AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg har ei venninne som ikke tar nei for ett nei. På Søndag var vi på trening og hun spurte om jeg ville komme til henne på Lørdag. Vi kunne drikke vin. Jeg takket nei til vin. Ungene skal til faren Fredag til Søndag, så jeg har lyst på en dag hjemme alene på lørdag. I dag ringte hun og vi snakket om forskjellige ting og da sier hun at hun hadde kjøpt ei ekstra flaske vin i tilfellet jeg kom allikevel. Er det vanlig å gjøre sånn? Når noen sier nei til meg så respekterer jeg det. Anonymkode: e3fb6...220
Fru Uperfekt Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Det var jo bare just in case slik at du slapp å stresse om du ombestemte deg 19 1
Minitroll Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Du svarer bare «tusen takk for at du tenkte på meg, men denne helgen har jeg behov for å slappe av hjemme» 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (På 11.10.2023 den 17.31): Det var jo bare just in case slik at du slapp å stresse om du ombestemte deg Hun gjør det ofte. En gang sa jeg nei pga at det er styr med buss for å komme seg hjem. Men jeg kan kjøre og drikke brus sa jeg. Jeg synes at det kan være like koselige. Hun sa at det var greit at vi kunne spise middag uten alkohol. Men så kommer det meldinger om at jeg kan ta med alkohol hvis jeg har ombestemt meg Minitroll skrev (På 11.10.2023 den 17.34): Du svarer bare «tusen takk for at du tenkte på meg, men denne helgen har jeg behov for å slappe av hjemme» Jeg svarte det. Og sa at jeg kan stikke innom på en kopp kaffe, men jeg vil ikke drikke alkohol. Ok, som du vil, fikk jeg til svar Jeg er ikke veldig glad i alkohol i utgangspunktet. Drikker i spesielle anledninger. Hun drikker vin hver Fredag og lørdag. Så der kræsjer vennskapet litt😊 Anonymkode: e3fb6...220 1
Gentleman1980 Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ei venninne som ikke tar nei for ett nei. På Søndag var vi på trening og hun spurte om jeg ville komme til henne på Lørdag. Vi kunne drikke vin. Jeg takket nei til vin. Ungene skal til faren Fredag til Søndag, så jeg har lyst på en dag hjemme alene på lørdag. I dag ringte hun og vi snakket om forskjellige ting og da sier hun at hun hadde kjøpt ei ekstra flaske vin i tilfellet jeg kom allikevel. Er det vanlig å gjøre sånn? Når noen sier nei til meg så respekterer jeg det. Anonymkode: e3fb6...220 Denne typen venner er de beste du kan ha
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun gjør det ofte. En gang sa jeg nei pga at det er styr med buss for å komme seg hjem. Men jeg kan kjøre og drikke brus sa jeg. Jeg synes at det kan være like koselige. Hun sa at det var greit at vi kunne spise middag uten alkohol. Men så kommer det meldinger om at jeg kan ta med alkohol hvis jeg har ombestemt meg Anonymkode: e3fb6...220 Helt ærlig så synes jeg egentlig du lager dette til en større sak en det er. Dette er en ikke sak. Anonymkode: 4202b...b72 8 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Helt ærlig så synes jeg egentlig du lager dette til en større sak en det er. Dette er en ikke sak. Anonymkode: 4202b...b72 Enig med du. Heldig som har en slik venn. Hva inviterer du henne på? Anonymkode: 13cc0...27d 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #8 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har ei venninne som ikke tar nei for ett nei. På Søndag var vi på trening og hun spurte om jeg ville komme til henne på Lørdag. Vi kunne drikke vin. Jeg takket nei til vin. Ungene skal til faren Fredag til Søndag, så jeg har lyst på en dag hjemme alene på lørdag. I dag ringte hun og vi snakket om forskjellige ting og da sier hun at hun hadde kjøpt ei ekstra flaske vin i tilfellet jeg kom allikevel. Er det vanlig å gjøre sånn? Når noen sier nei til meg så respekterer jeg det. Anonymkode: e3fb6...220 I alle dager! Ikke bare aksepterte hun ditt nei, hun viste også omtanke ved å legge til rette for at du kunne ombestemme deg uten å stresse med det! Frekt, ass! Anonymkode: c4e94...e97 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #9 Skrevet 12. oktober 2023 Det er litt irriterende med folk som ikke tar et nei for et nei, som direkte maser eller begynner å argumentere mot unnskyldningene dine og si at men det kan du jo gjøre en annen dag, eller du kan bare sånn og slik eller jeg skal også på jobb i morgen osv. Men jeg synes ikke det er så ille dette altså, hun inviterer deg hjem som jo er en fin ting. Og kunne kanskje unnlatt den siste kommentaren fordi den opplevdes som litt mas, samtidig så var det nok ikke stygt ment fra hennes side å kjøpe en ekstra flaske i tilfelle du ombestemte deg. Anonymkode: 6c966...67d 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #10 Skrevet 12. oktober 2023 Høres mer ut som dere ikke passe like godt sammen som venner? Du er jo ikke fornøyd med måten ting skjer på, i ditt hodet er nei et nei. Så ta heller opp dette med henne, at du ikke ønsker noe mer mas etter å ha sagt nei. Jeg er slik selv, orker ikke noe mer mas. Orker heller ikke møtes for å drikke alkohol lenger heller, er så lei av at alt skal innholde alkohol. Anonymkode: 1ba9e...e38
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #11 Skrevet 12. oktober 2023 ??? Hun inviterte deg, du takka nei, å så la hun en kort liten redningslinje til deg om at du kunne ombestemme deg, i tilfelle du skulle ønske det? Hvor i denne dialogen var det at hun ikke tok nei for et nei ? Jeg leser henne som inkluderende, og at hun respekterer deg, men også legger en lav terskel for å henge med henne dersom du plutselig finner ut at du har lyst likevel. Om dere er så forskjellige at dette blir for mye for deg så kan du sikkert begynne å henge med noen andre. Venninna di virker så varm å åpen at hun finner seg garantert nye venner raskt. Anonymkode: 927a6...12c 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #12 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): ??? Hun inviterte deg, du takka nei, å så la hun en kort liten redningslinje til deg om at du kunne ombestemme deg, i tilfelle du skulle ønske det? Hvor i denne dialogen var det at hun ikke tok nei for et nei ? Jeg leser henne som inkluderende, og at hun respekterer deg, men også legger en lav terskel for å henge med henne dersom du plutselig finner ut at du har lyst likevel. Om dere er så forskjellige at dette blir for mye for deg så kan du sikkert begynne å henge med noen andre. Venninna di virker så varm å åpen at hun finner seg garantert nye venner raskt. Anonymkode: 927a6...12c Akkurat dette tenkte jeg også når jeg leste HI. Anonymkode: 776ef...a09 2
Rhodiola Skrevet 13. oktober 2023 #13 Skrevet 13. oktober 2023 Tråden er ryddet for avsporing. Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå