårt for han. Vi har snakket mye om det og flere runder gått i parterapi. Han tar ingen selvkritikk, skylder heller på meg. Veldig offerrolle. Slik som at siste han sa i kveld etter kommentaren var: «Jeg tar med barna hjem fra ferien i morgen. Du kan gjøre hva du selv vil». Som om at han ikke er en del av problemet selv, at det er meg det er noe galt med. Det siste han får gjøre er å ha barna alene nå i ferien når jeg vet han ikke slutter å drikke. Er ikke trygg på det. Vet at han ikke hører barna eller våkner om det skulle være noe. ts Anonymkode: 2f4d6...8ab Les innleggene dine et par ganger til. Lat som om dette er en god venninne som forteller deg disse tingene. Hvilke råd vil du gi henne? Du kan ikke endre en som ikke selv ønsker endring. Her må du ta et standpunkt. Vil du at barna skal vokse opp i er hjem hvor mor må gå på "tå hev" fordi far drikker? En mor som på mange måter må gi opp seg selv for å "please" en mann? Jeg tror du egentlig vet svaret. Trenger du hjelp, kan du kontakte Pårørende senteret for å få litt veiledning i forhold til din situasjon.
Nymerïa Skrevet 12. oktober 2023 #8 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): «så du er blitt en av de som ikke gir mannen sin sex mer en en gang i måneden!?» "Og du er blitt en av dem som drikker som en uteligger og fremdeles tror du er sexy? Av oss to er det nok du som har tapt deg mest." Det høres ut som om du har prøvd å være snill og liste deg rundt temaet. Du ser selv hvor godt det har fungert. Nå er det bare å prøve en helt annen metode, smell til.
Gjest Hoia Skrevet 12. oktober 2023 #9 Skrevet 12. oktober 2023 Da må du bare si: "Nå må du slutte med det, miste deg seg i fylla, gang på gang. Ikke gå inn i det kopi-mønsteret der". Lykke til videre!
Andro Skrevet 12. oktober 2023 #10 Skrevet 12. oktober 2023 Du kan ikke forandre hverken ham eller noen andre mennesker; kun deg selv. Ingen skal føle seg forpliktet til å ha sex med noen, og du har et absolutt krav på å sette grenser, og følge kun din egen lyst. Det er ikke frekt, avvisende eller ugreit å si klart fra at man ikke vil ha sex med en som har drukket. Du skal aldri "gi" sex. Sex er noe man har av egen lyst, og kun det. Det kan du si klart; at det ikke handler om hvor ofte du har lyst, men at han ikke er en aktuell sexpartner når han har drukket. Å gå på akkord med egen lyst er skadelig, ødelegger lystfølelsene dine, fjerner gode følelser for mannen din, og i verste fall gir det deg PTSD som du tar med deg videre inn i nye seksuelle relasjoner og forhold. Dette forholdet kommer ikke til å vare, om du ikke: - Stiller krav - Setter grenser - Kommuniserer tydelig Det er godt mulig at du vil trenge å ta ham med til rådgivning for å nå inn. Å presse folk til sex er overgrep, og spydighetene hans er en form for psykisk vold. Han kommer til kort, du greier deg, og det hater han. Drikking og omsorg for barn er uforenlig. Jeg håper at du sender dem til noen som evner å gi dem trygghet hver eneste helg. Du klarer det ikke, vil ikke eller forstår ikke at det livet dere lever skader ungene dine, og at du har plikt som mor til å sette noen vilkår for alkoholkonsumet hans. Dere kan ikke bo der om dette fortsetter, i alle fall ikke ungene. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #11 Skrevet 12. oktober 2023 Du har ufrivillig sex med en alkis? Tror ikke det er så mye håp for deg ts om du blir værende hos den søppelfyren du har avlet med. Anonymkode: d0261...2a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå