AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Hvordan ville dere reagert? Jeg har ikke hatt mistanke om noe som helst. Hun har vært på et par fester der jeg har hentet henne hver gang, ikke sett henne påvirket. Jeg var på rommet hennes for å hente kopper og glass og så en eske på golvet som var halvveis åpen. Lot meg friste og inni den fant jeg 12 ubrukte vaper. Så derfor gjennom rommet hennes og det var da jeg fant to flasker med noe som lukter dårlig sprit. Anonymkode: 31617...680
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg hadde konfiskert det, også hadde vi hatt en lang prat og noe begrensning av innetider etc. Anonymkode: c88ac...25c 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Huff, høres ut som om hun vanker i et skikkelig dårlig miljø. Ville vurdert å flytte hvis det er mulig med jobb og slikt. Dette blir bare verre hvis det ikke blir gjort noe drastisk. Anonymkode: ab25c...059
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Hadde tatt henne kraftig fatt, totalt uakseptabelt. Hun hadde fått klar beskjed om at vi flytter dersom hun våger noe sånt igjen. Anonymkode: 87013...d4f 2
Fighter83 Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Vaping/E-sigaretter med nikotin er forbudt å selge i Norge. Elektroniske sigaretter uten nikotin kan selges med 18-årsgrense. Dampen kan gi irritasjon i luftveiene og hoste. Stoffene fra væsken går ut i blodet og kommer til alle organene i kroppen. Folkehelseinstituttet har tatt prøver av væske som brukes i e-sigaretter og funnet kreftfremkallende stoffer i noen av dem. Nikotin er et giftstoff som irriterer kroppen. Jeg hadde ikke gitt unga mine lov til å ha sånt nei.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): 12 ubrukte vaper Så store mengder. Selger hun? Eller passer hun på for en venn som selger? Anonymkode: b951c...05b 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 12 vaper høres ut som om hun dealer dette. Gode penger å tjene på dette. Er det stjålet noen plass,det var min første tanke Her vi bor er det veldig mange jenter som vaper . Jeg hadde først å fremst tatt en prat med henne for å høre hennes forklaring og tatt det derifra. Anonymkode: 79c4d...4c8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Huff, høres ut som om hun vanker i et skikkelig dårlig miljø. Ville vurdert å flytte hvis det er mulig med jobb og slikt. Dette blir bare verre hvis det ikke blir gjort noe drastisk. Anonymkode: ab25c...059 Ikke overdriv. Å flytte er drastisk Anonymkode: 9fb02...0c3 8 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 Ingen sprøytespisser eller cannabis? Det er for dårlig, her trengs det bedre opplæring tror jeg. Anonymkode: 347b5...3fe
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #10 Skrevet 11. oktober 2023 Ville tatt en prat, men er vel ganske vanlig. Luktet ikke du på flaskene som 15-åring? Anonymkode: 5dba6...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #11 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Huff, høres ut som om hun vanker i et skikkelig dårlig miljø. Ville vurdert å flytte hvis det er mulig med jobb og slikt. Dette blir bare verre hvis det ikke blir gjort noe drastisk. Anonymkode: ab25c...059 What?? Her hvor jeg bor er det vanlig at unge begynner å feste når de blir konfirmert, så det der hørtes drastisk ut. Jeg har tro på kommunikasjon med ungdommen. Si at du støtter det ikke, ønsker ikke at hun gjør det, MEN at hun ALLTID ALLTID kan ringe hjem om det er noe! Jeg har hentet mange venner av mine barn på fest, som ikke har turt å ringe hjem hvis de har blitt fulle, fordi foreldrene ikke tror at de drikker. Bedre å få ungdommen trygt hjem, uansett i hva de har rotet seg opp i. Anonymkode: a7cdf...19e 6 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #12 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan ville dere reagert? Jeg har ikke hatt mistanke om noe som helst. Hun har vært på et par fester der jeg har hentet henne hver gang, ikke sett henne påvirket. Jeg var på rommet hennes for å hente kopper og glass og så en eske på golvet som var halvveis åpen. Lot meg friste og inni den fant jeg 12 ubrukte vaper. Så derfor gjennom rommet hennes og det var da jeg fant to flasker med noe som lukter dårlig sprit. Anonymkode: 31617...680 "på bøgda" er det vanlig at ungdommen får være med på bygdefest (og drikke) etter at de er konfirmerte, altså i en alder av 14. jeg synes det er helt greit jeg. da har man hele bygda som følger med og passer på at ting ikke går over stokk og stein. jeg hadde selv alkohol på rommet da jeg var kanskje 13? ikke for å drikke meg snydens,.. stakk vel bare tunga nedi et par ganger for å utforske/ det var spennende. var ei lita spritflaske med en liten slump i. og når vennene mine kom fikk de også prøve å smake, og alle syntes det var like fælt. flaske ble til slutt kastet med 99% av slumpen igjen. da bygdefesttiden kom kjøpte foreldrene mine cider til meg. da hadde jeg noe å drikke som ikke var for sterkt, og man slipper den risikoen for hjembrent og det å komme i kontakt med eldre ukjente for å kjøpe av de. slik var det i alle småbygdene rundt om også, og det var vel bare de som var veldig religiøse som ikke praktiserte det sånn. jeg er nå i midten av 30 årene, så er ikke såååå lenge siden. høres ut som hun er ganske fornuftig allerede i og med at du ikke har sett henne påvirket. da skjønner hun vel hvor grensa går om hun da i det hele tatt drikker når hun er på fest- og det er vel bra? når det kommer til vapinga så kan man vel få slikt uten nikotin i, alså at man bare patter på den røyken. det er jo mange som gjør det for å lage klipp til some'n sin. Anonymkode: 4bd11...58e 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #13 Skrevet 12. oktober 2023 Det var fryktelig mange Vape. Jeg hadde tatt en skikkelig samtale med henne. Har ikke tro på straff og voldsomme greier, men jeg hadde sagt klart i fra at hverken drikking eller vaping var noe jeg syns er ok når de er så unge, og hvertfall ikke sprit. Samtidig understreket viktigheten av at hun alltid kan ringe meg om hun er på fest, og noe er ugreit. At hun eller vennene har drukket for mye, eller noe annet. n Når det kommer til salg av Vape, om det er det hun har alle til, ville jeg sagt at det var totalt uakseptabelt. Anonymkode: 935cb...d19
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #14 Skrevet 12. oktober 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Huff, høres ut som om hun vanker i et skikkelig dårlig miljø. Ville vurdert å flytte hvis det er mulig med jobb og slikt. Dette blir bare verre hvis det ikke blir gjort noe drastisk. Anonymkode: ab25c...059 Dette er det mest dramatiske jeg har lest. OMG NÅ ERRE HERION SPRØYTA NESTE LIKSOMMMM Slapp av. Herregud. Anonymkode: f7283...8e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå