Gå til innhold

Elleveåring plutselig gretten og irritabel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har alltid vært blid, omgjengelig og vennlig innstilt. De siste par ukene har han plutselig fått merkbart kortere lunte, han kjefter og smeller støtt og stadig, og blir irritert for den minste lille ting. Det er ingenting «galt» på skolen eller med venner, han er faglig sterk og har mange venner han stadig henger med. Kan dette dermed rett og slett være starten på puberteten?

Anonymkode: c6e99...8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten er det puberteten eller noe som plager han som han ikke klarer å fortelle deg om 

• Liker 2
Skrevet

Kjørlighetssorg? Drama med kompiser? 

Anonymkode: d5d3b...286

Skrevet

Hormoner.

Anonymkode: 862a3...a6b

• Liker 1
Skrevet

Har ikke følelsen av at det er noe med kompisene, han både henger og spiller fortsatt mye med alle kamerater. Jenter er han fortsatt HELT uinteressert i, så kjærlighetssorg er det iallfall ikke 😅

Det er også vanskelig å tro at det skal være noe han ikke kan snakke med meg om - han er i utgangspunktet generelt veldig åpen , snakker gjerne med meg om følelser, hva som foregår i livet hans osv. (bortsett fra akkurat nå, som han bare er irritert hele tiden 😅)

ts

Anonymkode: c6e99...8bb

Skrevet

Tipper «pre-teen» 😁 her var 10-11 års alderen verre for både jenta og gutten enn tenårene har vært så langt. De går fra liten til stor og er veldig mye som skjer i hode og kropp. På jenta var det ille et par-tre måneder før det stabiliserte seg, gutten ca ett års tid. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker også pubertetsstart. Guttene våre var aldri slik, men datteren vår er (snart 11) er slik du beskriver. Kort lunte og blir irritert for småting, svarer gjerne surt på selv helt normale og hyggelige spørsmål. Samtidig kan hun også være veldig blid, hun er veldig hjelpsom og raus, er sosial og populær og gjør det veldig bra på skolen. Litt underlig når humøret kan være så ulikt og skifte så fort, men helt normalt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...