AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Altså jeg skjønner meg ikke på disse motstanderne av bv, det overdrives så utrolig mye. Siste innlegg nå er at fosterhjem hvor en er frikjøpt får over 700 000 i året i lønn, utgiftsdekning , dekt alt av utstyr, betalt ferie , dekt påbygg om man lp det osv Det stemmer jo aldeles ikke, om de vil bli tatt seriøst bør de virkelig skrive det som stemmer, blir for dumt å overdrive sånn som de gjør Anonymkode: 55f1d...427 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Mange som mister omsorgen for egne barn mot sin vilje, har mye strev i livet. Folk med mye strev i livet fremstår ikke alltid så rasjonelle. Følelsen av enorm sorg, tap og krenkelse gjør gjerne heller ikke fungeringen bedre. Anonymkode: 2fa1b...324 7 2
Gjest theTitanic Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså jeg skjønner meg ikke på disse motstanderne av bv, det overdrives så utrolig mye. Siste innlegg nå er at fosterhjem hvor en er frikjøpt får over 700 000 i året i lønn, utgiftsdekning , dekt alt av utstyr, betalt ferie , dekt påbygg om man lp det osv Det stemmer jo aldeles ikke, om de vil bli tatt seriøst bør de virkelig skrive det som stemmer, blir for dumt å overdrive sånn som de gjør Anonymkode: 55f1d...427 Summen er reel den. Den er mellom 480 000 og 711 000 for spesialiserte fosterhjem. Det er jo et frikjøp.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Skrevet 11. oktober 2023 theTitanic skrev (33 minutter siden): Summen er reel den. Den er mellom 480 000 og 711 000 for spesialiserte fosterhjem. Det er jo et frikjøp. Nei summen er ikke reel, det står får 700 000 , det stemmer ikke Anonymkode: 55f1d...427 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #5 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg er fostermor i spesialisert fosterhjem. Også kjent som statlig familiehjem. Akkurat nå er både min mann og jeg frikjøpt på heltid fordi vi har omsorg for en tenåring med psykiske problemer, selvskading-og rusatferd. Vi har også biologiske barn i hjemmet. Jeg er frikjøpt på 3-årskontrakter og har dette som fulltidsjobb/oppdrag i BUFETAT. Jeg har en inntekt på 553 000 per år. I tillegg er det utgiftsdekning på ca 9000 per mnd som skal dekke alle utgifter til ungdommens livsopphold og fritid. Min mann er frikjøpt på 3 mnds basis. Han taper mye penger på frikjøpet fordi det er kommunalt barnevern som betaler hans lønn og ikke bufetat. Han får feks ikke opptjent feriepenger. Han har vært frikjøpt delvis/helt i en periode på 2 år fordi dette fosterhjemsoppdraget er en stor belastning for både barna våre og meg. Vi må nødt til å kunne dra avgårde til innleggelser på barne - og ungdomspsykiatrisk avdeling når som helst, og da må en av oss være der med ungdommen i 3-5 dager, mens den andre er hjemme med barna. En av oss må også kunne kjøre avgårde midt på natten for å hente ungdommen flere timer unna om h*n har stukket av for å ruse seg. Angående ferier så har vi nettopp fått betalt et opphold på en hytte langt oppå vidda fordi ungdommen måtte skjermes fra å kunne stikke av en periode. Vi hadde ikke økonomi til å koste på oss 20 000 i høstferien, men det var helt nødvendig for ungdommen oss komme oss bort og få en pause fra det vi står i hver dag. Personlig ville jeg ikke valgt å dra hit vi er nå i høstferien, og i alle fall ikke betalt så mye penger for det. Vi må dekke alle andre utgifter til reise, mat og aktiviteter selv, så det koster mye allikevel. Anonymkode: a8186...c0c 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Skrevet 11. oktober 2023 det er jo fordi dem fleste ødelegger mer enn og faktisk hjelp så da er det mange som er redd og stressa over det jeg syns det skulle vært mer som for eks i sverige hvor man fikk mer hjelp og veileding hvis man trenger det i steden for og bare ta fra folk unger som kan ta vare på dem di trenger bare litt ekstra hjelp å jeg syns ikke det er noe galt i det det er jo noen som flytter til sverige fordi dem får ikke dem hjelpen her i norge, her tar dem bar fra folk barna men i sverige får dem hjelp og klarer seg helt fint bv bør skjerpe seg å faktisk hjelpe folk som trenger det ikke skremme dem vekk. det er jo nesten ingen som tør og spørre fordi dem er den store stygge ulven å det er nok en del som vet at dem skulla hatt den hjelpen men tørr ikke spørre å sånn skal det ikke være Anonymkode: cbbff...1dc
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #7 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): det er jo fordi dem fleste ødelegger mer enn og faktisk hjelp så da er det mange som er redd og stressa over det jeg syns det skulle vært mer som for eks i sverige hvor man fikk mer hjelp og veileding hvis man trenger det i steden for og bare ta fra folk unger som kan ta vare på dem di trenger bare litt ekstra hjelp å jeg syns ikke det er noe galt i det det er jo noen som flytter til sverige fordi dem får ikke dem hjelpen her i norge, her tar dem bar fra folk barna men i sverige får dem hjelp og klarer seg helt fint bv bør skjerpe seg å faktisk hjelpe folk som trenger det ikke skremme dem vekk. det er jo nesten ingen som tør og spørre fordi dem er den store stygge ulven å det er nok en del som vet at dem skulla hatt den hjelpen men tørr ikke spørre å sånn skal det ikke være Anonymkode: cbbff...1dc Nei de tar ikke bare barna! Anonymkode: 55f1d...427 4 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #8 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg syns det skulle vært mer som for eks i sverige hvor man fikk mer hjelp og veileding hvis man trenger det i steden for og bare ta fra folk unger som kan ta vare på dem di trenger bare litt ekstra hjelp å jeg syns ikke det er noe galt i det det er jo noen som flytter til sverige fordi dem får ikke dem hjelpen her i norge, her tar dem bar fra folk barna men i sverige får dem hjelp og klarer seg helt fint Anonymkode: cbbff...1dc "Finland og Sverige er de landene som plasserer flest barn utenfor hjemmet, skriver Aftenposten." Anonymkode: 2fa1b...324 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #9 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): det er jo fordi dem fleste ødelegger mer enn og faktisk hjelp så da er det mange som er redd og stressa over det jeg syns det skulle vært mer som for eks i sverige hvor man fikk mer hjelp og veileding hvis man trenger det i steden for og bare ta fra folk unger som kan ta vare på dem di trenger bare litt ekstra hjelp å jeg syns ikke det er noe galt i det det er jo noen som flytter til sverige fordi dem får ikke dem hjelpen her i norge, her tar dem bar fra folk barna men i sverige får dem hjelp og klarer seg helt fint bv bør skjerpe seg å faktisk hjelpe folk som trenger det ikke skremme dem vekk. det er jo nesten ingen som tør og spørre fordi dem er den store stygge ulven å det er nok en del som vet at dem skulla hatt den hjelpen men tørr ikke spørre å sånn skal det ikke være Anonymkode: cbbff...1dc BV driver med hjelpetiltak i over 90% av sakene sine, så det du skriver er helt feil. Anonymkode: 06057...4a5 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #10 Skrevet 11. oktober 2023 https://www.bufdir.no/fosterhjem/betaling-og-rettigheter/ Grunnbeløpet (G) 118 620 kroner I denne perioden får fosterforelderen kompensert for sin tapte inntekt med rettleiande tak på inntil 6 G Du kan altså frikjøpes for 6 x 118620 Dette beregnes utfra tidligere inntekt. Anonymkode: 486c1...021
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #11 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): det er jo fordi dem fleste ødelegger mer enn og faktisk hjelp så da er det mange som er redd og stressa over det jeg syns det skulle vært mer som for eks i sverige hvor man fikk mer hjelp og veileding hvis man trenger det i steden for og bare ta fra folk unger som kan ta vare på dem di trenger bare litt ekstra hjelp å jeg syns ikke det er noe galt i det det er jo noen som flytter til sverige fordi dem får ikke dem hjelpen her i norge, her tar dem bar fra folk barna men i sverige får dem hjelp og klarer seg helt fint bv bør skjerpe seg å faktisk hjelpe folk som trenger det ikke skremme dem vekk. det er jo nesten ingen som tør og spørre fordi dem er den store stygge ulven å det er nok en del som vet at dem skulla hatt den hjelpen men tørr ikke spørre å sånn skal det ikke være Anonymkode: cbbff...1dc Hva med å sjekke ut fakta før du kommer med påstander? https://www.bufdir.no/statistikk-og-analyse/barnevern/Barn-med-hjelpetiltak#section-33 Anonymkode: a8186...c0c 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #12 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva med å sjekke ut fakta før du kommer med påstander? https://www.bufdir.no/statistikk-og-analyse/barnevern/Barn-med-hjelpetiltak#section-33 Anonymkode: a8186...c0c Det er nok ikke så interesant å sjekke fakta Anonymkode: 55f1d...427 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #13 Skrevet 12. oktober 2023 De fleste innenfor barnevernet er sikkert oppegående, men det finnes i alle fall enkelte ‘idiot’-saker, hvor barnevernet har dretet seg ut, samtidig som at de gjør absolutt alt for å unngå å se at de er den voldsutøvende parten. Mengden med dritt man må gå igjennom for at barnevernet skal kunne foreta seg denne akrobatiske øvelsen er virkelig en prøvelse og krever tålmodighet av en ukjent grad. Anonymkode: ddb42...86d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå