Gå til innhold

Merke hjemmestrikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hvordan merker dere strikkede plagg? Vi har fått så mye strikkede klær og tepper av besteforeldre og oldeforeldre og skulle gjerne ha merket dem med navn, men uten å ødelegge.. Hvordan ordner dere navnelapper på strikketøy?

Anonymkode: d83be...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bomullsbånd (fås kjøpt på alle stoffbutikker og enkelte matbutikker). Dette deler jeg i passe store biter med sikksakksaks og skriver navnet på med tekstiltusj. Så bretter jeg inn endene og syr raskt fast i hvert plagg med alminnelig nål og tråd, med store sting for å ikke påvirke strikketøyet.

Dersom du vil bruke klistrelapper kan du bruke samme teknikk, bare lag bitene med bånd passe store. Jeg liker ikke å ha klistrelapper eller strykelapper på strikketøy.

Anonymkode: 77aef...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker klistrelapper, men de sitter ikke godt og må byttes av og til.

Det beste er å sy fast tekstilbånd/bomullsbånd, men det er jeg for lat til. Man kan også kjøpe tekstilbånd med innbroderte navn.

Anonymkode: 0e276...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Sverger til strykelapper, det er overhode ikke så mye styr som jeg først trodde🙈

Anonymkode: 45abb...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å merke strikkede plagg uten å ødelegge dem, kan du prøve å bruke vevde navnelapper som kan sys fast på plagget. Disse lappene kan vanligvis festes ved å sy dem inn i sømmene eller ved å bruke en liten håndsydd søm. På den måten kan du merke plaggene med navn uten å skade dem. Du kan finne slike vevde navnelapper på håndarbeidsbutikker eller på nettet. Lykke til med å merke de fine strikkede gavene!

Anonymkode: 302d1...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker bare klistrelapper som vi allerede beuker på alt annet. Sitter ikke like bra som på andre ting, men godt nok. Lappen på eldstes genser i ren ull har sittet i et års tid, og ser ut som om den ble festet i går. 

Anonymkode: 209d1...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...