AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Del Skrevet 11. oktober 2023 Hei! Hvordan merker dere strikkede plagg? Vi har fått så mye strikkede klær og tepper av besteforeldre og oldeforeldre og skulle gjerne ha merket dem med navn, men uten å ødelegge.. Hvordan ordner dere navnelapper på strikketøy? Anonymkode: d83be...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaCeSø Skrevet 11. oktober 2023 #2 Del Skrevet 11. oktober 2023 Strykelapper 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #3 Del Skrevet 11. oktober 2023 Jeg bruker bomullsbånd (fås kjøpt på alle stoffbutikker og enkelte matbutikker). Dette deler jeg i passe store biter med sikksakksaks og skriver navnet på med tekstiltusj. Så bretter jeg inn endene og syr raskt fast i hvert plagg med alminnelig nål og tråd, med store sting for å ikke påvirke strikketøyet. Dersom du vil bruke klistrelapper kan du bruke samme teknikk, bare lag bitene med bånd passe store. Jeg liker ikke å ha klistrelapper eller strykelapper på strikketøy. Anonymkode: 77aef...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #4 Del Skrevet 12. oktober 2023 Jeg bruker klistrelapper, men de sitter ikke godt og må byttes av og til. Det beste er å sy fast tekstilbånd/bomullsbånd, men det er jeg for lat til. Man kan også kjøpe tekstilbånd med innbroderte navn. Anonymkode: 0e276...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Del Skrevet 28. oktober 2023 Sverger til strykelapper, det er overhode ikke så mye styr som jeg først trodde🙈 Anonymkode: 45abb...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #6 Del Skrevet 3. november 2023 Når det gjelder å merke strikkede plagg uten å ødelegge dem, kan du prøve å bruke vevde navnelapper som kan sys fast på plagget. Disse lappene kan vanligvis festes ved å sy dem inn i sømmene eller ved å bruke en liten håndsydd søm. På den måten kan du merke plaggene med navn uten å skade dem. Du kan finne slike vevde navnelapper på håndarbeidsbutikker eller på nettet. Lykke til med å merke de fine strikkede gavene! Anonymkode: 302d1...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Del Skrevet 7. november 2023 Jeg bruker bare klistrelapper som vi allerede beuker på alt annet. Sitter ikke like bra som på andre ting, men godt nok. Lappen på eldstes genser i ren ull har sittet i et års tid, og ser ut som om den ble festet i går. Anonymkode: 209d1...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå