Gå til innhold

Sønnen min sier at jeg er irriterende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 9 år. Sier stadig at jeg er så irriterende når han ikke får viljen sin. I dag var jeg tydelig på at dette er helt uakseptabelt, at han ikke får lov Til å snakke sånn til Meg igjen

min mor overhørte denne samtalen og mener at jeg overdriver, at han må få lov til å uttrykke sine følelser. Overdriver jeg?

Anonymkode: 14371...c32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

"Så fint du syns jeg er irriterende. Det betyr at jeg gjør jobben min som mamma." 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde bare svart med er glimt i øye «mødre er irriterende gutten min».

Anonymkode: 41777...a2b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, jeg syntes du overdriver. 

Han må da få lov til å si at du er irriterende. 

Hadde han dog kaldt deg stygge ord / skjellsord, så hadde jeg forstått at du hadde reagert. 

Ja, man skal ha respekt for foreldrene sine, men dette syntes jeg var mildt. Han er 9 år - han er på vei inn i "den alderen". Helt normalt.

Når jeg var yngre, og ikke fikk viljen min, knuste jeg tallerkener, ødela inventar. Helt dyrepark. 

Du kan jo heller prøve å sette pris på at du ikke er DER :himle:

Anonymkode: 105b1...32d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg syntes du overdriver. 

Han må da få lov til å si at du er irriterende. 

Hadde han dog kaldt deg stygge ord / skjellsord, så hadde jeg forstått at du hadde reagert. 

Ja, man skal ha respekt for foreldrene sine, men dette syntes jeg var mildt. Han er 9 år - han er på vei inn i "den alderen". Helt normalt.

Når jeg var yngre, og ikke fikk viljen min, knuste jeg tallerkener, ødela inventar. Helt dyrepark. 

Du kan jo heller prøve å sette pris på at du ikke er DER :himle:

Anonymkode: 105b1...32d

Hahahhaha

Kanskje det ikke er så ille likevel, kjekt med litt realitetsorientering. Takk KG

Anonymkode: 14371...c32

• Liker 1
Skrevet

Det syns jeg han bør få lov til å mene :)

Anonymkode: 25cac...ccc

Skrevet

Gutten min kan si: Du irriterer meg. 

Og jeg svarer: og du irriterer meg 

🤣🤣

Anonymkode: 7a52b...20d

Skrevet

Ikke ta det personlig. Har 4 barn og de eldste som er ungdomsskole og høyskole bruker dette order mye. Det er litt trend rett og slett..

Anonymkode: cfdcc...a74

• Liker 1
Skrevet

Ja det er du også sa jeg til min. Da ble han sur😂

Skrevet

Han kunne vært mer vrien og kalt deg verre ting. Kanskje ordet "irriterende" bli mye brukt på skolen og blandet venner?  Han utvikler seg og blir større, og det å si slike ting er helt normalt. 😃

Anonymkode: 7c66c...981

Skrevet

Altså... å bli kalt irriterende er ingenting. Du sier bare at det er jobben din å passe på og sette grenser, og at det ikke alltid er gøy for han, men at du er den voksne som bestemmer. Forklar på en skikkelig måte når dere er rolige begge to. Lær han at det er ok å bli irritert, men at man trekker seg tilbake til man har roet seg ned og tar det saklig etterpå.

Anonymkode: 35fb0...917

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...