Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager hvis dette er et utrolig naivt og idiotisk spørsmål,
men det fikk meg til å undre litt. Spesielt siden det i det siste har vært så mye
negativt snakk of uføretrygd og de som bruker det

Spørsmålet er: er det virkelig sant at folk i Norge kan tjene seg rik (millionær)
helt alene på uføretrygd om de er sparsommelig?

Anonymkode: 90ed8...dd4

Skrevet

Det er ikke mulig kun med uføretrygd som inntekt i Norge, de som flytter til et lavkostland kan nok legge seg opp en del penger forutsatt at de ikke bra opptjening.

Nei man mister ikke uføretrygden selv om man flytter til et land uten trygdeavtale eller om man mister medlemskapet i folketrygden.

Anonymkode: b30fb...67c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Vel om du får uføretrygd og flytter ut i skogen og lever på dyr og natur ..ja...sp nei...ingen blir rike på uføretrygd 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Det er teoretisk sett mulig. Men ikke realistisk for de fleste.

Jeg vet om en som kom til Norge som ungdom, og som har flere identiteter. Han har uføretrygd, på hver identitet. Tror han drar inn noe sånn som 5 uføretygder i måneden. Har kjøpt flere leiligheter som leier ut og er millionær.

Men dette er ikke mulig for de fleste. Dette er unntaket.

Anonymkode: adb13...46e

Skrevet

hahahahaha dette fortjener ikke en seriøs respons engang.

Anonymkode: f1eac...f3f

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvor har du det fra?

Hvis du bor øde og alene kan du kanskje spare 100.000 i året. Men da snakker vi om et lite behagelig liv.

Anonymkode: 176dd...b9a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke mulig kun med uføretrygd som inntekt i Norge, de som flytter til et lavkostland kan nok legge seg opp en del penger forutsatt at de ikke bra opptjening.

Nei man mister ikke uføretrygden selv om man flytter til et land uten trygdeavtale eller om man mister medlemskapet i folketrygden.

De som flytter til lavkostland risikerer at uføretrygden regnes om til levekostnadene i landet man flytter til. 

Anonymkode: 4025e...376

• Liker 6
Skrevet

Hvis du sparer intenst noen år kan du bli veldig rik når du reiser hjem.

Anonymkode: dbd8e...4d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som flytter til lavkostland risikerer at uføretrygden regnes om til levekostnadene i landet man flytter til. 

Anonymkode: 4025e...376

Hahaha, nei.

Anonymkode: 7bc55...03b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingen blir rik av uføretrygd. Det er småpenger

Anonymkode: 836c5...fc2

• Liker 5
Skrevet

Dette er det mest tullete jeg har lest på lenge 😂😂😂 takk for en god latter ts. 

Anonymkode: 0312e...db9

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er teoretisk sett mulig. Men ikke realistisk for de fleste.

Jeg vet om en som kom til Norge som ungdom, og som har flere identiteter. Han har uføretrygd, på hver identitet. Tror han drar inn noe sånn som 5 uføretygder i måneden. Har kjøpt flere leiligheter som leier ut og er millionær.

Men dette er ikke mulig for de fleste. Dette er unntaket.

Anonymkode: adb13...46e

Hahaha. Tror du virkelig det er mulig? Vet du hva som skal til for å få uføretrygd? 

Anonymkode: 176dd...b9a

• Liker 13
Skrevet

Klart det er mulig! Jeg tjener mindre enn mange uføretrygda og jeg som lavinntektsmottager har lagt meg opp ganske mye på få år. Gi meg ti år til så har jeg en million. Det kommer an på hvor mye som går ut, ikke hvor mye som kommer inn. 

Anonymkode: 9ba6c...fdf

• Nyttig 2
Skrevet

Det er fullt mulig. Om forholdene ligger til rette. F.eks arvet bolig, høy trygd og inntekter i tillegg til trygden så kan man komme langt på noen år.

Anonymkode: 9b5dd...658

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er fullt mulig. Om forholdene ligger til rette. F.eks arvet bolig, høy trygd og inntekter i tillegg til trygden så kan man komme langt på noen år.

Eller om en bor med foreldra sine og sparer opp penger i den perioden

Det var det første jeg tenkte når jeg hørte dette

• Liker 4
  • Hjerte 1
Annonse
Skrevet

Max uføretrygd er 460 000 brutto pr år, så kan du jo regne ut selv hvor sparsommelig du må leve for å bli millionær på den inntekten.

Men selvfølgelig kan man det, teoretisk. Men det er veldig usannsynlig hvis uføretrygd er den eneste inntektskilden, og du har normale kostnader i livet.

Har man uføreforsikring i tillegg til trygd, derimot, kan man bli millionær. Kommer an på forsikringsvilkårene, selvsagt.

Og ja, bor du gratis og får middag fra mor, så rekker jo uføretrygden lengre også.

Og tidsaspekt: sparer du 1500,- i mnd i 50 år, blir du jo milionær til slutt.

Det er jo også mulig å ha annen inntekt ved siden av, f.eks aksjeutbytte. 

Anonymkode: 28157...c54

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Om du bor i en lavvo på finnmarksvidda og bare spiser bidos da blir du skikkelig rik! Scooterbensin koster ikke så mye. 

Anonymkode: 681a6...b75

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om du bor i en lavvo på finnmarksvidda og bare spiser bidos da blir du skikkelig rik! Scooterbensin koster ikke så mye. 

Anonymkode: 681a6...b75

Hehe, dere byfolk aner ikke hvor rimelig det er på bygda. Ingen vannavgift, billig renovasjon, masse gratis ved, vilt og fisk i naturen f.eks.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Man kan riktignok miste deler av den. Jeg har en kompis som har måttet sette seg inn i alt dette. Han fortalte at han måtte søke NAV om og få hele uføretrygden sin til utlandet. Han fikk 70%

Jeg kjenner ikke reglene eller detaljene. Vet bare at han hadde så og så mye i Norge. Så tok de noe. Han har bodd utenfor EU Schengen og er ikke medlem i folketrygden. Likevell er det noe slikt som 18k utbetalt i måneden.

For å gjøre trygdemotstanderene forbanna,så kan jeg og si at han bor veldig komfortabelt. Han har en caretaker som gjør alt mulig. Han har kone og unger. Kona driver med noe marketing greier for en bank. Han har mer utbetalt en henne for og si det sån. 

Endret av Fant80
  • Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklager hvis dette er et utrolig naivt og idiotisk spørsmål,
men det fikk meg til å undre litt. Spesielt siden det i det siste har vært så mye
negativt snakk of uføretrygd og de som bruker det

Spørsmålet er: er det virkelig sant at folk i Norge kan tjene seg rik (millionær)
helt alene på uføretrygd om de er sparsommelig?

Dette må du gjerne undre deg over, men ha i det minste en tanke om hvordan? Med mindre du bare er ute etter å spinne videre på uføre-trådene her inne - erfaringsvis så dukker det alltid opp et idiotisk spørsmål i kjølevannet av en populær uføre-tråd. 

Endret av Nekinn@
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...