Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget at jeg har bakteriell Vaginose og fått Dalacin vagitorier på resept i dag. Skal ta de i 3 dager og kom på at jeg er jo 2 DPO i dag og vet jo ikke om jeg kan ha blitt gravid denne prøveperioden. Tenker at jeg likevel bør ta de, for det er ikke bra å gå rundt uansett om jeg er gravid eller ikke. 

Dette er første prøveperiode etter MA og tankene mine er at den bakterielle vaginose kan ha gjort at jeg mistet sist gang? Er dette helt fjernt? Er det noen andre som har tanker eller erfaringer å dele? 

Anonymkode: f8d88...eb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du bruker Canesten ved graviditet bør du unngå bruk av applikator, da den kan gi irritasjon i livmorhalsen. Under graviditet foretrekkes derfor behandling med vaginaltabletter fremfor vaginalkrem, da vaginaltablettene kan føres inn med fingrene (uten bruk av applikator). Amming: Canesten kan brukes under amming.

Lang erfaring ved bruk av Dalacin kapsler under graviditet har ikke vist skadelige effekter. Dalacin skal likevel kun brukes under graviditet dersom det er et klart behov for det. Rådfør deg med lege før bruk av Dalacin kapsler dersom du er gravid.

Så det går nok bra siden du sp og si ikke er gravid 

Skrevet
Sofakona skrev (12 timer siden):

Dersom du bruker Canesten ved graviditet bør du unngå bruk av applikator, da den kan gi irritasjon i livmorhalsen. Under graviditet foretrekkes derfor behandling med vaginaltabletter fremfor vaginalkrem, da vaginaltablettene kan føres inn med fingrene (uten bruk av applikator). Amming: Canesten kan brukes under amming.

Lang erfaring ved bruk av Dalacin kapsler under graviditet har ikke vist skadelige effekter. Dalacin skal likevel kun brukes under graviditet dersom det er et klart behov for det. Rådfør deg med lege før bruk av Dalacin kapsler dersom du er gravid.

Så det går nok bra siden du sp og si ikke er gravid 

Tusen takk! Sannsynligvis er jeg jo ikke blitt gravid, men kan jo allikevel hende siden vi prøver☺️ 

Anonymkode: f8d88...eb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...