Gå til innhold

Mye væske i lårene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om det er væske. Men det er øm/vondt når jeg trykker på innsiden av lårene, mest nede mot knærne. Merker det f. eks. i dusjen når jeg vasker meg. Så lett stryking merkes akkurat der.

Jeg er 160 cm. og 53- 53 kilo. Står og går 8 timer på jobb hver dag, kondisjonstrening ca. 4 ganger pr. uke, noe styrke pr. uke også. Sitter aldri før 21 på kvelden omtrent. Skjønner ikke hvorfor det skal se ut som det er så mye fett akkurat der. Trodde kondisjonstrening ville gi slanke ben 😅

Men vil fett gjøre vondt og klemme på.. Eller er det væske som er ubehagelig?

Føler også ellers at jeg får veldig fort vann i fingrene, f. eks. etter 30- 45 min. på mølla. Er det vanlig?

Drikker også mye vann og maks 2 kopper kaffe på morgenen. 

Hva kan man gjøre? Tips, eller erfaringer?

Anonymkode: 11bcd...21e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt støttestrømper? Det kan være gull verdt om du er mye på beina gjennom dagen. Bruker det med jevne mellomrom selv.

Utover det kan det kanskje være lurt å ta en tur til legen bare for å sjekke :) 

Anonymkode: 1bf67...6ce

Skrevet

Det innledende er jo å oppsøke lege, om du ikke alt har gjort det. 

Man kan tenke seg at lipoødem er noe du bør lese kort om for å sjekke om kan stemme for dine symptomer (og bør utelukkes eller bekreftes av lege), ellers kan fett helt fint «legge seg» på ulike steder på ulike personer. Myten om at folk som går og står mye får slanke lår og legger er meg en gåte - vi har jo alle sett beina til damer som står og går mye i hverdagen over år og tiår - De er hovne og fulle av åreknuter og som oftest rimelig smertefulle. Har du arbeide som innebærer at du står 8 timer? Krev å gåen stol eller krakk, gode sko og solide støtdempende matter dekket av arbeidsgiver. Går du mye? Invester i gode sko og tren tung styrke på fritiden (eller be om at arbeidsgiver betaler for at du gjør det, ikke mer enn rimelig at den som forårsaker slitasje dekker trening).

Både sener, muskler, ledd, hud etc kan for øvrig være smertefulle. smerte betyr ikke at du har væske noe sted. 

Anonymkode: c5656...997

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...