Gå til innhold

Er det normalt å drite i konkurransen? Hvorfor går noen menn så langt?

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto
Skrevet

Jeg vet at dating er en konkurranse og at menn er ganske pågående`(og til tids umodne) der.
Selv om jeg er av deres kjønn, kan jeg ikke si meg enig med dem

Det eneste jeg ser er en gjeng bøffler (slangutrykk) som på død og liv skal vise seg frem,
gjøre forskjellige ting for dama og noen går såpass langt at de blir det som på engelsk kalles for "simp" (les deg opp).
Så har du de som er villig til å "konkurrere" på en aggressiv måte og i ekstreme tilfeller.....bruke vold.
Sjalusi er et prominent element her. Det hele minner meg om patetiske highschool gutter.

Og jeg ser bare ikke hvordan det er verdt det å kaste vekk så mye emosjonell input og ressurser
på damer i jakten på kjærlighet. Jeg vil heller være en outsider og gjøre ting på
en mer avslappet og naturlig måte der jeg kan være meg selv, selv om dette kan 
føre til at jeg taper dama. Jeg orker bare ikke denne konkurransen og "kulturen" om du kan kalle det det

Mitt spørsmål er 2:
1: Er det andre menn som føler det slik?
2: Er det vanlig for en mann å se ned på slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gidder ikke konkurere. Om du vinner et løp ene uken er det nytt løp neste uke

Anonymkode: 91add...4c5

• Liker 2
Skrevet

Har inntrykk av at det er mest enfoldige damer som liker den type menn du beskriver. 

Jeg har alltid hevet meg over sånt. Fokusert på dama. 

Anonymkode: 33d2a...b8f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må virkelig bytte miljø, hvis det bare er slike folk du omgås.

Anonymkode: 99f80...b92

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser ikke at du treffer på hva dating handler om. Det handler om å bli kjent, møtes, og finne ut om man passer sammen - eller ikke. Det har ikke noe element av konkurranse i det hele tatt. Ikke for den som er seg selv hele veien, noe mindre er utilgivelig. 

• Nyttig 3
Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har inntrykk av at det er mest enfoldige damer som liker den type menn du beskriver. 

Jeg har alltid hevet meg over sånt. Fokusert på dama. 

Anonymkode: 33d2a...b8f

Det føles godt å bare løsrive seg fra resten av verden, leve i øyeblikket og fokusere
fullt på samtalen du har med èn bestemt person (mitt tilfelle, en dame)

Skrevet

Mitt tips til deg er å slutte å se på  Youtube og definitivt logge av Reddit. Du skriver så mye tull her inne som er gjennomsyret av "incel filosofi". Det er absolutt på tide å komme seg ut. Skaff deg  en hobby.

Anonymkode: 14d61...edd

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
1 hour ago, Andro said:

Ser ikke at du treffer på hva dating handler om. Det handler om å bli kjent, møtes, og finne ut om man passer sammen - eller ikke. Det har ikke noe element av konkurranse i det hele tatt. Ikke for den som er seg selv hele veien, noe mindre er utilgivelig. 

Det ser ut til at du har et litt naivt syn på dette.

Selvsagt er det konkurranse. Menn bedømmes av kvinner ut fra prestasjoner. Slik har det vært siden hjulet ble oppfunnet.

Anonymkode: 3b4dd...779

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det ser ut til at du har et litt naivt syn på dette.

Selvsagt er det konkurranse. Menn bedømmes av kvinner ut fra prestasjoner. Slik har det vært siden hjulet ble oppfunnet.

Sosial prestasjoner, emosjonell kompetanse.

• Liker 2
Skrevet

Etterhvert som jeg er blitt eldre så ser jeg på det å konkurrere i livet (da mener jeg ikke sunn konkurranse på en fotballbane, løpebane, der man vinner og taper med samme sinn) som en kompensasjon for noe som mangler i personligheter. Livet er jo slik at positive greier fostrer positive greier. Så når noen konkurrerer om mennesker, godter seg når det går dårlig med andre, skygger jeg ofte banen, fordi jeg tenker det handler om personlighetstrekk, der det mangler følelser. Hvis du "vinner" noe ved å ta noe andre vil ha, har du jo ikke vunnet noe, du er fremmedgjort i deg selv. Dating handler om kjemi. Livet handler om å være alene, finne ut sin egen vei, i møte med andre, men med en egen grunn-motivasjon. 

På en bane, der noen tilfeldigvis slår inn to eller tre mål mer enn motstanderlaget, er hovedfokuset for de aller fleste at en holder seg i form, og så er det noen av oss som vinner. De fleste lærer dette i puberteten. 

Nå er det ut av KG!

Skrevet
Inverto skrev (3 timer siden):

Jeg vet at dating er en konkurranse og at menn er ganske pågående`(og til tids umodne) der.
Selv om jeg er av deres kjønn, kan jeg ikke si meg enig med dem

Det eneste jeg ser er en gjeng bøffler (slangutrykk) som på død og liv skal vise seg frem,
gjøre forskjellige ting for dama og noen går såpass langt at de blir det som på engelsk kalles for "simp" (les deg opp).
Så har du de som er villig til å "konkurrere" på en aggressiv måte og i ekstreme tilfeller.....bruke vold.
Sjalusi er et prominent element her. Det hele minner meg om patetiske highschool gutter.

Og jeg ser bare ikke hvordan det er verdt det å kaste vekk så mye emosjonell input og ressurser
på damer i jakten på kjærlighet. Jeg vil heller være en outsider og gjøre ting på
en mer avslappet og naturlig måte der jeg kan være meg selv, selv om dette kan 
føre til at jeg taper dama. Jeg orker bare ikke denne konkurransen og "kulturen" om du kan kalle det det

Mitt spørsmål er 2:
1: Er det andre menn som føler det slik?
2: Er det vanlig for en mann å se ned på slikt?

Ikke en verden jeg kjenner meg igjen i.

I de kjæresteforholdene jeg har hatt, så er det jentene/kvinnene som har tatt initiativ til å date/bli kjent.

Anonymkode: b09bc...0a2

• Hjerte 1
Skrevet

Det finnes ingen som helst grunn til å bruke tid og energi på å konkurrere om damer. Det er ingen damer som er verdt det, og det er bare desperate tapere som gjør slikt. 

Anonymkode: 494de...e7c

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg syns til tider menn er svært pågående men noen er på den annen side veldig sjenerte og ting går treeeigt🙄

Anonymkode: 36ae3...0d3

Skrevet

Det du beskriver er jo mer "ungdomskule-greier", sånn som jeg kan relatere til det, iaf... 

Føler du det er mange menn som direkte "konkurrerer" om damer, TS? 

• Liker 2
Skrevet

Den type oppførsel fra andre menn synes jeg bare er patetisk, og en dame som gir slike oppmerksomhet holder jeg meg langt unna, for det sier en del om dømmekraften, så å konkurrere med slikt er uaktuelt 

Anonymkode: 663f3...cec

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns til tider menn er svært pågående men noen er på den annen side veldig sjenerte og ting går treeeigt🙄

ok

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva gjør du?

Skrevet

Hva slags damer er det dere sikter på, om det er en konkurranse mellom gutta om å vinne henne? 🤣 Damer er ingen gevinst. 

Gutt møter jente/jente møter gutt. De liker hverandre. De puler. De blir kjærester. Ferdig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva gjør du?

Går for de jeg vil ha, prøver vertfall ☺️jeg syns de sjenerte jeg må jobbe litt for er de søteste. Så prøver gå for de og vifte vekk de andre ☺️

Menn å finne en som er en blanding av sjenert og veldig pågående er litt vanskelig føler det er enten eller🤔

Pågående menn er slitsomme men kan jo også være litt gøy for en kort periode 🤔

Skrevet

Er jeg den eneste som sitter igjen og lurer på hva vi menn gjorde før hjulet var oppfunnet ? 🥴

Ikke at jeg kjenner meg igjen i denne konkurransen heller da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...