AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Har kjøpt noe til 1200 kr som jeg ikke fikk kanselert før de sendte det i posten (svindel opplegg) jeg ønsker ikke produktet og retur til latvia koster for mye til at det er verdt det. Har også fått tollgebyr på 500 kr. Kan jeg slippe tollen hvis jeg dropper å hente pakka slik at den går i retur? Anonymkode: fc640...86f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Når pakken allerede er tollbehandlet så må du selvfølgelig betale for det uansett om du lar den gå i retur. Anonymkode: 43269...078 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Hadde aldri bestilt noe fra Latvia. Anonymkode: 60686...31e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 beløpet skal betales på posten når pakken utleveres. dersom pakken ikke hentes går den i retur og da er ingenting mottat og ingenting skal fortolles. momsen skal da slettes og ingenting skal faktureres. Du blir ikke avkrevd moms for noe du ikke henter Anonymkode: 84368...933
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 Nei, da trenger du ikke å betale. La vær og hente den du så sender de den tilbake etterhvert. Det er det som skjedde i Sverige når de innførte toll fra første krone - postvesenet der satt igjen med et hav av pakker som måtte sendes tilbake fordi mange ikke ville hente dem. Det er det samme de frykter her, og derfor de enda har beholdt 350 kroners regelen i praksis inntil de har fått til en god ordning med den nye VOEC ordningen. Anonymkode: 46ccf...3e2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Når pakken allerede er tollbehandlet så må du selvfølgelig betale for det uansett om du lar den gå i retur. Anonymkode: 43269...078 Ikke spre feilinformasjon. Det er slettes ikke tilfelle. Vedkommende la den gå i retur og ikke betale en krone. At du vil at h*n skal være lydig og betale momsen som en god borger er en annen ting. Når Sverige begynte å kreve toll fra første kronen så satt de igjen med et hav av pakker som ingen ville hente. Norge, i likhet med andre land, holder på å innføre forhåndsbetalt toll for å slippe mye av dette. I mellomtiden gjelder gamle regler med 350 kroners regelen og fortollingsgebyr. Anonymkode: 46ccf...3e2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Når pakken allerede er tollbehandlet så må du selvfølgelig betale for det uansett om du lar den gå i retur. Anonymkode: 43269...078 3 hours ago, Sofakona said: Nei den må betales Hvorfor klikker folk seg inn for å svare på faktaspørsmål når de ikke vet svaret? Anonymkode: 7b524...8ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå