AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Så har det skjedd en dødsulykke igjen. Og igjen får vi vite ingen ting av nytteverdi. Hvorfor oppgis ikke informasjon om biltype? Elbil eller fossil? osv. Slike ting er særdeles viktig informasjon. Nyheter formidles som noe nøytralt som bare skjer. Mann stukket ned med kniv, bil krasjet i autovern. Hva blir det neste? Krig er brutt ut, uten å fortelle hvor? Jadda, vet at de pårørende må varsles først, for at ikke andre skal identifisere, men den infoen jeg etterspør kommer ALDRI likevel. Er det noen som blir krenket oppe i dette? Ettersom info ikke formidles... Anonymkode: 85135...431
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så har det skjedd en dødsulykke igjen. Og igjen får vi vite ingen ting av nytteverdi. Hvorfor oppgis ikke informasjon om biltype? Elbil eller fossil? osv. Slike ting er særdeles viktig informasjon. Nyheter formidles som noe nøytralt som bare skjer. Mann stukket ned med kniv, bil krasjet i autovern. Hva blir det neste? Krig er brutt ut, uten å fortelle hvor? Jadda, vet at de pårørende må varsles først, for at ikke andre skal identifisere, men den infoen jeg etterspør kommer ALDRI likevel. Er det noen som blir krenket oppe i dette? Ettersom info ikke formidles... Anonymkode: 85135...431 Hvilken betydning har det for deg om det er en Opel eller Volvo som har vært i ulykke? Anonymkode: 49334...9db 16 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg synes eksemplene du kommer med rundt hva du anser som nyttig informasjon er rimelig spesielle. Anonymkode: 2e7ae...ea5 11 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Hva skal du med den informasjonen? Anonymkode: a290a...fdf 7
Hedda-78 Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Biltype er jo irrelevant hvis ikke bilen er årsaken til ulykken. Oftest er det vel føreren som er årsaken, ikke bilen. 9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #6 Skrevet 12. oktober 2023 Skriv inn "trafikkulykke" i søket på statens vegvesen sin kart. Helt magisk! Anonymkode: 6ddfe...f5a 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #7 Skrevet 12. oktober 2023 https://vegkart.atlas.vegvesen.no/#kartlag:geodata/@176479,6700499,3/hva:!(id~570)~ Anonymkode: 6ddfe...f5a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #8 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg skjønner ikke hvilke nytteverdi denne informasjonen skulle ha for deg? Så lenge bilene ikke er selvstyrende, så har det null verdi for deg å vite hvilken biltype det er snakk om, eller hvorvidt det er elbil eller fossilbil. Anonymkode: 70426...726 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #9 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skriv inn "trafikkulykke" i søket på statens vegvesen sin kart. Helt magisk! Anonymkode: 6ddfe...f5a Hvorfor syns du det er magisk? Godter du deg over andres ulykke? Anonymkode: 70426...726
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #10 Skrevet 12. oktober 2023 Hvorfor skal du vite om det er elbil eller fossil? Jeg kan ikke se hvorfor det er relevant i en artikkel om at det har skjedd en bilulykke. Og hvem blir krenket? Hvis du er en sånn anti-elbil-fyr, så er vel eneste gangen jeg ser bilmodell bli oppgitt ved ulykker i avisene (ikke dødsulykker), så er det når det er en Tesla som har kræsjet i lyktestolpen. Evt luksusbiler. Da kan overskriften være at Tesla havnet på hodet. De driter i å oppgi biltype når det er en kjedelig bil uten fordommer mot seg. Anonymkode: 91bbe...10b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #11 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Så har det skjedd en dødsulykke igjen. Og igjen får vi vite ingen ting av nytteverdi. Hvorfor oppgis ikke informasjon om biltype? Elbil eller fossil? osv. Slike ting er særdeles viktig informasjon. Nyheter formidles som noe nøytralt som bare skjer. Mann stukket ned med kniv, bil krasjet i autovern. Hva blir det neste? Krig er brutt ut, uten å fortelle hvor? Jadda, vet at de pårørende må varsles først, for at ikke andre skal identifisere, men den infoen jeg etterspør kommer ALDRI likevel. Er det noen som blir krenket oppe i dette? Ettersom info ikke formidles... Anonymkode: 85135...431 Når en bil kommer over i feil kjørebane og treffer en trailer, hvorfor må du vite om det er en diesel, bensin eller el-bil? Hvorfor er det særdeles viktig å vite detaljer om kjøretøyet? Greit nok å vite at en bil kræsjer med sommerdekk på vinterføre, men akkurat motortype er lite relevant i de fleste ulykker. Anonymkode: b605a...ccd 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #12 Skrevet 12. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor syns du det er magisk? Godter du deg over andres ulykke? Anonymkode: 70426...726 Nei. Det viser tydelig utsatte strekninger og da kan en påvirke lokalpolitikken og andre aktører med aksjoner om å bedre veiforholdene. Og så er det greit å vite som sjåfør om en kjører en spesiell utsatt strekning med tanke på å skjerpe seg selv til rolig og passiv kjøring. Anonymkode: 6ddfe...f5a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #13 Skrevet 12. oktober 2023 I 99% av tilfellene regner jeg med at sjåføren er hovedårsaken til ulykken, ikke om bilen driftes av strøm eller diesel. Anonymkode: 3233a...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #14 Skrevet 12. oktober 2023 Hvis det er ulykka på Torpo det gjelder, skulle jeg også gjerne hatt info om biltype og/eller norsk eller utenlandsk litt tidligere. Har familie i området, men synes at å ringe dem ble litt for hysterisk (og jeg hadde sannsynligvis fått panikk hvis jeg ikke fikk svar…). Anonymkode: 2aa29...45b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #15 Skrevet 12. oktober 2023 Hvis vi fikk vite fakta, så hadde folk blitt totalt opprørt, og derfor får vi heller ikke vite fakta. Kriminelle slipper ut, i mens en person som knapt har gjort noe galt i livet blir straffet. Gjengangere pynter på statistikkene, holder systemhjulet i gang. Folk er ikke klar over hvor lurt dem blir. Tilliten til de som styrer er tynnslitt, og folk merker at det er noe, men de klarer ofte ikke sette sammen 2 og 2. Anonymkode: fd079...29d
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #16 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): https://vegkart.atlas.vegvesen.no/#kartlag:geodata/@176479,6700499,3/hva:!(id~570)~ Anonymkode: 6ddfe...f5a Gøy! Anonymkode: 09690...802
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #18 Skrevet 13. oktober 2023 Den viktigste årsaken at det ikke gies noe informasjon i en nyhetssak er at informasjonen som er tilgjengelig rett etter en ulykke er upålitelig. Ofte hersker det forvirring rundt hva som har skjedd i lang tid frem til etterforskningen er klar. Mange ganger er den første rapporten som gies helt feil, med slikt grunnlag er det ikke noe poeng for en avis å skrive noe mer detaljert enn at det har vært en ulykke, det er hva som er interessant som en nyhetssak. Om du trenger mer info så må du lese rapporter i etterkant. Anonymkode: de4a2...b1b 1 1
_popcorn_ Skrevet 13. oktober 2023 #19 Skrevet 13. oktober 2023 Ryddet for latterliggjøring og bruker som deltar med flere aliaser i tråden. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #20 Skrevet 13. oktober 2023 Ane Rikke skrev (8 timer siden): Denne tråden var totalt usmakelig. Du må kanskje få sjekket smaksløkene på sykehuset. Ha en ellers god dag. Anonymkode: 81096...1e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå