Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres veldig overfladisk ut, men jeg har altså en samboer med en totalt manglende sans for stil.

Han kan kjøpe for lange bukser og brette dem opp, gå i altfor store eller for små t-skjorter, gå med brune skinnsko og joggebukse, gå med åpen glidelås på hettegenseren uten noe under, blande polo t-skjorte og joggebukse, kombinere vindjakke og dress osv. 

Det er nok ikke det at han tror at disse kombinasjonene ser fine ut, han bare syns ikke det er så nøye. 
Jeg prøver å ikke bry meg siden han er en voksen mann og må få kle seg som han vil - men iblant sier jeg ifra. 
Blant annet da han hadde tenkt å vise seg offentlig i byen lørdags formiddag iført lavendelblå joggebukse eller en dag sto klar til å dra på jobb (på kontor) i grå joggedress. 
Han tar det til seg og bytter klær når jeg tar det opp, men føler meg jo som en heks. Virker som han blir snurt og irritert. 

Samtidig setter han pris på at jeg går med ordentlige klær og elsker å se meg i kjoler osv. Jeg drar aldri til byen iført joggeklær for eksempel. 

Han kjøper sjeldent klær selv, men jeg kjøper iblant. Da velger jeg klassiske klær og sko i riktig størrelse. 

Sier dere ifra til samboeren deres om valg av klær eller lar dere det ligge i alle tilfeller? kjøper dere klær til dem? 

Anonymkode: 67988...3d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er galet med å ha polo t-skjorte til joggebukse?

Anonymkode: 95032...244

Skrevet

Ja, jeg sier ifra hvis jeg ser han har kledd seg på en måte som jeg skjønner at andre vil syns er upassende eller skikkelig stygt. Når han kler seg helt ok.sier jeg ikke noe, som når han drar på kontoret i en litt utvasket og nuppete hettegenser, når det ligger en splitter ny og mye finere genser uten hette fremst i skapet hans. I det tilfellet sier jeg ikke noe, selv om den nye genseren uten hette ville vært et bedre valg. Dersom han derimot hadde villet gå i en bursdag i joggebukse eller noe sånt, så ville jeg sagt fra. Jeg har også sagt fra noen ganger på sommeren når han har gått i flipp flopps og høye tennissokker.

Anonymkode: d8ded...df3

Skrevet

Har aldri opplevd sånt. Ville definitivt sagt fra. Men er det noe de har begynt med nå, eller har de alltid kledd seg sånn? 

Anonymkode: c54a3...089

Skrevet

Det hadde ikke jeg orket. Dump ham!

Anonymkode: 4ff74...ade

Skrevet

Da får du fikse stilen hans da, det er ikke hans oppgave.

Anonymkode: f4df5...ad8

Skrevet

Vi som menn lærer normalt sett med årene og kle oss greit etter input fra damer, venner, mote, ikke minst tips fra klesbutikken.. Om mannen din er tilbakestående på denne fronten trenger han mer hjelp fra deg. 

Anonymkode: 9fba0...625

Skrevet

Hehe, stakkars deg 😆 Kanskje ta en pedagogisk tilnærming? «Har du lyst å be meg om litt veiledning på klærne?» Om han sier nei, er det greit men da vet han at klærne er upassende. Neste gang kanskje han spør deg. I tillegg kan du gjerne spørre han om du ser ålreit ut. Spør han, kan jeg gå sånn? Passer dette? Så åpner du for at det går begge veier, at det ikke bare er du som skal rette på han. 

Anonymkode: 7799c...6f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sier dere ifra til samboeren deres om valg av klær eller lar dere det ligge i alle tilfeller? kjøper dere klær til dem? 

Anonymkode: 67988...3d1

Jeg kjøper klær til unga våre 😊

Han bryr jeg meg ikke særlig om hva har på seg. Men har er ikke helt håpløs eller da.

Anonymkode: 6d92b...352

Skrevet

Hvorfor er du blitt sammen med en mann som er helt inkompetent? 

Anonymkode: 179b8...0d0

Skrevet

Hva slags jobb har han på et kontor som gjør at han tror det er greit å dra dit i joggedress? Det er jo ikke mangel på stil som er problemet, men virker jo helt sosialt tilbakestående.

Anonymkode: 9f2ca...896

Skrevet

Min første tanke er at han har en eller annen uoppdaget diagnose. Dette er jo ikke normal oppførsel.

En voksen mann kler seg i ordentlige og egnede klær. Om noe synes jeg du er raus og tålmodig som orker å påpeke det samme igjen og igjen. 

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Det hadde ikke jeg orket. Dump ham!

Anonymkode: 4ff74...ade

man må jo bare elske de anonyme på kvinneguiden 

Skrevet

Jeg elsker klær og stil og har gjort det siden jeg var tenåring. Mannen min er en praktiker, så lenge klærne ikke har større hull og er varme nok, så tar han på seg det som ligger øverst i skuffen. 

Vi løser det med å sette av en dag i året der vi drar sammen på kjøpesenteret, jeg finner frem noen varianter av det han trenger (etter at jeg har gått gjennom klesskapet og sjekket behov), og så prøver han bunken med klær. Han har selvsagt vetorett, men i hovedsak velger jeg ut det jeg liker, og så betaler vi og går. 

Det blir alltid sex etterpå, for jeg elsker å se han kledd i nye og fine klær, så selv om han ikke elsker shoppingen, så liker han resultatet. 😁 Etter 15 år sammen har han nå bare fine klær som kler ham, og alle er fornøyd. 😊

Før vi ble sammen gikk han i en pussig mix av klær som mora hans hadde kjøpt, noe av det fra ungdomsskolen (han var 26). 😅

Anonymkode: 0a326...4cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...