AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Beklager hvis dette er et utrolig naivt og idiotisk spørsmål, men det fikk meg til å undre litt. Spesielt siden det i det siste har vært så mye negativt snakk of uføretrygd og de som bruker det Spørsmålet er: er det virkelig sant at folk i Norge kan tjene seg rik (millionær) helt alene på uføretrygd om de er sparsommelig? Anonymkode: 90ed8...dd4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Det er ikke mulig kun med uføretrygd som inntekt i Norge, de som flytter til et lavkostland kan nok legge seg opp en del penger forutsatt at de ikke bra opptjening. Nei man mister ikke uføretrygden selv om man flytter til et land uten trygdeavtale eller om man mister medlemskapet i folketrygden. Anonymkode: b30fb...67c 4 2
Sofakona Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Vel om du får uføretrygd og flytter ut i skogen og lever på dyr og natur ..ja...sp nei...ingen blir rike på uføretrygd 5 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Det er teoretisk sett mulig. Men ikke realistisk for de fleste. Jeg vet om en som kom til Norge som ungdom, og som har flere identiteter. Han har uføretrygd, på hver identitet. Tror han drar inn noe sånn som 5 uføretygder i måneden. Har kjøpt flere leiligheter som leier ut og er millionær. Men dette er ikke mulig for de fleste. Dette er unntaket. Anonymkode: adb13...46e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 hahahahaha dette fortjener ikke en seriøs respons engang. Anonymkode: f1eac...f3f 13 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 Hvor har du det fra? Hvis du bor øde og alene kan du kanskje spare 100.000 i året. Men da snakker vi om et lite behagelig liv. Anonymkode: 176dd...b9a 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke mulig kun med uføretrygd som inntekt i Norge, de som flytter til et lavkostland kan nok legge seg opp en del penger forutsatt at de ikke bra opptjening. Nei man mister ikke uføretrygden selv om man flytter til et land uten trygdeavtale eller om man mister medlemskapet i folketrygden. Anonymkode: b30fb...67c De som flytter til lavkostland risikerer at uføretrygden regnes om til levekostnadene i landet man flytter til. Anonymkode: 4025e...376 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 Hvis du sparer intenst noen år kan du bli veldig rik når du reiser hjem. Anonymkode: dbd8e...4d5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De som flytter til lavkostland risikerer at uføretrygden regnes om til levekostnadene i landet man flytter til. Anonymkode: 4025e...376 Hahaha, nei. Anonymkode: 7bc55...03b 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #10 Skrevet 11. oktober 2023 Ingen blir rik av uføretrygd. Det er småpenger Anonymkode: 836c5...fc2 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #11 Skrevet 11. oktober 2023 Dette er det mest tullete jeg har lest på lenge 😂😂😂 takk for en god latter ts. Anonymkode: 0312e...db9 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #12 Skrevet 11. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er teoretisk sett mulig. Men ikke realistisk for de fleste. Jeg vet om en som kom til Norge som ungdom, og som har flere identiteter. Han har uføretrygd, på hver identitet. Tror han drar inn noe sånn som 5 uføretygder i måneden. Har kjøpt flere leiligheter som leier ut og er millionær. Men dette er ikke mulig for de fleste. Dette er unntaket. Anonymkode: adb13...46e Hahaha. Tror du virkelig det er mulig? Vet du hva som skal til for å få uføretrygd? Anonymkode: 176dd...b9a 13
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #13 Skrevet 11. oktober 2023 Klart det er mulig! Jeg tjener mindre enn mange uføretrygda og jeg som lavinntektsmottager har lagt meg opp ganske mye på få år. Gi meg ti år til så har jeg en million. Det kommer an på hvor mye som går ut, ikke hvor mye som kommer inn. Anonymkode: 9ba6c...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #14 Skrevet 11. oktober 2023 Det er fullt mulig. Om forholdene ligger til rette. F.eks arvet bolig, høy trygd og inntekter i tillegg til trygden så kan man komme langt på noen år. Anonymkode: 9b5dd...658
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #15 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er fullt mulig. Om forholdene ligger til rette. F.eks arvet bolig, høy trygd og inntekter i tillegg til trygden så kan man komme langt på noen år. Anonymkode: 9b5dd...658 Eller om en bor med foreldra sine og sparer opp penger i den perioden Det var det første jeg tenkte når jeg hørte dette Anonymkode: 90ed8...dd4 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #16 Skrevet 11. oktober 2023 Max uføretrygd er 460 000 brutto pr år, så kan du jo regne ut selv hvor sparsommelig du må leve for å bli millionær på den inntekten. Men selvfølgelig kan man det, teoretisk. Men det er veldig usannsynlig hvis uføretrygd er den eneste inntektskilden, og du har normale kostnader i livet. Har man uføreforsikring i tillegg til trygd, derimot, kan man bli millionær. Kommer an på forsikringsvilkårene, selvsagt. Og ja, bor du gratis og får middag fra mor, så rekker jo uføretrygden lengre også. Og tidsaspekt: sparer du 1500,- i mnd i 50 år, blir du jo milionær til slutt. Det er jo også mulig å ha annen inntekt ved siden av, f.eks aksjeutbytte. Anonymkode: 28157...c54 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #17 Skrevet 11. oktober 2023 Om du bor i en lavvo på finnmarksvidda og bare spiser bidos da blir du skikkelig rik! Scooterbensin koster ikke så mye. Anonymkode: 681a6...b75
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #18 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Om du bor i en lavvo på finnmarksvidda og bare spiser bidos da blir du skikkelig rik! Scooterbensin koster ikke så mye. Anonymkode: 681a6...b75 Hehe, dere byfolk aner ikke hvor rimelig det er på bygda. Ingen vannavgift, billig renovasjon, masse gratis ved, vilt og fisk i naturen f.eks. Anonymkode: 9b5dd...658 1
Fant80 Skrevet 11. oktober 2023 #19 Skrevet 11. oktober 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er ikke mulig kun med uføretrygd som inntekt i Norge, de som flytter til et lavkostland kan nok legge seg opp en del penger forutsatt at de ikke bra opptjening. Nei man mister ikke uføretrygden selv om man flytter til et land uten trygdeavtale eller om man mister medlemskapet i folketrygden. Anonymkode: b30fb...67c Man kan riktignok miste deler av den. Jeg har en kompis som har måttet sette seg inn i alt dette. Han fortalte at han måtte søke NAV om og få hele uføretrygden sin til utlandet. Han fikk 70% Jeg kjenner ikke reglene eller detaljene. Vet bare at han hadde så og så mye i Norge. Så tok de noe. Han har bodd utenfor EU Schengen og er ikke medlem i folketrygden. Likevell er det noe slikt som 18k utbetalt i måneden. For å gjøre trygdemotstanderene forbanna,så kan jeg og si at han bor veldig komfortabelt. Han har en caretaker som gjør alt mulig. Han har kone og unger. Kona driver med noe marketing greier for en bank. Han har mer utbetalt en henne for og si det sån. Endret 11. oktober 2023 av Fant80 2
Nekinn@ Skrevet 11. oktober 2023 #20 Skrevet 11. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager hvis dette er et utrolig naivt og idiotisk spørsmål, men det fikk meg til å undre litt. Spesielt siden det i det siste har vært så mye negativt snakk of uføretrygd og de som bruker det Spørsmålet er: er det virkelig sant at folk i Norge kan tjene seg rik (millionær) helt alene på uføretrygd om de er sparsommelig? Anonymkode: 90ed8...dd4 Dette må du gjerne undre deg over, men ha i det minste en tanke om hvordan? Med mindre du bare er ute etter å spinne videre på uføre-trådene her inne - erfaringsvis så dukker det alltid opp et idiotisk spørsmål i kjølevannet av en populær uføre-tråd. Endret 11. oktober 2023 av Nekinn@ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå