Gå til innhold

Det norske herrelandslaget i fotball burde få folk til å forstå hvor viktige forsvarspillere og keepere er.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forsvarspillere har med ett eller to unntak aldri fått prisen som verdens beste spiller. En keeper har så langt jeg vet aldri fått prisen.

Man skulle tro at folk ikke har peiling på fotball. De skjønner ikke hvor viktige forsvarspillere og keepere er. Har man dårlige eller middelmådige spillere bak på banen så vinner man ingenting.

Bare se på det norske landslaget. Verdensklassespillere fremover på banen. Men ikke i nærheten av a kvalifisere seg til noe mesterskap. Og grunnen er enkel. Våre forsvarspillere og spesielt keepere er på et begredelig nivå. Ja noen er benkevarmere i halvgode klubber, men det betyr ikke at de er gode nok.

Skal vi komme oss til et mesterskap, må vi begynne å dyrke forsvarspillere og keepere fr aung alder. Og da mener jeg å se på mer enn bare hvor høye de er. Som har vært tradisjonen i Norge.

Anonymkode: 8fb0f...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt inntrykk er  at alle barna vil spille spiss og  score mål, og at de beste er de som får lov til å bekle den rollen. Er du ikke god  nok så må du stå i forsvar, eller enda verre, sitte  på benken. Derfor er rekrutteringen av stortalenter bedre for angrepsspillere.

Problemet med keepere er at det er så få av dem i vårt lille land. Det kan jo bare være en keeper på laget som er på banen. Egentlig tror jeg Haaland kunne blitt en god keeper, men det skjedde ikke.

De beste av de beste er gjerne barn av store fotballspillere, de har det i blodet og kulturen. Er det forresten noen som vet om Viljar Myhra er barnebarn av den fantastiske keeperen Hilmar Myhra?

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...