Gå til innhold

Høy eller lav egenandel på husforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er lurt å velge her? Vi har råd til alle egenandelen man kan velge mellom de er fra 4000- 30.000.

Ser at den månedlige summen fra den laveste egenandelen til den høyest er på 150 kr mer.

Anonymkode: 33d1b...390

Videoannonse
Annonse
Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Det kommer jo ann på om du har buffer konto hele tiden som du kan ta en høy egenandel fra. Er du ikke flink til å spare så lønner det seg nok ikke, dere må jo ha råd til å bruke forsikringa om dere trenger det😉

Skrevet

Det er jo en samlet vurdering du må ta. Det er ikke ofte man bruker forsikringen, men over 10 år betaler man ifølge dine tall 18'000 mer for den dyre forsikringen med lav egenandel. Det vil jo si at det må gå minst 10-15 år mellom hver gang en skade oppstår for å tjene inn differansen på 4000 og opp til 30'000. 

Det som er vel så viktig med forsikringer er alle ekstratjenestene. F.eks. i Gjensidige (og Fremtind tror jeg) får man gratis bruk av Dr.Dropin, det er ganske kjekt om man ikke orker å vente på fastlegen. De er faktisk så kundevennlige at man kan kontakte dem rundt midnatt på en søndag og få resept og råd. Veldig digg fremfor å måtte sette seg i bilen, kjøre til legevakta, vente der etpar timer for en resept på kloramfenikol eller noe slikt. 

Og så er det kjekt om forsikring dekker små skadedyr. Så kan det være fordelaktig å ha hus og innbo i samme selskap, siden man som regel for rabatter om man har flere forsikringer. Og fagforeningsavtaler, Huseierne osv. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg regnet på at dersom jeg ikke trengte å bruke forsikringen mer enn en gang annenhvert år, så lønte høyeste egenandel seg. Dette var da jeg inngikk avtalene for flere år siden, jeg husker ikke nøyaktig tallene.

Iallefall har jeg brukt bilforsikringen 1 gang på 3 år, og husforsikringen 1 gang på 10 år, så høyeste egenandel var definitivt et godt valg så langt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...