AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Har operert idag. Har vært plaget i over 10 år med at hjertet plutselig slår veldig fort. Puls nærmere 300. Dette varer fra 1-30 minutter. Idag gikk de inn for å se (de skulle kun se) hvor det kom fra. De fant at jeg hadde en rytmeforstyrrelse som var veldig vanlig. Men også at jeg hadde to andre typer som muligens ble trigget av den første de fant. En av de var hjerteflimmer og den andre noe med takyardi. De sa den første forstyrrelsen var lett å behandle, men de måtte forsøke flere ganger å svi av flere steder før de lyktes. De sa også plutselig at jeg måtte bruke betablokkere i noen måneder og muligens for alltid. Så nå sitter jeg igjen med mange spørsmål. Er redd jeg gjorde feil valg.. har gjort varig skade på hjertet som ikke kan «fikses». Anfallene mine kom jo bare 1-2 ganger i måneden så jeg var ikke så plaget. Var det virkelig nødvendig å operere? Har også vondt i brystet nå som er vanlig, men er veldig bekymra for å ha gjort feil valg.. Anonymkode: 9c7cd...edc
Rosa Gnom Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Dette syntes jeg hørtes veldig angst - relatert ut? Tenker på anfallene dine og vondt i brystet? Uansett bør du få sjekket det. Jeg ville stolt på legene jeg. Jeg liker å tro at leger vet hva de driver med. Kunne disse anfallene tatt livet ditt da? Selvom du bare fikk de 1-2 ganger i måneden og alternativet er at de kan ta livet ditt så syntes jeg du gjorde det riktige. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Å ta denne operasjonen er jo ikke noe du har funnet på alene? Det er legen(e) som har anbefalt deg dette, ut fra deres fagkunnskap og årevis med erfaring. Ingen kan se inn i fremtiden, man må bare ta avgjørelser basert på den kunnskapen man har der og da. Det er ikke noen grunn til å tro at du har tatt et feil valg. Det er risiko med alt. Hvis du hadde ventet og fått skade på hjertet på den måten så ville du også angret. Det er håpløst å tenke hva hvis, for vi får aldri svar. Bare hodepine og uro. Snakk med legen om de medisinske tingene du lurer på. Å bruke betablokker er ikke noe nederlag i min bok, det er gamle og trygge medisiner og å bruke dem måtte du kanskje gjort uansett om du ikke hadde operert. Anonymkode: 0e1b2...6d6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #4 Skrevet 13. oktober 2023 Har selv nylig fått utført ablasjon på hjertet. Ablasjon utføres jo for å minske f.eks.ekstraslag, så synes ikke du skal være redd for at ablasjonen har gjort skade, tvert i mot. Du skriver jo også at ablasjonen var vellykket, og det er jo kjempebra!😊 Med meg var den dessverre mislykket, men skal prøve på nytt en annen gang. Hvis kardiolog sier at du har hjerteflimmer og at det er takyardi, så må du gå på betablokkere ja, men du vil jo også merke en bedring av å gå på det. Jeg har hjerteflimmer og takyardi selv, og har gått på betablokkere i mange år nå. Betablokkere gjør det mulig for meg å leve, samt å ha et normalt liv. Ønsker deg fortsatt god bedring😊 Anonymkode: 12db0...5b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå