AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg har siden jeg har vært 15 slitt med angst. I flere perioder har det vært samme problem bare flere ganger opp igjennom livet. Nå sliter jeg med å svelge mat igjen, er så innmari redd for at det skal sette seg fast i halsen. Har fått tilbud av lege å begynne på medisin. Men jeg velger enda å ikke gjøre det. Jeg kutter ut flere matvarer, moser maten min, å tygger lenge før jeg svelger det. Jeg er sliten, lei meg å ønsker veldig gjerne å vite om flere folk er i samme situasjon. Jeg har gått sånn nå i flere måneder. Har prøvd alt av hjelp med psykologer osv.. det funker dessverre ikke. har dere noen tips på hva som kan hjelpe? Er så fortvilt å vil veldig gjerne begynne å spise ilag med samboer/å familien min igjen.. Anonymkode: c59df...cad
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Har du satt fast noe i spiserøret noen gang da? Det er to rør, et for luft og et for mat. Du må eksponere deg for det, og tenke at det har gått bra så langt, statistikken er på din side. Anonymkode: 8ca33...b2f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg ville sagt psykolog, men det har du jo prøvd i flere omganger? Behandling for fobi/OCD? Da har du medisiner igjen å prøve. Ingen grunn til å spare på det, hopp i det. Jeg vet ikke hvor gammel du er nå, men ikke kast bort mer tid. ❤️ Anonymkode: d89a0...f73
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Ville forsøkt medisiner. Hva kan skje? I verste fall er du like langt. Anonymkode: 01830...208
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Les om ARFID, er det noe du kjenner deg igjen i? Anonymkode: 966de...20e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 Ingen voksne dør av å sette fast ting i halsen. Du klarer dette! Folk spiser tre-seks ganger om dagen UTEN å tenke på at de ikke skal sette ting fast, og likevel går det bra. Vi er laget for å skulle tygge, svelge og fordøye mat. Anonymkode: 45f12...526 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 Det som kan hjelpe er vel medisinene du har fått? Anonymkode: e2c00...933 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har siden jeg har vært 15 slitt med angst. I flere perioder har det vært samme problem bare flere ganger opp igjennom livet. Nå sliter jeg med å svelge mat igjen, er så innmari redd for at det skal sette seg fast i halsen. Har fått tilbud av lege å begynne på medisin. Men jeg velger enda å ikke gjøre det. Jeg kutter ut flere matvarer, moser maten min, å tygger lenge før jeg svelger det. Jeg er sliten, lei meg å ønsker veldig gjerne å vite om flere folk er i samme situasjon. Jeg har gått sånn nå i flere måneder. Har prøvd alt av hjelp med psykologer osv.. det funker dessverre ikke. har dere noen tips på hva som kan hjelpe? Er så fortvilt å vil veldig gjerne begynne å spise ilag med samboer/å familien min igjen.. Anonymkode: c59df...cad Jeg har hatt et par x'r som har hatt problemet med å svelge sæd. Anonymkode: bb36f...469
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen voksne dør av å sette fast ting i halsen. Du klarer dette! Folk spiser tre-seks ganger om dagen UTEN å tenke på at de ikke skal sette ting fast, og likevel går det bra. Vi er laget for å skulle tygge, svelge og fordøye mat. Anonymkode: 45f12...526 Det kan de gjøre, men det kan unngåes ved å spise rolig og tygge maten. Anonymkode: d89a0...f73
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 Les boka: «det er ikke mer synd på deg enn andre» en bok om ansvar og frigjøring av Ingvar Wilhelmsen. Anbefales! Senk kravene, sykemelding, kognitiv terapi. Lykke til, og gjerne gi tilbakemelding på hvordan det gikk Anonymkode: 50f8b...2b0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #11 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (På 11.10.2023 den 19.09): Jeg har siden jeg har vært 15 slitt med angst. I flere perioder har det vært samme problem bare flere ganger opp igjennom livet. Nå sliter jeg med å svelge mat igjen, er så innmari redd for at det skal sette seg fast i halsen. Har fått tilbud av lege å begynne på medisin. Men jeg velger enda å ikke gjøre det. Jeg kutter ut flere matvarer, moser maten min, å tygger lenge før jeg svelger det. Jeg er sliten, lei meg å ønsker veldig gjerne å vite om flere folk er i samme situasjon. Jeg har gått sånn nå i flere måneder. Har prøvd alt av hjelp med psykologer osv.. det funker dessverre ikke. har dere noen tips på hva som kan hjelpe? Er så fortvilt å vil veldig gjerne begynne å spise ilag med samboer/å familien min igjen.. Anonymkode: c59df...cad Hvordan går det? Anonymkode: 57014...e34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå