Gå til innhold

Merinoull ull fra Cubus vs dyrere merinoull

Anbefalte innlegg

Hei! 
Litt inspirert fra en annen tråd lurer jeg på om merinoull fra Cubus er noe annet enn merino ull som koster mer? Type lille lam eller hvilke dyre butikker som nå finnes. Ull er vel ull? 
Ser noen sier at jeg kjøper dyr kvalitetsull til barnehagen og vil ikke låne bort denne til andre barn og at de skjønner at folk som uansett kjøper ull eller klær fra cubus vil låne bort sine klær. 

….men ull er vel ull? 

Anonymkode: 47a50...ce1

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg kjøper ull sørger jeg for at det er mulesing-fritt, vet ikke om Cubus kan garantere at all ull er det?

Anonymkode: 92dfe...b14

Tror all Merino ull er det, så Merino kjøper jeg aldri, det er dyreplageri.

Anonymkode: b1de7...ea7

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skrev feil, mente selvfølgelig at det ikke er mulesing- fritt...

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Syns ikke Cubus er så billig jeg da. 800 kroner full pris og 600 kroner på salg.

Screenshot_20231011_182204_SamsungInternet.thumb.jpg.e75ed0518a8c2f16bb15bb29ba195fec.jpg

Anonymkode: 36ec6...e75

Hent enig, er slettes ikke billig. 

Anonymkode: 47a50...ce1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Syns ikke Cubus er så billig jeg da. 800 kroner full pris og 600 kroner på salg.

Screenshot_20231011_182204_SamsungInternet.thumb.jpg.e75ed0518a8c2f16bb15bb29ba195fec.jpg

Anonymkode: 36ec6...e75

Det er jo samme pris som Lillelam jo😅😅😅

Anonymkode: 0802d...0b7

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Merino kan være mulesingfritt jo :) Er derfor jeg er opptatt av å finne det som faktisk er fritt for det.

• Liker 3

Cubus, Devold, Joha, Name it og hust & claire sin er bra. Stormberg, Janus, Reflex og Pierre Robert har jeg dårlig erfaring med, 3 klør og reflex dårlige sømmer som løsner. 

Anonymkode: 3ab1d...dfa

Annonse
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Merino kan være mulesingfritt jo :) Er derfor jeg er opptatt av å finne det som faktisk er fritt for det.

Ja, det er mulesingfrie leverandører/merker. Men svært svært få. De eneste jeg har funnet som kan garantere 100% med dokumentasjon og sporing er Mette møller, lundhaags, lanullva, Cathrine hammel, swix, Ulvang, og wild wool. 

Anonymkode: 1dd3b...e6c

• Nyttig 1

Jeg har stort sett kjøpt ull på sparkjøp, både til voksne og barn. Det er super kvalitet på, nå er ullsettene i bruk på tredje ungen, så de tåler mange runder i vaskemaskinen. 

Fikk et ullsett fra lillelam i gave, og det var utrolig mykt og behagelig. Har ikke vært i bruk så lenge at jeg vet noe om holdbarheten. Passformen er god. 

Eneste jeg ikke er så glad i av det jeg har prøvd er reflex. Dårlig passform og blir lett slitt

Anonymkode: 94c07...0ef

• Liker 2
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Cubus, Devold, Joha, Name it og hust & claire sin er bra. Stormberg, Janus, Reflex og Pierre Robert har jeg dårlig erfaring med, 3 klør og reflex dårlige sømmer som løsner. 

Anonymkode: 3ab1d...dfa

Jeg har dårlig erfaring med Cubus (nupper en del), men har også merkelig passform til meg.

Reflex kan klø litt.

Janus og Pierre Bobert er mine favoritter i mamge år.

Hust&Claire får jeg bare i gave - for dyet for meg 😅

Likwr sparkjøp sitt også: mykt, varer og ofte god pris.

Endret av katties
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...