Gå til innhold

Akne som er vonde og klør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fastlege mener jeg bare skal se an, noe som ikke har hjulpet de siste årene. Vurderer å bestille time hos Aleris, men det koster jo litt..! Noen som har gjort det? Holder det med den ene timen?

IMG_0865.jpeg

Anonymkode: fbab9...b7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for å spørre dumt; hva har du prøvd? Har du vært hos hudpleier? Brukt skikkelige produkter? Gjort en kur? Har du problemer med magen/tarmene? Urenheter rundt munnen kan være tegn på at du reagerer på noe. Prøv forskjellige strategier (ikke bare én dag selvsagt, men over litt lengre tid). F.eks kutt ut søtsaker, eller gluten, eller kunstig søtt, veldig hormonbehandlet kjøtt osv. 

Anonymkode: 1b37e...091

• Liker 2
Skrevet

Be om henvisning til Hudlege. Helst i går…

Anonymkode: 13dc3...476

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva har du prøvd?

Datteren min gikk på antibiotikabehandling to runder før hun startet med Isotretinoin. Var ferdig for et halvt år siden, og er kvitt problemet.

Anonymkode: 38481...e5d

Skrevet

Det er verdt en tur til hudlege for. Ville og sjekket hormoner.

Anonymkode: 7acd6...97e

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar!

Jeg har bestilt time hos hudlege (Aleris), til rett over 2000kr. Jeg er så redd at det er penger rett ut, uten at jeg får hjelp. Har vært hos to ulike fastleger de siste to årene, uten å ha fått noe særlig hjelp. Ble satt på antibiotikabehandling, uten at problemet forsvant.

Er det slik at jeg må tilbake flere ganger til Aleris, for så at det koster 2000 kr hver gang?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar!

Jeg har bestilt time hos hudlege (Aleris), til rett over 2000kr. Jeg er så redd at det er penger rett ut, uten at jeg får hjelp. Har vært hos to ulike fastleger de siste to årene, uten å ha fått noe særlig hjelp. Ble satt på antibiotikabehandling, uten at problemet forsvant.

Er det slik at jeg må tilbake flere ganger til Aleris, for så at det koster 2000 kr hver gang?

TS

Tviler på at det koster 2000 pr gang. Først betaler du 2000 deretter betaler du for kontroll og undersøkelser.  Aleris er veldig flinke, tror ikke du kommer til å angre

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde begynt med kosthold. Kutte ut ultraprosessert mat og sukker til å begynne med, og se om noe korn og melk evnt også er noe å eliminere. Så er f.eks a vitamin retinol og sink satt i sammenheng med akne, altså at kroppen trenger mer av det.  Rent rødt kjøtt (særlig innmat), egg, fet fisk, gode kilder til begge deler. Jeg tar sink i tillegg i perioder. 

Anonymkode: e2ab6...153

Skrevet

Den aknen du viser bilde av ville jeg trodd kvalifiserte for henvisning til hudlege! Har bekjente som har blitt henvist med mindre akneproblem. Spurte du spesifikt om henvisning?

Anonymkode: 48bdc...c8b

Skrevet
cafflatte skrev (4 timer siden):

Tviler på at det koster 2000 pr gang. Først betaler du 2000 deretter betaler du for kontroll og undersøkelser.  Aleris er veldig flinke, tror ikke du kommer til å angre

Det er sant. Men mye rimeligere om du blir henvist gjennom det offentlige! Det gjorde jeg og jeg hadde ikke like mye akne som på bildet. Men siden problemet mitt hadde vart så lenge, fikk jeg isotretinoin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den aknen du viser bilde av ville jeg trodd kvalifiserte for henvisning til hudlege! Har bekjente som har blitt henvist med mindre akneproblem. Spurte du spesifikt om henvisning?

Ja, det spurte jeg om. Jeg måtte teste ut ditt og datt først. Så flyttet jeg. Orker bare ikke en ny runde med en ny fastlege🙈

Skrevet

Har du prøvd Elixir sine produkter?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for svar!

TS

Når du kommer til Aleris må du si rett ut at du vil ha Isotretinon. Ikke noe om og men, prøve ditt og datt. Isotretionon ferdig snakka.

Da slipper du unna med 1 tur til Aleris.

Anonymkode: f0605...930

Skrevet

Jeg hadde ikke noe i nærheten så alvorlig akne som deg. Og jeg fikk Iso på flekken. Det var 15 år siden og har knapt hatt en kvise siden.

Det er utrolig rart at du ikke har fått tilbud om den eneste behandlingen som faktisk kurerer akne for godt.

Jeg vet at ikke alle kan få den. Men det er noen veldig få spesielle tilfeller. De aller aller fleste kan gå på en Iso-kur eller to.

Anonymkode: e97a0...cc1

Skrevet

Så trist at det har gått så langt og du ikke har fått hjelp 😓 dersom jeg begynte å få problemer med kviser ville jeg gjort dette:

Startet med ZO/Elixir.

ved manglende bedring eller fortsatt forverring: tetracycliner + epiduo eller zalna

Fortsatt ikke forbedring: isotretinon.

Med ditt utgangspunkt ville jeg gått rett på isptretinon, men har du ikke fått noen av disse produktene tidligere? Det er jo helt håpløst!!

askin.no er flinke forresten. Du kan prøve de?:)

Anonymkode: 26797...4ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...